Gå til innhold

Trenger hjelp med stua mi!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stua er 30m2. Ser dette greit ut? Er det overmøblert, undermøblert, stygt eller fint? 
Tvbenken nederst i bildet kan ikke flyttes lengre ut mot venstre da veggen stopper der. 
Jeg ønsker egentlig én stor sittegruppe, men da blir noen sittende altfor langt unna tven. 
Møblene på bildet er de møblene vi har, og jeg skal ikke kjøpe nytt, så jeg må klare meg med disse. 

Tips tas i mot med glede 🥰

IMG_0944.jpeg

Anonymkode: 33a3d...72e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skal få hjelp av noen profesjonelle???

Anonymkode: 47f5c...82b

AnonymBruker
Skrevet

Det ble litt for mye møbler for min smak, men vi har jo alle forskjellig smak, så ha det sånn som du liker det.

Anonymkode: c93ec...f61

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville hatt TV-benken der hvor bokhylla står og flest mulig av stolene og sofaene rundt den. Ville hadde en luftigere sone borte ved vinduet og døra. Strandmon-stolene er veldig tunge i uttrykket. Jeg hadde vurdert å kutte ned på antallet av dem hvis det ikke er nødvendig med så mange sitteplasser.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Stua er 30m2. Ser dette greit ut? Er det overmøblert, undermøblert, stygt eller fint? 
Tvbenken nederst i bildet kan ikke flyttes lengre ut mot venstre da veggen stopper der. 
Jeg ønsker egentlig én stor sittegruppe, men da blir noen sittende altfor langt unna tven. 
Møblene på bildet er de møblene vi har, og jeg skal ikke kjøpe nytt, så jeg må klare meg med disse. 

Tips tas i mot med glede 🥰

IMG_0944.jpeg

Hva skal du med en "sittegruppe" bak sofaen? Hvorfor ikke ha en L formet sofa som følger formen på rommet der du har satt stolene og bokhyllen? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er døra inn til stuen? 

Anonymkode: 4ab67...a7f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Kanskje du skal få hjelp av noen profesjonelle???

Anonymkode: 47f5c...82b

Hvorfor det? Ofte ser en seg blind, og en kan få god hjelp av andre uten at de nødvendigvis må være profesjonelle…. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville byttet plass på gruppene, sofa inntil veggen der bok hylle og stolene står. Så ville jeg flyttet stolene og bordet foran tvn, 2 av stolene, den 3 ville jeg hatt ved sofaen. Jeg synes alltid det ser rotete ut deg sofaen ikke er inntil en vegg, men midt i rommet. 

Anonymkode: 71bec...7e3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser du sier du ikke skal ha nye møbler, men jeg tror det hadde fungert bedre med en L-sofa istedenfor to sofa. 

Hvilket program har du brukt?

Anonymkode: a0e56...7e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg ville byttet plass på gruppene, sofa inntil veggen der bok hylle og stolene står. Så ville jeg flyttet stolene og bordet foran tvn, 2 av stolene, den 3 ville jeg hatt ved sofaen. Jeg synes alltid det ser rotete ut deg sofaen ikke er inntil en vegg, men midt i rommet. 

Anonymkode: 71bec...7e3

Da har jeg kun to sitteplasser foran tv, det blir for lite 😊

enig i at det hadde blitt veldig fint med sofa i det andre hjørnet. 
her er planløsning (oppned) 

IMG_0946.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser du sier du ikke skal ha nye møbler, men jeg tror det hadde fungert bedre med en L-sofa istedenfor to sofa. 

Hvilket program har du brukt?

Anonymkode: a0e56...7e3

Bruker ikea sitt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er døra inn til stuen? 

Her er oppned planløsning

IMG_0946.jpeg

AnonymBruker
Skrevet
K.B. skrev (10 timer siden):

Hva skal du med en "sittegruppe" bak sofaen? Hvorfor ikke ha en L formet sofa som følger formen på rommet der du har satt stolene og bokhyllen? 

Jeg skriver at jeg ikke skal kjøpe nye møbler 😊

jeg har de møblene somer på bildet og må finne plass til dem. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Her er oppned planløsning

IMG_0946.jpeg

Ok. Med så åpen løsning ut til gangen etc, så blir det jo vanskeligere å møblere optimalt i forhold til sitteplasser og tv. Jeg er der at jeg vil foreslå å forlenge veggen mellom stue og kontor utover, slik at åpningen inn til stuen blir mindre. Da kan man ha en hjørnesofa inn mot veggen der reolen og stolene står, og tv vil kunne flyttes nærmere. Også hatt 1 stol i motsatt hjørne med et bord, og reolen der hvor tv står i dag. Tror jeg uansett ville fjernet de andre stolene, evt hatt en puff ved siden av hjørnespark mot resten av stuen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg skriver at jeg ikke skal kjøpe nye møbler 😊

jeg har de møblene somer på bildet og må finne plass til dem. 

Ser det blir vanskelig når du vil ha de møblene du har, men du kan jo bruke sofaen i motsatt hjørne, men det blir uansett litt tungvint med tv så langt borte. Jeg foreslo å forlenge vegg fra kontoret mot gangen, men det er i kanskje et større prosjekt enn du ønsker?

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Vi ønsker nok ikke å forlenge veggen, selv om det er en god ide og ville nok vært en fin løsning. 

hva med dette alternativet? Her har jeg fjernet en av stolene. 

IMG_0947.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller ha fjernet den ene stolen (ved sofaen) på første bildet, og flytte sofagruppen litt nærmere vinduet, rett og slett for å få litt symmetri i forhold til tv-benken.

Og kanskje fjerner teppet borte i lesekroken, for å få litt mer luft.

Anonymkode: 5e541...75d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville heller ha fjernet den ene stolen (ved sofaen) på første bildet, og flytte sofagruppen litt nærmere vinduet, rett og slett for å få litt symmetri i forhold til tv-benken.

...og satt toseteren der stolen står nå.

AnonymBruker
Skrevet

Bruk chat GPT! Den er faktisk ganske så god på å komme med gode forslag. Bare ta bilder av stua di og husk å få med målene. Trenger ikke betalingsversjon en gang…

Anonymkode: 60e4c...cc0

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det var sånn vi hadde det før, men da følte jeg at stua ble så mye mindre. Da visste jeg ikke helt hva jeg skulle gjøre med den andre delen av stua. 
og toseteren kan ikke stå der stolen står, for da er den i veien for verandadøra 🙁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...