Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en uføreforsikring som koster fletta hver måned. Hvor vanlig er det å ha uføreforsikring, og lønner det seg egentlig? Man kan jo selvfølgelig aldri vite hva framtiden bringer, men samtidig virker det meningsløst å betale titusener av kroner uten å få noe igjen.

Hva anbefaler økonomer?

Anonymkode: 895f2...9df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig. 

Det lønner seg dersom man blir ufør. 

Anonymkode: fc128...773

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Angrer veldig på at jeg ikke tok vare på min... 

Anonymkode: 17fb0...010

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har en uføreforsikring som koster fletta hver måned. Hvor vanlig er det å ha uføreforsikring, og lønner det seg egentlig? Man kan jo selvfølgelig aldri vite hva framtiden bringer, men samtidig virker det meningsløst å betale titusener av kroner uten å få noe igjen.

Hva anbefaler økonomer?

Er du synsk? Da kan du se om du får bruk for forsikringen eller ikke. 
Hva som er nødvendig og ikke nødvendig må du selv vurdere. 
Ingen planlegger for at huset skal brenne, men brenner det er alle takknemlig for at de har forsikring. 
Så har du dem som tenker motsatt, de trenger ikke forsikring, men så brenner huset ned….

Anonymkode: 4ba1f...f7b

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Hilsen ufør som ikke hadde forsikring. 

Anonymkode: 22c8e...0ce

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Jaaa! Hilsen dame på aap etter 25år i arbeidslivet. Veldig takknemlig for forsikring som gir meg 2g i årlig utbetaling. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad for at jeg hadde forsikring gjennom jobben. 

Anonymkode: d00e3...003

AnonymBruker
Skrevet

Er vel en av de mest anbefalte forsikringene å ha - om man har råd. Lever man fra hånd til munn, er det selvsagt en vurderingssak - men har man noe til overs er det nok bra. Har en nær bekjent som hadde slik forsikring gjennom jobben og det har berget hen fra et liv i fattigdom, som ville blitt konsekvensen. Vedkommende ble ufør i 40-årene.

Anonymkode: 291f7...0f1

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er veldig glad for at jeg hadde forsikring gjennom jobben. 

Anonymkode: d00e3...003

Jeg har også uføreforsikring gjennom jobben, men jeg jobber fullt.

Endret av Hareena
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken uføreforsikring er best? Er det noen fallgruver som en må være ops på når en tegner en slik forsikring?

Anonymkode: 38c3c...fe1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Mamma hadde uførforsikring. Hun sitter veldig godt i det for å si det slik. Nesten 40 000 utbetalt hver mnd. hadde hun ikke hatt forsikringen så hadde det vel vært halvparten kanskje. Kanskje under det å. Så en mager trøst med å bli ufør. Hun har jo heller villa jobba. Men når kroppen ikke fungerer lenger så er ekstra penger en mager trøst. 

Anonymkode: cb2f9...4b3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde uføreforsikring gjennom jobben. Ble ufør da jeg var 43. Får 2000 utbetalt i mnd på den. Alle monner drar 🙂.  

Anonymkode: a1d1f...83a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja. Mamma hadde uførforsikring. Hun sitter veldig godt i det for å si det slik. Nesten 40 000 utbetalt hver mnd. hadde hun ikke hatt forsikringen så hadde det vel vært halvparten kanskje. Kanskje under det å. Så en mager trøst med å bli ufør. Hun har jo heller villa jobba. Men når kroppen ikke fungerer lenger så er ekstra penger en mager trøst. 

Anonymkode: cb2f9...4b3

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde uføreforsikring gjennom jobben. Ble ufør da jeg var 43. Får 2000 utbetalt i mnd på den. Alle monner drar 🙂.  

2000 er nok mer vanlig enn 20.000😅😅😅

Anonymkode: c3230...483

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For å si det pent så vet du aldri når du rammes av skade eller sykdom. For meg var det en dust som kjørte i bilen min bakfra. Måtte avbryte studier. Mange år etter, en kronisk sykdom og jeg røyk ut av arbeidslivet noen år. Kom meg tilbake og nå har jeg fa** meg fått en kronisk sykdom til. 

Du vet aldri hva livet gir. Jeg har trent, normalvektig og har hatt stor kapasitet. I dag? Overhode ikke. Sykemeldt og vet ikke om jeg noen ganger kommer tilbake til jobb. De ekstra kronene fra forsikringen er gull verdt!

Anonymkode: ef9e3...cce

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du fikk vel en engangsutbetaling i også? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye betaler dere for forsikringen pr mnd?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

2000 er nok mer vanlig enn 20.000😅😅😅

Anonymkode: c3230...483

Tror kanskje noen blander forsikring og private pensjonsordninger. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Hareena skrev (6 minutter siden):

Du fikk vel en engangsutbetaling i også? 

Ja, jeg fikk en stor etterbetaling, om jeg husker rett. For de årene fra jeg ble syk til jeg ble ufør 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor mye betaler dere for forsikringen pr mnd?

Det er ekstremt forskjellig. Avhengig av hvor gammel man var da forsikringen ble tegnet, hvor gammel man er nå, hvor mye som dekkes og sikkert mye mer.

• Liker 1
Skrevet

Er glad jobben hadde en uføreforsikring på pensjonssparingen i hvert fall. Banken fortsetter å spare penger hver måned til jeg blir 67. Er snakk om noen millioner da ja. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...