Gå til innhold

Er den sitronformede flasken med sitrondråper. Inneholder den sitron eller er det kunstig laget?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: d51cd...6c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den er fra konsentrat.

Anonymkode: 96ce8...cd2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det står jo på..... Konsentrat.

Anonymkode: 7850c...c53

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Konsentrat er laget av frukten. Jeg vil tro du kommer langt ved å se på etiketten over innhold:image.thumb.png.7a192c3012c0f917f8717140a68f1688.png

Anonymkode: c6bf5...59f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sitron

Anonymkode: 01778...73e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Konsentrat er laget av frukten. Jeg vil tro du kommer langt ved å se på etiketten over innhold:image.thumb.png.7a192c3012c0f917f8717140a68f1688.png

Anonymkode: c6bf5...59f

Konsentrat er kjemisk behandlet, og ikke "likeverdig" som ferskpresset frukt. Det er konsentrert sitronskallolje på flasken - kan ikke sammenliknes med ferskpresset sitronsaft…

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Konsentrat er kjemisk behandlet, og ikke "likeverdig" som ferskpresset frukt. Det er konsentrert sitronskallolje på flasken - kan ikke sammenliknes med ferskpresset sitronsaft…

Det er sitronsaften som er fremstilt av konsentrat. Sitronoljen kan man tydeligvis velge bort ved å klippe opp flaska og ha sitronsaften i noe annet.

Anonymkode: 06091...7d1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hva mener du med "kjemisk behandlet", hvilke kjemikalier? 

Fordelen er at man slipper mye matsvinn, når man bare trenger noen dråper sitronsaft. 

• Liker 1
Skrevet

Den er jo sitron, men i ultra prosessert form?

Men når det er sagt: De mengdene man bruker av disse dråpene, er jo minimale. Så ville nok fokusert på ganske mye annet for å ta vare på helsa 🙃

Skrevet
Gnå skrev (6 timer siden):

Den er jo sitron, men i ultra prosessert form?

Men når det er sagt: De mengdene man bruker av disse dråpene, er jo minimale. Så ville nok fokusert på ganske mye annet for å ta vare på helsa 🙃

Hva er det som hør det til ultraprossesert? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes den er kjekk å ha i kjøleskapet. Jeg bor alene og lager mat til kun meg. En skvis sitron eller en ts raspa sitronskall er godt i mange retter, men blir for dyrt + matsvinn og ha liggende.

Utfordringen min er å beregne hvor mange dråper jeg skal ha av flasken, for å tilsvare mengde fersk sitron i oppskriften.

Anonymkode: 28de3...be4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De har alle tilsetningstoffer, unntatt den fra coop sitt eget merke, den er ren sitronsaft,

Anonymkode: 73f2f...5a8

AnonymBruker
Skrevet
Tiuren skrev (26 minutter siden):

Hva er det som hør det til ultraprossesert? 

Den er ikke ultraprosessert per definisjon, men inneholder et e-stoff som noen kan reagere på, spesielt de som har astma/allergi.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den er ikke ultraprosessert per definisjon, men inneholder et e-stoff som noen kan reagere på, spesielt de som har astma/allergi.

Det kan jeg leve fint med :) 

Noen reagerer på citrusfrukter og, noe sitronsaft bør inneholde :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...