Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Strømpebukse i 20 plussgrader? Nei takk. 

Gå med de bena du har! Du får farge på 17. mai ;) 

Anonymkode: 7f2c2...489

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bare bein! Hudfargede strømpebukser går det ikke an å bruke med mindre man er enten gammel eller kongelig.

Anonymkode: 98d25...8d6

Selvbruning er verre! For både hud, miljø, klær og estetikk. Bare ben er best selvsagt, men noen ønsker å dekke seg litt til, meg inkludert. At noen "moteeksperter" med harry chanel veske og fjeset fullt av botox sier at hudfargede strømper er ut må ingen høre på. Jeg benytter noen ganger en lett dekkende foundation for kropp på bena, slik jeg gjør i ansiktet. 

Anonymkode: 99d71...3c6

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Selvbruningskrem synes jeg er ok i overgangsfasen til sommeren

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dove summer gir litt glød. Synes den er fin om våren 🤗

Anonymkode: db5d0...db1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hudfarget strømpebukse! Er rett og slett ikke fint. Sist jeg fikk bekreftet det, var på en kollega på jobb i dag. Så jeg ville valgt helt tynne svarte, eller bare ben. Og jg synes hvite ben er helt greit - så lenge de er ikke er tørre (smør deg godt inn), veldig hårete eller med masse åreknuter. Selv har jeg en del av sistnevnte så ville nok hatt strømpebukse til en såpass kort kjole.

Anonymkode: 56610...adf

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Aldri hudfarget strømpebukse! Er rett og slett ikke fint. Sist jeg fikk bekreftet det, var på en kollega på jobb i dag. Så jeg ville valgt helt tynne svarte, eller bare ben. Og jg synes hvite ben er helt greit - så lenge de er ikke er tørre (smør deg godt inn), veldig hårete eller med masse åreknuter. Selv har jeg en del av sistnevnte så ville nok hatt strømpebukse til en såpass kort kjole.

Nei. Jeg har åreknutene mine fri. Heller bare ikke se. Aldri om man skal leve et påkledd liv fordi man har det.

Det er sjenerende og stygt, men herlighet, se en annen vei da. Noen har dem i ansiktet, hva skal de gjøre?

Anonymkode: e389e...5d0

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slipper mine bleike ben fri jeg.

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Så man må ha brune ben eller dekke det til? Blir aldri brun på beina, men prøver ikke heller. Men går ikke med strømpebukse eller tights i varmen uansett.. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Skal ha på meg denne på et utested på kvelden på 17. mai. Har ganske bleike ben selv om jeg har prøvd selvbruningsskum. Bør jeg gå for strømpebukse? Isåfall har dere an anbefaling til merke, denier og farge? Er så dårlig på penklær 🙈

IMG_3470.jpeg

Anonymkode: 8929c...d08

Gå uten strømpebukse. Det blir finest fordi du føler deg mest komfortabel.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei. Jeg har åreknutene mine fri. Heller bare ikke se. Aldri om man skal leve et påkledd liv fordi man har det.

Det er sjenerende og stygt, men herlighet, se en annen vei da. Noen har dem i ansiktet, hva skal de gjøre?

Hver sin smak, selvfølgelig. Og når jeg selv ofte velger strømper, er det ikke for skjerme andre fra synet, men for at jeg ønsker å skjule sånne «gammel dame» - trekk, hvis det går. På samme måte som jeg farger håret.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hver sin smak, selvfølgelig. Og når jeg selv ofte velger strømper, er det ikke for skjerme andre fra synet, men for at jeg ønsker å skjule sånne «gammel dame» - trekk, hvis det går. På samme måte som jeg farger håret.  

Samme her. Orker ikke noe laser eller kirurgi, men skjuler gjerne med svarte eller tynne hudfargede strømper, en quick fix, som også skåner den tynne huden fra rifter ☺️

Anonymkode: 99d71...3c6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tull. Ikke noe av dette er gode råd eller god smak. 

Anonymkode: 587ab...6d8

Synes du

Anonymkode: ba5ee...4f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bleike bein

Anonymkode: 4a659...5a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det må være fryktelig å være Gammel dame - trekk? Hva sier du til deg selv når du blir gammel da? Heller vise at man har et "levd liv" en å panisk prøve å skjule det slik dessverre mange ego kvinner gjør i dag.

Anonymkode: 44dd3...f02

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det må være fryktelig å være Gammel dame - trekk? Hva sier du til deg selv når du blir gammel da? Heller vise at man har et "levd liv" en å panisk prøve å skjule det slik dessverre mange ego kvinner gjør i dag.

Anonymkode: 44dd3...f02

Jeg er jo allerede litt gammel dame (nesten 50), og velger altså å ikke vise fram åreknutene. Vil ikke si det er panisk - jeg viser fram levd liv ved begynnende grå hår, rynker og slapp hud, osv. Tror ikke det er så vanskelig å anslå min alder. La meg nå få skjule åreknutene uten å få kritikk for det av andre kvinner - kvinner er kvinner verst osv. Jeg kritiserer ikke deg for å velge å vise fram åreknutene. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2025 den 14.32):

Uff, så innskrenket liv du pålegger andre å leve. 

nei, ts, gå med de bena du har! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er andre grunner til at man bruker strømpebukse. Det må jo tas med. Det er fint, varmer, hindrer lårgnissing, slipper sokker, det er godt å gå med. passer bedre til noen antrekk enn uten. 
Men vil man sminke beina som denne tråden handler om, så skal man ha lov til det. Jeg bruker det fint året rundt, mest for isolasjon. Samt at jeg har så liten rumpe, at lårene gnisser alltid mot hverandre. Så jeg blir sår om jeg ikke bruker det. Om sommeren er det værre for da er det varmt. Man skulle tro at det gjorde vondt værre med strømpebukse og at jeg ble enda varmere med strømpebukse. Men når jeg blir varm og klam, gnisser det enda mer. Så for meg er strømpebukse et utelukkende praktisk plagg jeg bruker for enten å holde varmen, elippe lpårgnissing og at jeg liker strømpebukse mye bedre enn sokker som strammer og leger et spor på leggen. Bonus er at jeg slipper å flashe åreknuter og arr på lnærne etter å ha levd et aktivt liv med mye tryning og fritidsaktiviteter som andre kanskje forbinder med ekstremsport. 
Det gjør at beina ikke føles trette, og det beskytter meg når jeg tryner og får flere arr. Samt mot flått i høyt gress. Det gir kompresjon til beina som får de til å føle seg bedre, og at åreknutene mine ikke utvikler seg videre. Så får motepolitiet bare hate videre. Det bryr jeg meg ingen ting om. De kan godt gå uten strømpebukse om de vil. Ingen som tvinger det på dem, og de kan holde seg unna det valget jeg tar med å bruke strømpebukse. 

Anonymkode: 492df...cfc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.5.2025 den 15.25):

Uff, så innskrenket liv du pålegger andre å leve. 

nei, ts, gå med de bena du har! 

Jeg pålegger ingen noenting. Ts spør om råd, og jeg gir råd - i form av egne synspunkter. Alle er enige om at alle kan gå kledd som de vil. Forstår ikke hvordan mine råd kan oppfattes som «pålegg». 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2025 den 0.19):

Vi har blitt influenset til å tro at strømpebukse er ikke kult. Problemet er bare at vi bor i Norge og ikke i Los Angeles 😂 For guds skyld, gå i strømpebukser! Da slipper du å fryse og sitte der med bleike ben med kyllinghud på og bare føle deg mindre komfortabel. Jo mindre det er skikkelig varmt der du er, men det er vel lite sannsynlig. Selv på Østlandet nå, vi har kanskje 20 grader på dagtid men det fortsatt 5 grader på natta og 10 på kvelden.

Anonymkode: 4283a...bc7

5 grader på natta? Klokken er 01:00 nå og det er over 14 grader ute...

AnonymBruker
Skrevet
-jk- skrev (5 timer siden):

5 grader på natta? Klokken er 01:00 nå og det er over 14 grader ute...

Aldri skjønt at temperaturen varierer? Når det var 5grd den 13mai, er det klart det kan være varmere dagen etter. Og når det er sagt, så var det ikke mer enn 7grd her når vi sto opp.

Anonymkode: 48e78...8d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...