AnonymBruker Skrevet 13. mai #2 Skrevet 13. mai Det kommer jo helt an på hva barnet spiser resten av dagen. Anonymkode: 4028f...074 7 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #3 Skrevet 13. mai Kommer an på Er ungen sulten? Hvor stor kropp har ungen, det er veldig forskjell på hvor store de er og dermed hvor mye mat de har behov for? Liker ungen maten? Er grønnsakene hjelkokte eller gode og sprø? Anonymkode: ecedf...82b 3
Hactar Skrevet 13. mai #4 Skrevet 13. mai Jeg hadde sagt meg fornøyd om min fireåring hadde spist en såpass grei porsjon middag. Jeg kan levende forestille med min fireåring skippe fiskebollene helt i påvente av en, for ham, mer fristende kvelds eller frokost neste dag. Vi har måttet tilrettelegge ved å ha rå grønnsaker og proteiner til brødmåltidene også, så det ikke er så farlig om middagen ikke blir spist. Kunsten er å tilby noe skikkelig mat de er villig til å spise ofte nok, og ikke tilby mer næringsfattig mat så ofte at de ikke bare skipper de «skikkelige» måltidene og sparer appetitten til det de liker best.
AnonymBruker Skrevet 13. mai #5 Skrevet 13. mai er det fiskeboller? 4åringen her (snart 5) spiser sikkert det doble til middag, lett! Anonymkode: e2fb2...eea
AnonymBruker Skrevet 13. mai #6 Skrevet 13. mai Min 5 åring hadde spist halvparten. Anonymkode: 0a746...b44 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #7 Skrevet 13. mai Jeg vet om en toåring som ville spist fire ganger så mye (om ingen stoppet han etter å ha spist to-tre ganger så mye). Anonymkode: 67efd...f4b
AnonymBruker Skrevet 13. mai #8 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (48 minutter siden): er det fiskeboller? 4åringen her (snart 5) spiser sikkert det doble til middag, lett! Anonymkode: e2fb2...eea Og du burde kanskje spise litt mer fisk selv, eller ta en tur til Specsavers? Anonymkode: 67efd...f4b 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #9 Skrevet 13. mai Hadde vært veldig fornøyd. Min småspiste 12.åring hadde ikke spist noe mer.. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og du burde kanskje spise litt mer fisk selv, eller ta en tur til Specsavers? Anonymkode: 67efd...f4b why? Kan være fiskebolle, kan fint være noe annet også.. Anonymkode: f1d9c...555
AnonymBruker Skrevet 13. mai #10 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og du burde kanskje spise litt mer fisk selv, eller ta en tur til Specsavers? Anonymkode: 67efd...f4b hva mener du det er på det fatet da? Anonymkode: e2fb2...eea
AnonymBruker Skrevet 13. mai #11 Skrevet 13. mai Her er det jo ingen fasitsvar. Noen spiser mer, noen mindre. Virker barnet mett så er det jo nok, ville barnet hatt mer hadde jeg gitt mer. Anonymkode: 4dfcc...147
AnonymBruker Skrevet 13. mai #13 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): hva mener du det er på det fatet da? Anonymkode: e2fb2...eea Det er åpenbart fiskeboller. Anonymkode: 67efd...f4b 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #14 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er åpenbart fiskeboller. Anonymkode: 67efd...f4b så du følte bare for å være frekk altså.. Fint for deg.. Anonymkode: e2fb2...eea
AnonymBruker Skrevet 13. mai #15 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kommer an på Er ungen sulten? Hvor stor kropp har ungen, det er veldig forskjell på hvor store de er og dermed hvor mye mat de har behov for? Liker ungen maten? Er grønnsakene hjelkokte eller gode og sprø? Anonymkode: ecedf...82b Hva spiller det for noen rolle hvordan grønnsakene er kokt? Vedkommende spør om det er nok mat, ikke om koketips. Og sprø er ikke alltid lik godt forresten. Anonymkode: e0fb3...80b 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #16 Skrevet 13. mai Min 6-åring hadde nok ikke spist alt det. Han er ikke glad i middag. Spiser bra ellers og vokser som han skal, så det går nok fint Anonymkode: 2f01b...873 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #17 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): så du følte bare for å være frekk altså.. Fint for deg.. Anonymkode: e2fb2...eea Nei, jeg mente det som en spøk. Fisk, syn, du som spør om det er fiskeboller, etc. For mange av oss er dette funny. Men burde sikkert forstått at her inne forstår man tvangsmessig IKKE spøker, for det ville betydd at man måtte smile eller være hyggelig. Anonymkode: 67efd...f4b 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #18 Skrevet 13. mai Veldig varierende hvor mye en 4 åring spiser. For et barn kan det være rikelig for et annet ikke. Anonymkode: 379ce...5f1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #19 Skrevet 13. mai Min unge hadde ikke spist noe av det der. Hun liker nesten alt av sunn mat, men det der så skikkelig uappetittlig ut 🤢 Ikke noen urter, noe crispy, salat, noe friskt? Blekt, slapt, smakløst. Mengden er umulig å vurdere - hvor stort er barnet? Hvor aktivt? og mest av alt, hvor mye spiser ungen resten av dagen? «Nok mat» til en 4-åring betyr for meg «til ungen er mett». Er ungen overvektig må man kanskje tenke annerledes, det har jeg ingen erfaring med. Anonymkode: fd5fa...8c3
AnonymBruker Skrevet 13. mai #20 Skrevet 13. mai Har en 18 åring som kansje hadde spist halvparten. Altid vært små spist, så vi er bare glad ho får i seg noe. Anonymkode: 5e56e...a3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå