Et hen Skrevet 12. mai #1 Del Skrevet 12. mai (endret) Støtten fra Freia til Pride var altså en ren kommersiell vurdering. De støtter fra i år av ikke Pride lenger. Var det hele bare rosavasking? https://www.tv2.no/nyheter/stopp-for-pride-nonstop/17728271/ Endret 12. mai av Et hen 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 12. mai #2 Del Skrevet 12. mai 👍 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 12. mai #3 Del Skrevet 12. mai Så klart det var kommersielt. Alle gjør det av kommersielle interesser. At de slutter med det, betyr imidlertid ikke at de hater homofile og alt det andre. 21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 12. mai #4 Del Skrevet 12. mai Det er vel ikke så rart, Freia eies av Kraft Foods (skilt ut fra Mondelèz International). Med andre ord amerikanske selskaper som nå risikerer reaksjoner fra toppen i landet om de jobber for likestilling og mangfold. Dette er knefall for politikken som styrer i USA nå, og det gjøres selvfølgelig utelukkende av kommersielle interesser. Freia som en gang var en norsk stolthet er ikke norsk, og lite å være stolt av etter de ble solgt ut av landet. Smaksmessig har det også bare gått nedover! 9 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1365 Skrevet 12. mai #5 Del Skrevet 12. mai Litt usikker på antakelsen at "satsingen" i seg selv ble besluttet utelukkende kommersielt. Det du viser til er beslutningen om avvikling. – Freia og Mondelez er opptatt av inkludering og mangfold. Vi ønsker å skape glede, og håper at kampanjen kan gjøre flere oppmerksomme på Regnbuetelefonen og deres viktige arbeid, sier presseansvarlig Negar Sabaghzadeh til Subjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 12. mai #6 Del Skrevet 12. mai Tror mangfoldet klarer seg fint uten regnbuefarget nonstop. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 12. mai #7 Del Skrevet 12. mai Ånei, regnbuenonstop er jo kjempegodt 😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 12. mai #8 Del Skrevet 12. mai Man kan fint støtte homofile selv om man ikke merker produktene med regnbuer eller henger opp flagget. Holdningene i bedriftene året rundt er det som er viktig, at homofile opplever seg inkludert hver dag på jobb. Jeg støtter men jeg har ikke regnbueflagg. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1365 Skrevet 12. mai #9 Del Skrevet 12. mai Frisk Frosk skrev (22 minutter siden): Det er vel ikke så rart, Freia eies av Kraft Foods (skilt ut fra Mondelèz International). Med andre ord amerikanske selskaper som nå risikerer reaksjoner fra toppen i landet om de jobber for likestilling og mangfold. Dette er knefall for politikken som styrer i USA nå, og det gjøres selvfølgelig utelukkende av kommersielle interesser. Freia som en gang var en norsk stolthet er ikke norsk, og lite å være stolt av etter de ble solgt ut av landet. Smaksmessig har det også bare gått nedover! https://www.hrc.org/resources/corporations/kraft-heinz-company-the Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 13. mai #10 Del Skrevet 13. mai parmanoia skrev (50 minutter siden): Så klart det var kommersielt. Alle gjør det av kommersielle interesser. At de slutter med det, betyr imidlertid ikke at de hater homofile og alt det andre. Jeg synes nesten det er ennå værre at de hater fattige homer. Gay people matter! Selv de uten inntekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 13. mai #11 Del Skrevet 13. mai Jeg elsker Pride, og synes det er fint å se ulike former for støtte og markeringer. Men vi klarer oss aldeles fint uten regnbuer på sjokoladepapiret altså. Alle skjønner jo at å skulle endre produkt eller innpakning for en kort periode er en enorm kostnad som man ikke får noe særlig mye igjen for. Det er ikke det som er viktig, behold heller det ordinære produktet som det er. Så kan de store selskapene heller vise genuin støtte ved å jobbe for et inkluderende arbeidsmiljø og gode holdninger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Socketlicker Skrevet 13. mai #12 Del Skrevet 13. mai Bra! Samfunnet må renses for kjønnsideologien og transeideologien 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy_87 Skrevet 13. mai #13 Del Skrevet 13. mai 👏👏👏 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 13. mai #14 Del Skrevet 13. mai Jeg tror at de aller fleste nordmenn har 0 problemer med homofile, og ikke diskriminerer mot dem på noe som helst vis, eller ønsker at det skal diskrimineres mot dem. Kjenner ikke en eneste en som bryr seg negativt med homofile, eller som i det hele tatt bryr seg om homofili i det hele tatt. Har hatt homofile kollegaer, naboer, i foreldregruppen på skole, barnehage, idretten. Deres legning har ikke hatt noe som helst innvirkning på deres mottak i gruppen. Tror virkelig ikke regnbue nonstop eller ikke regnbue nonstop, spiller noen som helst rolle i å forme dette synet. Jeg tror heller ikke folk kjøper nonstop for å uttrykke støtte, eller avstår fra å kjøpe nonstop for å vise motstand. Freia prøver seg med ulike smaker på alle sine produkter, noen slår an og blir fast del av sortimentet, og noen står seg ikke. Markedskreftene rår. Må si det er noen Freia produkter jeg kunne ønsket flere enn meg støttet opp om. Som jeg savner har forsvunnet ut, men sånn er det. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 13. mai #15 Del Skrevet 13. mai (endret) At Freia slutter med et produkt som følge av kommersielle hensyn er så innafor som man kan få det, på linje som at andre produkter trekkes tilbake og/eller lanseres. Denne regnbue-nonstopen var en limited edition, og typisk nok varer ikke slike limited-produkter lenge. Det som er mer signaliserende over artikkelen er at Mondelez som selskap har sluttet å ha fokus på mangfold og likestilling innad egen organisasjon. De sier de fortsatt arbeider på dette området, men da er det rart at dette ikke inngår i deres forretningsetiske rapporter lenger. Et firma som arbeider målrettet med mangfold og likestilling har stort sett alltid fokus på det i rapportene sine siden det er et arbeid som er verdt å skryte høyt av, særlig når de allerede har hatt fokus på det. Så dèn handlingen er oppe til fortolkning, og ikke nødvendigvis at de slutter med regnbue-nonstop. Endret 13. mai av Bombasi 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 13. mai #16 Del Skrevet 13. mai Bombasi skrev (4 minutter siden): At Freia slutter med et produkt som følge av kommersielle hensyn er så innafor som man kan få det, på linje som at andre produkter trekkes tilbake og/eller lanseres. Denne regnbue-nonstopen var en limited edition, og typisk nok varer ikke slike limited-produkter lenge. Det som er mer signaliserende over artikkelen er at Mondelez som selskap har sluttet å ha fokus på mangfold og likestilling innad egen organisasjon. De sier de fortsatt arbeider på dette området, men da er det rart at dette ikke inngår i deres forretningsetiske rapporter. Et firma som arbeider målrettet med mangfold og likestilling har stort sett alltid fokus på det, og særlig når de allerede har hatt fokus på det. Så dèn handlingen er oppe til fortolkning, og ikke nødvendigvis at de slutter med regnbue-nonstop. At de slutter med et produkt som ev. ikke gir overskudd, det er å forvente. Det er timingen, sammen med det at de ikke lenger har skriftlig at de vil jobbe for mangfold og likestilling som reageres på. Det gjenstår å se hva de skriver når årsrapporten for 2024 kommer. https://www.nrk.no/norge/dn_-freia-dropper-regnbue-nonstop-1.17415015 Mondelèz valgte også å utebli fra møte med Likestillings- og diskrimineringsombudet inviterte en rekke større selskaper om for å diskutere Trumps krav om å stanse mangfoldsarbeid. De største amerikanske selskapene uteble. Det er tydelige signaler, uansett hva de sier eller gjør. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 13. mai #17 Del Skrevet 13. mai Duff skrev (15 timer siden): Man kan fint støtte homofile selv om man ikke merker produktene med regnbuer eller henger opp flagget. Holdningene i bedriftene året rundt er det som er viktig, at homofile opplever seg inkludert hver dag på jobb. Jeg støtter men jeg har ikke regnbueflagg. Helt enig, jeg støtter ikke pride saken i det hele tatt, til det er det blitt for mye politikk i det og helt andre grupper med som kjennetegnes av nesten hele alfabetet. Hvem er jeg til å dømme ? Om to mennesker vil ha seg sammen og leve sammen deres sak og deres ansvar. Jeg snakker ikke om mitt forhold eller om min sex på jobb eller noen andre steder og det bør ikke noen andre gjøre heller. I jobben handler det om å være profesjonell og forholde seg til faget. Og homofile og andre mennesker er som oss alle andre ! Noen liker man andre ikke men vi jobber da sammen og viser respekt for hverandre for det om. Det har jeg klart som et helt normalt menneske i alle mine år i arbeidslivet og privat. Om man er et anstendig godt menneske burde ikke det være noe problem. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amit Skrevet tirsdag kl 21:59 #18 Del Skrevet tirsdag kl 21:59 Get woke, go broke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet torsdag kl 13:56 #19 Del Skrevet torsdag kl 13:56 1365 skrev (På 13.5.2025 den 1.38): Litt usikker på antakelsen at "satsingen" i seg selv ble besluttet utelukkende kommersielt. Det du viser til er beslutningen om avvikling. – Freia og Mondelez er opptatt av inkludering og mangfold. Vi ønsker å skape glede, og håper at kampanjen kan gjøre flere oppmerksomme på Regnbuetelefonen og deres viktige arbeid, sier presseansvarlig Negar Sabaghzadeh til Subjekt. Men kjære vene, tror du virkelig de ville sagt rett ut at de innførte dette av rent kommersielle grunner? Eller for å øke sine ESG-poeng? Nei, de må jo selvfølgelig også komme med noe svada om hvor positive de er til dette om det skal ha noen troverdighet hos kundene i det hele tatt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå