AnonymBruker Skrevet 12. mai #21 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva med Norstat? Eller lignende tjenester? Da kan du jobbe hjemmefra. De har et veldig godt kurs, på noen timer, opplæring, og vips så er du i jobb. Kan sette deg opp på vakter selv, jobbe mye. Er ikke salg. Spørsmål. Jeg skulle egentlig gjort det, var på kurs, men så ble pc'en min smadret, så kom ikke i gang med det. Og nå må jeg finne hovedjobb først. Anonymkode: 77c10...096 Takk for tipset. Kanskje dette er god ide. 😊 Anonymkode: 43a34...7fc
AnonymBruker Skrevet 12. mai #22 Skrevet 12. mai Hva med å bli støttekontakt? Anonymkode: 53d6f...d6f
AnonymBruker Skrevet 12. mai #23 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vanskelig å foreslå noe konkret når vi ikke vet noe om ferdighetene dine. Hvis du kan programmere er det sikkert enkelt å få en fleksibel hjemmefra-jobb. Ellers må du se på mer oppdrags-jobber, men da avhenger det av din kunnskap. Det kan være å sette manuskript, oversette, drifte nettsider, lage ting for salg... Mye arbeid å etablere seg da, med mindre du kjenner noen. Og uforutsigbare kostnader. Hvis det fantes enkle jobber som ikke krevde noe særlig og en kunne gjøre litt når som helst så hadde det ikke vært så mange uføre++ som uttalte seg i avsisene om at det ikke er sånt arbeid å oppdrive. Vi kan ikke hjelpe deg når vi ikke vet noe. Hva slags sted bor du på, hva slags bedrifter finnes der? Finnes det kveldsåpne-ting? De fleste vil ha kontorpersonell på dagtid, men kanskje det er noen lokale arbeidsgivere som trenger noen timers fakturahåndtering i uka eller no. Men sånne jobber blir sjelden lyst ut nasjonalt. Sett inn annonse i lokalavisa. Heng opp lapp på butikken. Anonymkode: 78211...962 Takk. Her er litt om mine ferdigheter. Jeg har lang erfaring innen kundeservice, kundebehandling over telefon, chat, ordre, fakturering, innkjøp. Jeg er effektiv, nøyaktig og generelt flink med data og lærer raskt. Er ganske god engelsk. Så noe kan sikkert dukke opp av muligheter som passer meg. Prøver å være positiv. 😊 Anonymkode: 43a34...7fc 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #24 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Det aboslutt enkleste er å senke forbruket. Er du usikker på hvordan snakk med en økonomisk rådgiver. Sett deg uansett ned med engang og lag skikkelig budsjett og få oversikt over økonomien din. Penger ut og penger inn. Så detaljert som mulig. Inkludert matvarer og annet. Bruk heller tid på å finne billigere alternativer. I stedet for å jobbe noen timer ekstra hver dag kan du lage billigere mat (tar ofte lengre tid), eller gå mer (bruker mindre bensin). Si opp Netflix o-.l. og lån/se film via biblioteket. Senk hastigheten på internett hjemme eller på mobilabb. Skrap unna der du kan, jo flere steder du kan spare noen kroner, jo flere kroner blir det. Anonymkode: 78211...962 Hvorfor antar du at TS har altfor høyt forbruk? Jeg er i samme situasjon, og skrev tidligere i tråden. Eier en liten leilighet i en storby, i et rimelig område. Selv om jeg er høyt utdannet og tjener greit, er det faktisk skikkelig tøft å være alene og i etableringsfasen i en del områder i Norge. At folk antar at vi sløser penger på Netflix eller annet tøys, får stå for deres egen regning. De fleste har nok kommet på den «geniale» idéen om å kutte forbruket lenge før de vurderer å ta en ekstrajobb i tillegg til en 100% stilling. Det er mer konstruktivt å forsøke å hjelpe TS med det hun faktisk spør om, enn å konstruere problemer hun ikke har 👎 Anonymkode: 2b991...191 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #25 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror ikke jeg kan spørre arbeidsgiver 😅Jeg er nokså ny i min nåværende jobb, og Anonymkode: 43a34...7fc Skjønner! ❤️ Problemet løste seg litt for meg ettersom jeg fikk bedre betalt i hovedjobben min, så jeg tar ikke en ekstra jobb nå. Når det gjelder Norstat (som noen nevnte) har de noen småjobber der man kan hjelpe til med å dele ut spørreundersøkelser. Ellers har de et panel, der man kan delta på produkttester osv. Det sistnevnte får man ikke betalt for, men belønning i form av gavekort. Anonymkode: 2b991...191
AnonymBruker Skrevet 12. mai #26 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner! ❤️ Problemet løste seg litt for meg ettersom jeg fikk bedre betalt i hovedjobben min, så jeg tar ikke en ekstra jobb nå. Når det gjelder Norstat (som noen nevnte) har de noen småjobber der man kan hjelpe til med å dele ut spørreundersøkelser. Ellers har de et panel, der man kan delta på produkttester osv. Det sistnevnte får man ikke betalt for, men belønning i form av gavekort. Anonymkode: 2b991...191 Det stemmer ikke, Nostat på telefon er en jobb der man jobber på timebasis, kan bytte mellom dagtid og kveldstid, jobbe helgedager etc. De har også disse som går på bussene med spørreskjema, og det som beskrives der. Men ellers så er det en lønnet jobb, der man har felles opplæring i gruppe, med en vaktleder. Anonymkode: 77c10...096
AnonymBruker Skrevet 12. mai #27 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det stemmer ikke, Nostat på telefon er en jobb der man jobber på timebasis, kan bytte mellom dagtid og kveldstid, jobbe helgedager etc. De har også disse som går på bussene med spørreskjema, og det som beskrives der. Men ellers så er det en lønnet jobb, der man har felles opplæring i gruppe, med en vaktleder. Anonymkode: 77c10...096 Man kan fint tjene inn ekstra penger på det. Anonymkode: 77c10...096
AnonymBruker Skrevet 12. mai #28 Skrevet 12. mai Jeg har tatt mye ekstravakter på bolig (institusjon). Er ufaglært, men får kveldstillegg og helgetillegg. Anonymkode: 05092...13d 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #29 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det stemmer ikke, Nostat på telefon er en jobb der man jobber på timebasis, kan bytte mellom dagtid og kveldstid, jobbe helgedager etc. De har også disse som går på bussene med spørreskjema, og det som beskrives der. Men ellers så er det en lønnet jobb, der man har felles opplæring i gruppe, med en vaktleder. Anonymkode: 77c10...096 Ja, det er riktig. Det får man lønn for. Men dersom man deltar i Norstat-panelet får man kun betalt i gavekort. Hva i innlegget mitt mener du at ikke stemmer? Anonymkode: 2b991...191
AnonymBruker Skrevet 12. mai #30 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det er riktig. Det får man lønn for. Men dersom man deltar i Norstat-panelet får man kun betalt i gavekort. Hva i innlegget mitt mener du at ikke stemmer? Anonymkode: 2b991...191 Ja, nå skjønte jeg hva du mente. Jeg trodde du mente at man ikke får betalt på det andre der. Anonymkode: 77c10...096
Gaia Skrevet 12. mai #31 Skrevet 12. mai Støttekontakt eller BPA? Ikke så bra betalt, men kan være veldig koselig.
AnonymBruker Skrevet 12. mai #32 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja, nå skjønte jeg hva du mente. Jeg trodde du mente at man ikke får betalt på det andre der. Anonymkode: 77c10...096 Okei, jeg var redd for at det var jeg som som hadde misforstått noe. Men da fikk vi oppklart det Anonymkode: 2b991...191
AnonymBruker Skrevet 12. mai #33 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med Norstat? Eller lignende tjenester? Da kan du jobbe hjemmefra. De har et veldig godt kurs, på noen timer, opplæring, og vips så er du i jobb. Kan sette deg opp på vakter selv, jobbe mye. Er ikke salg. Spørsmål. Jeg skulle egentlig gjort det, var på kurs, men så ble pc'en min smadret, så kom ikke i gang med det. Og nå må jeg finne hovedjobb først. Anonymkode: 77c10...096 Jeg trengte å spe på inntekten for en stund tilbake. Gikk for Norsk Gallup. Jobbet fast 2 kvelder i uka. Kan også sette seg på vakt ellers. Men jeg hadde en fulltidsjobb i tillegg, så det orket jeg ikke så mye. Tjente 3000-5000 på det i mnd. Det ble en redning når jeg trengte det. Jobbet der i ett år Anonymkode: 44c65...054
AnonymBruker Skrevet 13. mai #34 Skrevet 13. mai Jeg ser litt nå på Norstat og Norsk gallup, men de holder ikke til i min by ser jeg. Selv om de tilbyr hjemmekontor, så ansetter de kanskje ikke personer som bor langt unna vil jeg tro… dessverre. Anonymkode: 43a34...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #35 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor antar du at TS har altfor høyt forbruk? Jeg er i samme situasjon, og skrev tidligere i tråden. Eier en liten leilighet i en storby, i et rimelig område. Selv om jeg er høyt utdannet og tjener greit, er det faktisk skikkelig tøft å være alene og i etableringsfasen i en del områder i Norge. At folk antar at vi sløser penger på Netflix eller annet tøys, får stå for deres egen regning. De fleste har nok kommet på den «geniale» idéen om å kutte forbruket lenge før de vurderer å ta en ekstrajobb i tillegg til en 100% stilling. Det er mer konstruktivt å forsøke å hjelpe TS med det hun faktisk spør om, enn å konstruere problemer hun ikke har 👎 Anonymkode: 2b991...191 Takk. ☺️ Godt det er noen som ser min situasjon. Det er ikke enkelt når en bor alene. En jobber fulltid og står på. Har bra lønn, men må ha så lavt budsjett på alt. Jeg har et billån, som gjør ting vanskelig. Ser det. Hvis jeg ikke anså bilen som veldig viktig for meg, hadde jeg helt klart solgt den. Men tviholder fordi jeg har behov for bil. Til gjengjeld kjøper jeg ingenting av klær, sko eller annet dill dall. Jeg kjøper kun det jeg absolutt må når jeg handler mat. Og handler på tilbud. Dette er helt greit, men jeg skulle så gjerne ha kunne spart litt. Og har tid til ekstra jobb. Anonymkode: 43a34...7fc 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #36 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk. Her er litt om mine ferdigheter. Jeg har lang erfaring innen kundeservice, kundebehandling over telefon, chat, ordre, fakturering, innkjøp. Jeg er effektiv, nøyaktig og generelt flink med data og lærer raskt. Er ganske god engelsk. Så noe kan sikkert dukke opp av muligheter som passer meg. Prøver å være positiv. 😊 Anonymkode: 43a34...7fc Hva med VA - altså virtuelle assistent? Anonymkode: 92083...bf9
AnonymBruker Skrevet 13. mai #37 Skrevet 13. mai Kan du være avlastningshjem i en helg i mnd? Anonymkode: b85cc...f75 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #38 Skrevet 13. mai Jeg har en bpa jobb som ekstra jobb , så noen dager jobber jeg dobbelt og innimellom jobber jeg helg , så får jeg inn noen tusen ekstra hver måned . Anonymkode: 01c3a...aeb 1
Portia Catonis Skrevet 13. mai #39 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Takk. ☺️ Godt det er noen som ser min situasjon. Det er ikke enkelt når en bor alene. En jobber fulltid og står på. Har bra lønn, men må ha så lavt budsjett på alt. Jeg har et billån, som gjør ting vanskelig. Ser det. Hvis jeg ikke anså bilen som veldig viktig for meg, hadde jeg helt klart solgt den. Men tviholder fordi jeg har behov for bil. Til gjengjeld kjøper jeg ingenting av klær, sko eller annet dill dall. Jeg kjøper kun det jeg absolutt må når jeg handler mat. Og handler på tilbud. Dette er helt greit, men jeg skulle så gjerne ha kunne spart litt. Og har tid til ekstra jobb. Anonymkode: 43a34...7fc Men trenger du så dyr bil at du må ha lån? Du kommer fra punkt A til punkt B med en bil til 10.000 kr også. Hva jobber du med til vanlig? Du nevner bare at du vil ha kveldsjobb, men hva med helger og ferier? Mange serveringssteder trenger ekstrahjelp i feriene. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #40 Skrevet 13. mai Meld deg som ringevikar i omsorgsbolig. Lett jobb og du kan jobbe så mye du ønsker. Siden man jobber kun kveld og helg blir lønna grei også. Anonymkode: fa4b9...5ce 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå