AnonymBruker Skrevet 12. mai #1 Skrevet 12. mai Vi er invitert i et bryllup på andre siden av landet fra der vi bor. Svigermor bor der og skal passe eldstebarnet på to år mens vi er i bryllupet. Vi har også en baby som vil være fem måneder når bryllupet finner sted. Jeg fullammer, så må ha babyen i nærheten av meg. Bryllupet er mer enn en time fra der svigermor bor, og det er ikke overnattingsmuligheter i nærheten. Vi ser derfor ikke andre muligheter enn å ta med babyen i vielsen og middagen som starter kl.17. Har sagt fra til brudeparet om dette, som ikke har hatt noen kommentar til det. Vi skal ikke drikke alkohol, og skal kjøre tilbake til svigermor etter middagen. Noen med erfaring med å ha med en baby på rundt den alderen i et bryllup, og gikk det greit? Er litt bekymret for at det blir mye våkentid og begynnende kveldsuro idet middagen starter. Foreløpig er babyen relativt enkel å ha med å gjøre (3 mnd). Anonymkode: f0dc7...8f2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #2 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er invitert i et bryllup på andre siden av landet fra der vi bor. Svigermor bor der og skal passe eldstebarnet på to år mens vi er i bryllupet. Vi har også en baby som vil være fem måneder når bryllupet finner sted. Jeg fullammer, så må ha babyen i nærheten av meg. Bryllupet er mer enn en time fra der svigermor bor, og det er ikke overnattingsmuligheter i nærheten. Vi ser derfor ikke andre muligheter enn å ta med babyen i vielsen og middagen som starter kl.17. Har sagt fra til brudeparet om dette, som ikke har hatt noen kommentar til det. Vi skal ikke drikke alkohol, og skal kjøre tilbake til svigermor etter middagen. Noen med erfaring med å ha med en baby på rundt den alderen i et bryllup, og gikk det greit? Er litt bekymret for at det blir mye våkentid og begynnende kveldsuro idet middagen starter. Foreløpig er babyen relativt enkel å ha med å gjøre (3 mnd). Anonymkode: f0dc7...8f2 Tenker det kommer veldig an på babyen. Her hadde det bare blitt styr 😅 Gråter flere timer hver kveld og sliter med å sove. Hadde hvertfall tatt med bæresjal , sånn at ikke alle skal borti og baby ender opp overstimulert før kvelden har begynt.. Anonymkode: 2ddbb...eeb
AnonymBruker Skrevet 13. mai #3 Skrevet 13. mai Hadde ikke gjort det. Du vil ikke ha noe speiell glede av å ha en baby der, fly frem og tilbake for å sjekke vognen, gråt på upassende tider osv. Drt blir bare stress. Anonymkode: 0236b...905 1 3
Rotemor Skrevet 13. mai #4 Skrevet 13. mai Jeg hadde med babyer overalt, alltid. Men var selvsagt rask til å gå ut dersom babyen krevde mer oppmerksomher enn hva som var passende. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #5 Skrevet 13. mai Jeg droppet det. Baby hadde akkurat kommet inn i fine rutiner i den alderen, og hadde en del våkentid på ettermiddagen før leggetid. Jeg hadde ikke fått mulighet til å sitte å kose meg med middagen og bryllupet da.. så vi valgte at mannen gikk alene i stedet for… kunne selvfølgelig gått helt fint, men droppet det for å slippe å måtte gå å traske på gangen med urolig baby Anonymkode: 9c132...170
Piggsopp Skrevet 13. mai #6 Skrevet 13. mai Null stress. Bare å amme ved behov, ha med bæresjal og vogn. Selvsagt kan man kose seg når man har med baby også, men sett forventningene deretter. Synes egentlig vi har en ganske kjip, usosial kultur i Norge der babyer og barn ikke er velkomne i bryllup. :/ 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #7 Skrevet 13. mai Kommer helt an på babyen. Hvis hen er lett å legge/få til å sove i vogn, går det jo an? Ha med bæresjal/bæretøy. Anonymkode: eb0c7...241 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #8 Skrevet 13. mai Ville jeg aldri gjort. Hadde jeg vært bruden hadde jeg sett det på litt som dissrespekt. Minste vår blir 7 måneder når vi skal i bryllup neste år. Og hun skal ikke være med. Dette er bryllup til de eldste barna i huset til mannen side, så å droppe er uaktuelt. Og mellomste da, skal heller ikke være med.. Anonymkode: 634b7...f6e 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #9 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville jeg aldri gjort. Hadde jeg vært bruden hadde jeg sett det på litt som dissrespekt. Minste vår blir 7 måneder når vi skal i bryllup neste år. Og hun skal ikke være med. Dette er bryllup til de eldste barna i huset til mannen side, så å droppe er uaktuelt. Og mellomste da, skal heller ikke være med.. Anonymkode: 634b7...f6e Hvorfor mener du at det er respektløst overfor bruden? Oppriktig nysgjerrig da jeg på ingen måte har lyst til å være det. Ts Anonymkode: f0dc7...8f2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #10 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvorfor mener du at det er respektløst overfor bruden? Oppriktig nysgjerrig da jeg på ingen måte har lyst til å være det. Ts Anonymkode: f0dc7...8f2 De fleste forstår at foreldre til små barn (under 1 år) av praktiske grunner må ta disse med i bryllupet. Men det tar vel en del fokus fra brudeparet og skaper litt støy? De forstår at det ikke er med vilje, men det blir et irritasjonsmoment likevel. Sånn er det bare. Jeg skippet bryllupet vi ble invitert i da mitt barn var 7 måneder. Det ble mer styr enn gøy, men da måtte vi ha reist langt i tillegg. Anonymkode: 03aaf...44c 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #11 Skrevet 13. mai Hadde gått fint med mine, hadde tatt med bæretøy også hadde de vært mye i det. Har hatt mine med på alt i bæretøy. Anonymkode: d7348...8cf
AnonymBruker Skrevet 14. mai #12 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvorfor mener du at det er respektløst overfor bruden? Oppriktig nysgjerrig da jeg på ingen måte har lyst til å være det. Ts Anonymkode: f0dc7...8f2 Fordi små barn tar en del oppmerksomhet, og plass og trenger sitt. Bryllup er ikke helt for spedbarn eller barn. Anonymkode: 634b7...f6e 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #13 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fordi små barn tar en del oppmerksomhet, og plass og trenger sitt. Bryllup er ikke helt for spedbarn eller barn. Anonymkode: 634b7...f6e Det er interessant å høre hvordan man kan ha så ulikt syn på små barn. Jeg tenker ikke som deg i det hele tatt, og synes i utgangspunktet at en stor familiefeiring, som et bryllup til dels er, burde kunne romme barn også. Men vil jo ikke gjøre noe som brudeparet ikke liker, og det blir jo uansett en bismak å ta med babyen når jeg vet at flere tenker som deg… Utfordringen her er at vi ikke kjenner brudeparet godt nok til å vite sikkert hva de tenker om saken. Jeg skal prøve å undersøke litt via via for å se om jeg finner ut hva som er forventet. Selv om bryllupet er på andre siden av landet, så skal vi uansett være i området på det tidspunktet som en del av ferien vår. Æsj, jeg skulle ønske det bare var null stress å ha med babyen, og at jeg slapp å tenke noe mer på det. Ts Anonymkode: f0dc7...8f2 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #14 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er interessant å høre hvordan man kan ha så ulikt syn på små barn. Jeg tenker ikke som deg i det hele tatt, og synes i utgangspunktet at en stor familiefeiring, som et bryllup til dels er, burde kunne romme barn også. Men vil jo ikke gjøre noe som brudeparet ikke liker, og det blir jo uansett en bismak å ta med babyen når jeg vet at flere tenker som deg… Utfordringen her er at vi ikke kjenner brudeparet godt nok til å vite sikkert hva de tenker om saken. Jeg skal prøve å undersøke litt via via for å se om jeg finner ut hva som er forventet. Selv om bryllupet er på andre siden av landet, så skal vi uansett være i området på det tidspunktet som en del av ferien vår. Æsj, jeg skulle ønske det bare var null stress å ha med babyen, og at jeg slapp å tenke noe mer på det. Ts Anonymkode: f0dc7...8f2 Har brudeparet invitert kun voksne eller er barn også invitert? Dersom barn er invitert er det vel mer "familiefeiring" enn hvis de bevisst kun har invitert voksne. Det er brudeparets feiring, så de bestemmer. Anonymkode: 03aaf...44c 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #15 Skrevet 14. mai I de bryllup jeg har vært med i med babyer, har foreldrene hatt med egen barnepasser til babyen. Når det ikke er overnattingsmuligheter i nærheten ville jeg enten pumpet opp et lager slik at svigermor kan passe babyen i noen timer og gi flaske, og at du kan være til stede i alle fall i deler av bryllupet og så kjøre dit, eller så ville jeg ikke dratt i bryllupet i det hele tatt. Man kan også gi MME et par måltid, og at du pumper mens du er i bryllupet. Selv skal jeg i vielse 40 minutt unna min baby som blir 7 mnd korrigert når bryllupet finner sted, og har allerede pumpet morsmelk som jeg har i fryseren som besteforeldrene skal gi, i tillegg til at baby kan få grøt. Jeg skal ha med bil så jeg kan kjøre derifra når som helst hvis f.eks baby gråter utrøstelig hjemme eller noe sånt. Skal også gå ut i bilen for å pumpe et par ganger ila bryllupet. Anbefaler flaskene fra nanobebe som heter "flexy silicone" da disse etterligner brystet og i alle fall så tar min baby disse flaskene selv om han ammes til vanlig. Anonymkode: 77499...dfc 1
mereo Skrevet 14. mai #16 Skrevet 14. mai Da jeg giftet meg hadde ett vennepar en baby på 5-6 måneder, jeg sa at de kunne bare ta den med, det er tross alt en baby. (At de selv valgte barnevakt var ikke pga brudeparet!) Hvis du er så i tvil så må du ta kontakt med brudeparet - ikke via via, det er jo også disse du faktisk skal forholde deg til. Dog synes jeg det er merkelig om de ikke godtar ett barn i en alder man antar at barnet skal være med mor over alt. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er interessant å høre hvordan man kan ha så ulikt syn på små barn. Jeg tenker ikke som deg i det hele tatt, og synes i utgangspunktet at en stor familiefeiring, som et bryllup til dels er, burde kunne romme barn også. Men vil jo ikke gjøre noe som brudeparet ikke liker, og det blir jo uansett en bismak å ta med babyen når jeg vet at flere tenker som deg… Utfordringen her er at vi ikke kjenner brudeparet godt nok til å vite sikkert hva de tenker om saken. Jeg skal prøve å undersøke litt via via for å se om jeg finner ut hva som er forventet. Selv om bryllupet er på andre siden av landet, så skal vi uansett være i området på det tidspunktet som en del av ferien vår. Æsj, jeg skulle ønske det bare var null stress å ha med babyen, og at jeg slapp å tenke noe mer på det. Ts Anonymkode: f0dc7...8f2 1
mereo Skrevet 14. mai #17 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har brudeparet invitert kun voksne eller er barn også invitert? Dersom barn er invitert er det vel mer "familiefeiring" enn hvis de bevisst kun har invitert voksne. Det er brudeparets feiring, så de bestemmer. Anonymkode: 03aaf...44c Det som er hovedregel er de som står nevnt i invitasjonen. Men babyer er unntaksregel.
AnonymBruker Skrevet 14. mai #18 Skrevet 14. mai Jeg hadde med min 5 måneder gamle baby i bryllup på slott i Frankrike. 😄 Det gikk fint. Hadde babyen i bæresele under vielse og fikk ammet og slikt under minglingen etterpå. La ham til å sove for natta i vogna før middagen begynte. Som et under våknet han ikke før den var ferdig! Men var forberedt på å møtte løpe inn og ut fra middagen, det var min manns venner som giftet seg så jeg hadde ingen forventninger til å ha en heidundranes kveld. Anonymkode: 6aad1...5b6 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #19 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (25 minutter siden): I de bryllup jeg har vært med i med babyer, har foreldrene hatt med egen barnepasser til babyen. Når det ikke er overnattingsmuligheter i nærheten ville jeg enten pumpet opp et lager slik at svigermor kan passe babyen i noen timer og gi flaske, og at du kan være til stede i alle fall i deler av bryllupet og så kjøre dit, eller så ville jeg ikke dratt i bryllupet i det hele tatt. Man kan også gi MME et par måltid, og at du pumper mens du er i bryllupet. Selv skal jeg i vielse 40 minutt unna min baby som blir 7 mnd korrigert når bryllupet finner sted, og har allerede pumpet morsmelk som jeg har i fryseren som besteforeldrene skal gi, i tillegg til at baby kan få grøt. Jeg skal ha med bil så jeg kan kjøre derifra når som helst hvis f.eks baby gråter utrøstelig hjemme eller noe sånt. Skal også gå ut i bilen for å pumpe et par ganger ila bryllupet. Anbefaler flaskene fra nanobebe som heter "flexy silicone" da disse etterligner brystet og i alle fall så tar min baby disse flaskene selv om han ammes til vanlig. Anonymkode: 77499...dfc Egen barnepasser er dessverre ikke aktuelt siden vi ikke har noen som kan ta den jobben og som kjenner barnet på andre siden av landet. Svigermor har allerede nok med å passe toåringen, dessverre, så alternativene er enten å ta med babyen, eller at jeg ikke drar. i invitasjonen står det bare mitt og mannens navn. Babyen var vel ikke født en gang ennå da vi ble invitert. Skal få mannen til å høre med brudeparet da, siden noen her skriver at via via ikke er så lurt. Anonymkode: f0dc7...8f2
AnonymBruker Skrevet 14. mai #20 Skrevet 14. mai Jeg vil tro det kommer veldig an på babyen. Vi hadde kkke lengre kveldsuro ved 5mnd, men til gjengjeld måtte baby legges tidlig. I tillegg var baby veldig nysgjerrig, så amming var vanskelig blant folk. Var i et annet selskap rundt 5 mnd og endte opp med at baby nektet å sove på kvelden, så etter 1.5 time med å prøve å legge baby ga vi opp og kjørte hjem. Men vår baby var generelt litt vanskelig til legging. Anonymkode: bfc24...2cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå