AnonymBruker Skrevet 12. mai 2025 #1 Skrevet 12. mai 2025 Jeg har gått med plagene i 18 år og fått beskjed at jeg er helt normal, men jeg har absolutt ikke følt meg normal. Har hatt flere tøffe fødsel. Jeg har slitt med avføring i alle årene og endelig kom jeg til én gynekolog som sa her trengs det operasjon. Hvordan gikk operasjon og hvordan ble sexlivet eventuelt i etterkant? I følge legen, kan jeg leve normalt etterpå utenom løfte på 4 uker og ikke ha sex på 6 uker. Anonymkode: 20f7c...2ba
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2025 #2 Skrevet 13. mai 2025 Jeg har ikke gjort det, feiget ut av operasjonen. Men trenger det. Sliter maks med avføringen. Må ofte pirke eller hjelpe den ut😞😞😞😞😞 sååå utrolig fælt. Anonymkode: 06f0b...e41
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2025 #3 Skrevet 13. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke gjort det, feiget ut av operasjonen. Men trenger det. Sliter maks med avføringen. Må ofte pirke eller hjelpe den ut😞😞😞😞😞 sååå utrolig fælt. Anonymkode: 06f0b...e41 Huff det må jeg også og det skal det bli slutt på heretter😝 Anonymkode: 20f7c...2ba
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2025 #4 Skrevet 13. mai 2025 Selve avføringsdelen ble bedre for min del, selve oppstrammingen merket jeg lite til da. Så verdt å gjøre for å få mindre problematiske toalettbesøk. Anonymkode: 46ffb...290
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2025 #5 Skrevet 13. mai 2025 Var en enkel og grei operasjon, og hadde ikke noen komplikasjoner etterpå. Ikke noe endring i sexlivet etter å ha ventet de 6 ukene. Oppstrammingen hadde ikke noe å si på muskulaturen og knipeferdighetene mine der nede, så slik ble det ikke annerledes for min del. (Skjeden er svært elastisk, så jeg tror ikke en kan strammes ved en operasjon såpass at det kan merkes noe særlig. Må i så fall ha vært fryktelig løst eller skadet. 🤔) Mannen min merket ikke noe heller. Ble enklere å gå på do etterpå, ble mindre forstoppelse/kuler som ble liggende, og enklere å bruke ob da den ikke lengre kunne komme "på tvers". (Den gjorde ikke akkurat det, men det føltes slik) Anonymkode: ccb55...8fd 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2025 #6 Skrevet 13. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var en enkel og grei operasjon, og hadde ikke noen komplikasjoner etterpå. Ikke noe endring i sexlivet etter å ha ventet de 6 ukene. Oppstrammingen hadde ikke noe å si på muskulaturen og knipeferdighetene mine der nede, så slik ble det ikke annerledes for min del. (Skjeden er svært elastisk, så jeg tror ikke en kan strammes ved en operasjon såpass at det kan merkes noe særlig. Må i så fall ha vært fryktelig løst eller skadet. 🤔) Mannen min merket ikke noe heller. Ble enklere å gå på do etterpå, ble mindre forstoppelse/kuler som ble liggende, og enklere å bruke ob da den ikke lengre kunne komme "på tvers". (Den gjorde ikke akkurat det, men det føltes slik) Anonymkode: ccb55...8fd Takk for at du deler, men du hadde kanskje ikke noe problemer med sexlivet i forkant? Jeg skal sy sammen åpningen å noe mer som jeg ikke husker hva men gynekologen sa det ville nok bli bedre for både meg og kjæresten. Jeg er ganske åpen…😩 Håper å tror det vil bli bedre. Anonymkode: 20f7c...2ba
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2025 #7 Skrevet 13. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Selve avføringsdelen ble bedre for min del, selve oppstrammingen merket jeg lite til da. Så verdt å gjøre for å få mindre problematiske toalettbesøk. Anonymkode: 46ffb...290 Godt å høre at det er bedre med avføringen. Føler du deg vid/åpen? Anonymkode: 20f7c...2ba
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2025 #8 Skrevet 13. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Godt å høre at det er bedre med avføringen. Føler du deg vid/åpen? Anonymkode: 20f7c...2ba Ja, kjennes veldig åpen ut dessverre både for meg og mannen. Anonymkode: 46ffb...290
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2025 #9 Skrevet 13. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Huff det må jeg også og det skal det bli slutt på heretter😝 Anonymkode: 20f7c...2ba Såååå uverdig!! Godt du hopper i det. Jeg har vært så redd for skader innvendig osv. men må jo fikse det på et eller annet tidspunkt. Er du åpen med mannen min? Min vet ingenting om dette😞😞😞 Anonymkode: 06f0b...e41 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2025 #10 Skrevet 13. mai 2025 Følger. Vurdert operasjon selv, men føler det er skummelt…Fikk etter rask fødsel av stort barn for 11 år siden. Angående avføring, jeg bruker laktulose daglig for at den aldri skal bli hard og da har det gått greit for det meste. … Tampong er bare å glemme og heldigvis er jeg sammen med samme mann som har en som er gjennomsnittelig+, så det er ikke et veldig stort problem at jeg er litt vid… Anonymkode: 517bb...dde
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2025 #11 Skrevet 13. mai 2025 Jeg hadde operasjon i 2011, og fikk et nytt liv etterpå. Da vi hadde sex etter de 6 ukene man må vente føltes det noe stramt og ubehagelig akkurat i starten, men så ble det veldig bra. Fra å føle meg vid ved sex til normal. Dessverre må jeg nå ta en ny operasjon, fordi bakvegg mot endetarm er blitt slapp, og jeg har fått stressinkontinens, men jeg er ikke redd for det med tanke på hvor mye bedre liv jeg fikk i mange år. Absolutt verdt det. Anonymkode: 76010...d16 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2025 #12 Skrevet 13. mai 2025 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg hadde operasjon i 2011, og fikk et nytt liv etterpå. Da vi hadde sex etter de 6 ukene man må vente føltes det noe stramt og ubehagelig akkurat i starten, men så ble det veldig bra. Fra å føle meg vid ved sex til normal. Dessverre må jeg nå ta en ny operasjon, fordi bakvegg mot endetarm er blitt slapp, og jeg har fått stressinkontinens, men jeg er ikke redd for det med tanke på hvor mye bedre liv jeg fikk i mange år. Absolutt verdt det. Anonymkode: 76010...d16 Er det vanlig at man må operere på nytt etter noen år, tro? Mener å ha blitt fortalt det, men vet ikke sikkert. Så fint å høre hvor bra det ble for deg. hadde du mye smerter etter operasjon? Anonymkode: 06f0b...e41
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2025 #13 Skrevet 13. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det vanlig at man må operere på nytt etter noen år, tro? Mener å ha blitt fortalt det, men vet ikke sikkert. Så fint å høre hvor bra det ble for deg. hadde du mye smerter etter operasjon? Anonymkode: 06f0b...e41 Ikke mye smerter, og ja det er vanlig å måtte gjøre det igjen. Påkjenninger og aldring skjer jo normalt etter operasjon også. Absolutt verdt det likevel. Jeg kunne jo ha slitt med dette i alle disse årene. Istedenfor fikk jeg mange gode år før jeg på ny fikk problemer. På grunn av alder skal de nå benytte en litt annen teknikk. Håper det blir like bra. De skal både fikse inkontinens og svakhet i vegg mot endetarmen samtidig. Jeg har ikke seksuelle plager denne gangen, så litt annen operasjon alt i alt, men jeg synes det er bedre å gjøre dette enn å bare akseptere problemene. Gynekologen sa at det er litt merkelig at noen går med slike plager i årevis, uten å gjøre noe med det, mens andre kvinner (som meg) er villig til å gjøre det flere ganger. Om jeg må operere hvert 14 år for å slippe slike plager gjør jeg det gjerne. Uten tvil. Anonymkode: 76010...d16 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2025 #14 Skrevet 13. mai 2025 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ikke mye smerter, og ja det er vanlig å måtte gjøre det igjen. Påkjenninger og aldring skjer jo normalt etter operasjon også. Absolutt verdt det likevel. Jeg kunne jo ha slitt med dette i alle disse årene. Istedenfor fikk jeg mange gode år før jeg på ny fikk problemer. På grunn av alder skal de nå benytte en litt annen teknikk. Håper det blir like bra. De skal både fikse inkontinens og svakhet i vegg mot endetarmen samtidig. Jeg har ikke seksuelle plager denne gangen, så litt annen operasjon alt i alt, men jeg synes det er bedre å gjøre dette enn å bare akseptere problemene. Gynekologen sa at det er litt merkelig at noen går med slike plager i årevis, uten å gjøre noe med det, mens andre kvinner (som meg) er villig til å gjøre det flere ganger. Om jeg må operere hvert 14 år for å slippe slike plager gjør jeg det gjerne. Uten tvil. Anonymkode: 76010...d16 Grunnen til at mange går i flere år uten å gjøre noe med det er nok fordi suksessraten ikke er så god for mange. Er medlem i et par grupper for folk som sliter med fremfall og fødselsskader og det er mange triste historier om kvinner som får mislykkede operasjoner og som til slutt ikke kan opereres grunnet for mye arrvev eller dårlig vev. Ofte anbefaler også kirurgene at man venter ettersom man ofte vil måtte operere på nytt etter noen år, og man kan til slutt risikere at det ikke er mulig å gjennomføre en operasjon igjen. Anonymkode: ae647...7a5 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2025 #15 Skrevet 13. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, kjennes veldig åpen ut dessverre både for meg og mannen. Anonymkode: 46ffb...290 Så kjipt🥹 Det virker så mange får et nytt liv med sex etter operasjon. Håper å tror at for min del blir det bedre. Anonymkode: 20f7c...2ba
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2025 #16 Skrevet 13. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Såååå uverdig!! Godt du hopper i det. Jeg har vært så redd for skader innvendig osv. men må jo fikse det på et eller annet tidspunkt. Er du åpen med mannen min? Min vet ingenting om dette😞😞😞 Anonymkode: 06f0b...e41 Jeg er åpen med kjæresten min om detteja. Har ikke fortalt alle detaljer men pga avførings greiene mine at jeg har en fødselskade + at de skal sy litt sammen inni der☺️😅 Jeg er ikke redd for operasjon og angrer bare på at jeg ikke fikk henvising til spesialist for mange år siden.. Anonymkode: 20f7c...2ba
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2025 #17 Skrevet 11. juni 2025 Da har jeg operert og er på dag 2 og har enda ikke kjent på smerte nedentil enn kun i dag har jeg litt svake menssmerter og det klødde litt i går kveld. Har kun tatt parasett før jeg la meg i går. Etter å ha lest om så mange som har sagt det var fryktelig vondt var jeg forbedret på at det skulle gjøre vondt, så tenkte det var greit med en oppdatering til dere som ikke tørr å ta en slik operasjon + grue dere. Operasjon tok ca 2 timer, skulle ta 1 time i utgangspunktet med kirurgen var visst veldig nøyen og forsiktig i følge ene sykepleieren😊 Anonymkode: 20f7c...2ba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå