Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette vanlig? 

Vi skal flytte og starte i ny bhg, og har fått et standard velkomstbrev der de ønsker å komme på hjemmebesøk. Det virker som det kun er for å bli kjent med barna, men jeg er ikke vant med dette fra der jeg bor nå. 

Har dere erfaring med dette?  

Anonymkode: 5df2c...c38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg aldri hørt om!

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske vanlig, mange kommuner har tilbudet. Det er for å bli bedre kjent med barnet og familien. 

Helt ok å takke nei om du ikke vil. 

Anonymkode: 3b507...485

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er dette vanlig? 

Vi skal flytte og starte i ny bhg, og har fått et standard velkomstbrev der de ønsker å komme på hjemmebesøk. Det virker som det kun er for å bli kjent med barna, men jeg er ikke vant med dette fra der jeg bor nå. 

Ja, vi fikk tilbud om det samme. Vi valgte heller å dra dit på første møte slik at barnet fikk se barnehagen.

Stusset også litt, men er visst vanlig flere steder.

Anonymkode: 9e868...369

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om og det hadde jeg takket nei til. Det viktigste er at barnet blir kjent med barnehagen ikke at de kommer hjem til deg for å hilse på barnet. SÅ utrolig tullete og bortkastet tid og penger. Er ikke rart at kommunene går med underskudd.

Anonymkode: c99ef...291

• Liker 14
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er dette vanlig? 

Snakk om å være innvanderende i disse tider... Hjelpes.. Aldri hørt om. Sikkert for å kartlegge familien sammen,se hjemme og kartlegge det. Høres merkelig ut.

Anonymkode: 406ea...ad1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert for å kunne snakke bedre med barnet. De kjenner til familie, rommet, leker osv. Men ja også litt rart og invaderende?

I små kommuner på bygda er det kanskje koselig, hvor barna kan få vise frem kaninen og hunden sin.

Anonymkode: b25cd...c17

• Liker 3
Skrevet

Ikke vært borti. Men hadde vært greit for meg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi startet med det der jeg jobbet for 15år siden. Men det er valgfritt og mange takket nei. Forståelig nok tenker jeg.

Anonymkode: b079d...d48

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om, ville heller dratt til barnehagen så barnet ble mer kjent der. 

Anonymkode: 8dc08...d85

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om. Å ser overhodet ikke grunnen til at barnehagen skal komme hjem for å bli kjent med barnet. Det er jo barnet som må dra på besøk til barnehagen for å bli kjent med barnehagen og de ansatte. Hadde uten å tenke meg om takket nei, og faktisk vurdert å bytte barnehage....

Anonymkode: d329c...786

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanlig før i tiden hvertfall . Før 2000 tallet var det vanlig hvertfall  

Anonymkode: 30e88...fbd

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi startet med det der jeg jobbet for 15år siden. Men det er valgfritt og mange takket nei. Forståelig nok tenker jeg.

Anonymkode: b079d...d48

Hvorfor startet dere med det og er det et tiltak folk egentlig ønsker?

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk det tilbudet hos oss, var helt fint det. Trygt for barnet å møtes første gang i kjente omgivelser 

Anonymkode: d773c...7c4

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Dette er den andre tråden jeg har sett her inne om det samme, så kanskje det begynner å bli vanlig?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Trygt for barnet å møtes første gang hjemme , klarer man å få noe negativt ut dette  sp er msn god 

Anonymkode: 6f415...79d

• Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (Akkurat nå):

Dette er den andre tråden jeg har sett her inne om det samme, så kanskje det begynner å bli vanlig?

Ikke fått med meg, ligger den her på barn og familie?

Skrevet

Mener det har vært en tråd om dette tidligere her.

Jeg tenker egentlig at det kan være fint for barnet. Tenk så mange timer personalet i barnehagen er med barnet! Da kan kanskje dette være med å bidra til en god start. Å først møte en av de ansatte (sikkert per leder?) i sitt trygge vante hjem og med foreldre som også er i trygt vant hjem. 

Det jeg stusser mest på er hvordan de klarer å få gjennomført dette uten at bemanningen påvirkes unødvendig med tanke på de barna som allerede er i barnehagen. Selvsagt må en ansatt ha samtaler med foreldre/barn i barnehagen om ikke hjemmebesøk. Men det går fort sikkert nærmest dobbelt så lang tid. Ikke alle som bor rett ved siden av barnehagen. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk det tilbudet da datteren min startet på ny skole. Kontaktlærer kom hjem og hilste på barnet, og oss, i trygge omgivelser. Så når barnet begynte som ny på skolen hadde hun en kjent fjes i kontaktlærer som hadde vært her hjemme. 
Supert opplegg 😀 

Skjønner ikke hva det er å takke nei til. Flott med voksne omsorgspersoner, som ansatte i barnehage og skole er, som vil møte nye barn hjemme der de er trygg før de kommer inn i barnegruppa der alle kjenner alle 

Anonymkode: 4a039...452

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Snakk om å være innvanderende i disse tider... Hjelpes.. Aldri hørt om. Sikkert for å kartlegge familien sammen,se hjemme og kartlegge det. Høres merkelig ut.

Anonymkode: 406ea...ad1

Innvandrerende? Har du noe å skjule? 

Anonymkode: 123cb...e48

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...