Gå til innhold

Du som bor aleine. Lager du ny middag hver dag eller for flere dager om gangen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: df2c6...700

Skrevet (endret)

Spiser ikke middag hver dag.

De dagene jeg spiser middag, lager jeg ny middag. Lager alltid bare en porsjon. Enkelte tilfeller spiser jeg samme maten 2 dager på rad om jeg har laget for mye mat, men det er sjeldent.

Endret av anon01
Endret første setning
AnonymBruker
Skrevet

Har bodd alene i mange, mange år og alltid laget middag hver dag. Noen ganger blir det restemat, men det er sjeldent.

Anonymkode: c71b3...852

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøver å spise middag hver dag. Av og til har jeg det samme i to dager, noen ganger lager jeg noe som kan deles opp i porsjoner og fryses. Det går mye i salater, kylling og forskjellige fiskeretter. Kjøtt spiser jeg sjelden.

Anonymkode: 7f966...9f5

• Liker 1
Skrevet

Det kommerlitt an på. Noen ganger lager jeg ny middag hver dag, andre ganger lager jeg større middager og har et par dager, samt tar med til lunsj - eller fryser ned. Men kjekt å lage større porsjoner så jeg kan fryse ned eller spare tid til f.eks dagen etter om jeg skal noe og ikke rekker å lage så mye middag den dagen

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ofte større stykker kjøtt. Dvs at jeg steker en lammestek, en oksestek, en svinenakke, en ribbe,... og har da gjerne mat i 2-3 dager. Spiser jeg fisk eller omelett, så lager jeg vanligvis til passe til en dag. Spiser middag(smat) hver dag, men når på dagen jeg spiser varierer.

Anonymkode: f65da...488

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke spesielt glad i å lage middag 🤔 Så det hender at jeg lager stor porsjon av noe, sånn at jeg kan spise det i flere dager 😊 

Så det blir ikke nødvendigvis middag hver dag nei 😊

Skrevet

Det varierer - enkelte ting er mer praktisk og/eller lettvint å lage i større porsjoner, men da fryser jeg det gjerne ned heller enn å spise det samme flere dager på rad. Også fordi det å ha ferdig middager i fryseren er gull på dårlige eller travle dager.

AnonymBruker
Skrevet

Lager stort sett noe nytt, lager ikke mer enn jeg spiser. Som regel steker jeg et stykke kjøtt eller kylling med grønnsaker ved siden av, da er det lett å beregne mengde. Dersom jeg lager gryte eller noe lignende fryser jeg det heller ned i porsjoner slik at jeg har middag den dagen jeg ikke orker å lage noe. Men gleder meg til vi blir to igjen, det er kjedelig å lage mat alene. 

Anonymkode: 575ea...6f0

AnonymBruker
Skrevet

Begge deler, noen dager hver dag andre dager lager jeg noe som gir rester for neste dag eksempelvis lasange

Anonymkode: 803ce...8d6

AnonymBruker
Skrevet

Om det er noe komplisert - ja, om det er noe enkelt - nei.

Anonymkode: 40605...9f6

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg lager middag som kan fryses ned eller stå i kjøleskapet en dag eller to, så gjør jeg det. 

Noe fryses ned. Kan ha en pastasaus opptil 3 dager i kjøleskapet. Da uten kjøtt eller sjømat.  Hjemmelaget potetmos holder like lenge. Finnbiffgryte fryses ned. 

Nei, jeg lager ikke middag hver dag, men om noe basis er ferdiglagd så er det lettere. 

Anonymkode: 6e46d...230

AnonymBruker
Skrevet

Hender jeg lager noe i helga som jeg har i kjøleskapet og varmer opp hele uka, andre dager lager jeg noe enkelt med bare en porsjon. Jeg liker godt å lage skikkelig mat og hater det at jeg er sliten så jeg av og til ikke orker og lage det jeg helst vil. Uansett er det varm middag her 362 av årets dager. Dagen er ikke bra om jeg ikke får minst ett varmt måltid pr dag! 

Anonymkode: 8bd49...813

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

?

Anonymkode: df2c6...700

De dagene jeg spiser middag lager jeg en liten porsjon av gangen. De får gangene jeg lager enchiladas, middag i form eller gryte så har jeg middag i 3 dager. 

Anonymkode: 1b349...285

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg setter stor pris på middag, men det blir nok ikke hver dag. Noen dager kjøper jeg med take-away (som regel sushi eller en thai-curry), noen dager lager jeg bare ostesmørbrød eller speilegg på brød. Jeg liker egentlig å lage mat, så jeg koser meg stort sett med det og vil si at jeg lager de aller fleste dager. Det dumme med å være alene er faren for matsvinn. Jeg vil lage det jeg har lyst på/det jeg ellers ville lagd hvis vi var 2 eller 4, men må hele tiden passe på å lage mat basert på den ene gulroten eller de to stilkene med stangselleri osv. :fnise: 

Jeg synes supper og gryter får bedre smak hvis jeg lager nok til 2-3-4 personer, så da gjør jeg som regel det (og unngår at en halv boks hermetiske tomater eller kokosmelk dør i kjøleskapet). Så hvis jeg lager f.eks linsegryte med ris lager jeg en "familieporsjon" gryte og koker 1 porsjon ris. Restene spises til lunsj og/eller middag neste dag (jeg er veldig glad i middagsrester til lunsj) eller fryses eller begge deler, f.eks en porsjon til lunsj og en i fryseren. Det samme gjelder ovnsformer som fiskegrateng og lasagne. Men jeg lager aldri ekstra mye for å ha i fryseren, jeg koser meg som sagt med å lage mat etter jobb. 

Lager jeg typisk kjøtt eller fisk med tilbehør lager jeg bare nok til en porsjon, eventuelt til lunsjrester. Det samme gjelder enkle pastaretter med grønnsaker som jeg er veldig glad i, og andre retter som ikke egner seg til oppvarming (carbonara f.eks). 

Anonymkode: f02ed...d88

Skrevet

Jeg spiser middag i betydningen varm mat hver dag. Det varierer om jeg prøver å lage middag bare for en dag eller for flere dager i gangen. Det blir som regel rester igjen av det meste jeg lager, uansett om jeg har prøvd å lage bare ett måltid, og det er kjekt med den timeplanen jeg har i løpet av ei uke. 

Skrevet

Både og. Noen ganger når det blir litt mye, tar jeg det til kvelds. Middag kl 15-16, da må jeg ha noe mer i 21-tiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager noen ganger store porsjoner som jeg fryser ned, så jeg tar av det noen ganger. Andre ganger lager jeg helt ny. Men jeg spiser ikke det samme to dager på rad til middag.

Jeg spiser varm lunsj, så det kan være rester fra middagen som jeg hadde dagen før. 

Anonymkode: 11a06...aad

AnonymBruker
Skrevet

Begge deler. Skal jeg f.eks lage gryter, pastaretter og ting i form, så lager jeg ofte stor porsjon så jeg har middag i 2-3 dager. 

Andre ting lager jeg ny middag den dagen, en porsjon.

Anonymkode: 3c0e9...82c

Skrevet

Jeg lager noen ganger opp store porsjoner frysevennlig mat og deler opp i passe porsjoner, andre dager lager jeg en porsjon som jeg spiser den dagen.

Jeg prøver å spise middag hver dag, ikke fordi jeg bør, men fordi jeg liker middag.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...