AnonymBruker Skrevet 12. mai #1 Skrevet 12. mai Ok, nå holder det faktisk. Sjefen min har fått for vane å stoppe opp og glo på skjermen min når han går forbi pulten min. Seriøst, det føles som konstant overvåkning. Er det meningen at jeg skal sitte her med pulsen i 150 og alltid ha arbeidsoppgavene klare på skjermen for inspeksjon? Jeg kan jo knapt åpne mailen uten at jeg kjenner blikket hans i nakken. Jeg nevnte det til en kollega, og hun bare lo det bort og sa hun aldri har opplevd noe lignende. Hva i alle dager er poenget hans egentlig? Hvis han mistenker at jeg surfer på VG eller sitter på Facebook, så kan han jo bare si fra direkte i stedet for å drive med denne creepy stirringa. Overreagerer jeg, eller er dette faktisk ganske respektløst? Bør jeg ta dette opp med HR, eller vil jeg da bare framstå som hysterisk? Anonymkode: a1784...876 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #2 Skrevet 12. mai Kanskje han ser gjenskinnet av seg selv og føler seg litt sexy. Anonymkode: 6f3f7...73c 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #3 Skrevet 12. mai Det virker litt i overkant å ta det opp med HR, kan du ikke starte med å snakke med sjefen om det? Anonymkode: 119fc...f01 1
Blueberrymuffin Skrevet 12. mai #4 Skrevet 12. mai Ville startet med å ta det opp med sjefen. Ville også poengtert at du vet at dette ikke gjelder alle, og be om et konkret svar på hvorfor han gjør det mot deg og ikke alle på arbeidsplassen. 1
NoaideBiehtar Skrevet 13. mai #5 Skrevet 13. mai HR er der for lederen din, ikke deg. Nytter ikke ta det med de. Ta det først opp med lederen din? Skjønner godt du blir stressa. 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #6 Skrevet 13. mai Er det mulig å snu skjermen, evt hele pulten, andre veien? Det har jeg gjort. Ikke at sjefen stirrer eller at jeg har noe å skjule, men jeg liker å sitte sånn at folk ikke kikker rett på skjermen hvis de går forbi kontoret. Anonymkode: c1097...0a0 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #7 Skrevet 13. mai Hva tenker du HR skal kunne gjøre med dette? Og hvorfor er det et problem at lederen din kan se PC-skjermen din? Hvis du sitter og jobber så er det vel ikke noe h*n ikke bør se der ? Anonymkode: 46cec...6f4
AnonymBruker Skrevet 13. mai #8 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det virker litt i overkant å ta det opp med HR, kan du ikke starte med å snakke med sjefen om det? Anonymkode: 119fc...f01 Husk at HR ikke er der for deg og meg, altså ansatte. De er der for sjefen og bedriften. Verneombud, fagforening og lignende vil være bedre støttespillere. Samtidig ville jeg jobbet med meg selv om jeg fikk 150 i puls hver gang leder så hva jeg jobbet med.... Anonymkode: 6bbb0...bb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå