Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye legger dere vekt på å ha en hund som er kosete? Når dere skal velge en valp eller voksen hund. Fordeler/ulemper med hund som liker kos?

Anonymkode: de594...9c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hvordan er den "kosete"? Er det fordi den er utrygg er det kanskje ikke så smartom du ikke ønsker en slik hund, en trygg hund derimot som søker til deg innimellom er noe helt annet.. Så spørsmålet er hva er "kosete" i denne sammenhengen? 

Anonymkode: 5015a...80a

AnonymBruker
Skrevet

Kosete som i sosial setter jeg pris på. Da gjerne noen som godtar nye folk, barn osv og gjerne vil være sammen med familien. 

jeg har derimot fått en for kosete hund. Hun kryper gjerne under klærne mine og piper om jeg ikke klapper på henne. Å ligge inntil meg er ikke nok 🤯

Anonymkode: aa294...ebb

AnonymBruker
Skrevet

Ønsket om kos og nærhet er en av tingene som gjorde at vi falt for og gikk for Whippet. Mange oppdrettere har det som et "krav" at de skal få komme oppi sofaen da denne kosen er en så stor del av verdenen dems. Elsker det, ingenting er mer beroligende enn enn verden søteste Whippet som kryper opptil deg og tydelig koser seg maks.

Anonymkode: 14297...36f

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Kontaktsøkende og kosete var viktig for oss da vi valgte både rase og valp. (Engelsk Setter) Kontaktsøkende for å ha en bedre jaktpartner, og kosete for å kunne ha en hund som godtar håndtering (løft, undersøkelser, kloklipp, pelsstell etc), tette boforhold (telt), og som ønsker kroppslig kontakt med folk. Han er et kjæledyr og et familiemedlem det meste av tiden, så vi ville ikke ha en hund som ikke ønsket å være tett på oss. 

Anonymkode: c0aaf...166

AnonymBruker
Skrevet

Vår Pumi er veldig kosete, men kan samtidig trekke seg unna for egentid. Liker den komboen godt, for noen ganger passer det ikke med kos. 

Anonymkode: df701...59c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2025 den 7.34):

hvordan er den "kosete"? Er det fordi den er utrygg er det kanskje ikke så smartom du ikke ønsker en slik hund, en trygg hund derimot som søker til deg innimellom er noe helt annet.. Så spørsmålet er hva er "kosete" i denne sammenhengen? 

Anonymkode: 5015a...80a

At den oppsøker mennesker for å få kos og er kontaktsøkende 

Anonymkode: de594...9c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...