AnonymBruker Skrevet 12. mai #1 Skrevet 12. mai Jeg er en voksen dame som trenger sårt å finne en ekstra jobb. Jeg er i fulltids jobb, men bor nå alene og ser at det blir tøft å klare alle utgifter. Jeg har ikke så veldig mye gjeld, men et billån jeg fortsatt betaler ned på. Selge bilen har jeg tenkt på, men jeg er også veldig avhengig av å kunne ha bil. Etter å ha betalt det jeg må, er det lite igjen å kunne spare eller å være sosial. Ferien min som jeg håpet å kunne spare opp til, ser ikke lovende ut. Jeg ønsker å gjøre noe med den økonomiske situasjonen. Jeg har mange timer ledig på ettermiddagen og kvelden. Jobbe hjemmefra på pc, eller ha en annen jobb å dra til. Leter og leter etter jobber som kan passe, men uten hell. Noen som har noen tips til hvordan finne en ekstra jobb? Noen gode nettsider eller grupper jeg kan registrere meg? Seriøse nettsider som utlyser online jobber? Trenger litt guiding. Så håper noen her har noen gode råd til meg. Anonymkode: 43a34...7fc 1
Daisy-love Skrevet 12. mai #2 Skrevet 12. mai Har du mulighet for å ta vakter innen helse? Tenker gjerne helg er lettest å kombinere, eller hvilende nattevakt om du finner noe der. Bpa kan også være, og regner med du alt har vurdert butikk osv. 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #3 Skrevet 12. mai Daisy-love skrev (26 minutter siden): Har du mulighet for å ta vakter innen helse? Tenker gjerne helg er lettest å kombinere, eller hvilende nattevakt om du finner noe der. Bpa kan også være, og regner med du alt har vurdert butikk osv. Takk for tips. 😊 Jeg kan ikke ta nattevakter da jeg skal på vanlig jobb tidlig på morgenen. Forstår at hvilende betyr hvilende, men det kan kanskje gå utover min vanlige jobb. Med mindre det kun er helg selvsagt, Nå har jeg ikke noen utdanning innen helse. Det må også være en jobb som ikke er for mye fysisk belastning, grunnet problemer med skuldre. Anonymkode: 43a34...7fc
Daisy-love Skrevet 12. mai #6 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for tips. 😊 Jeg kan ikke ta nattevakter da jeg skal på vanlig jobb tidlig på morgenen. Forstår at hvilende betyr hvilende, men det kan kanskje gå utover min vanlige jobb. Med mindre det kun er helg selvsagt, Nå har jeg ikke noen utdanning innen helse. Det må også være en jobb som ikke er for mye fysisk belastning, grunnet problemer med skuldre. Anonymkode: 43a34...7fc Hvilende er ikke så godt betalt heller, men det kunne potensielt om det faktisk var hvilende vært noe du kunne gjort i tillegg til vanlig jobb. Jeg hadde selv helgestilling lørdag/søndag dag og kveld som ung, og er utdannet og det uten relevant utdannelse. Så du trenger ikke å være utdannet innen helse, men får jo lønn deretter. Er en fin bijobb som kan gi noen tusen i måneden. Er tung da enkelte plasser, så du må velge plass med omhu.
AnonymBruker Skrevet 12. mai #7 Skrevet 12. mai Helse, butikk, renhold.. men er alle krevende jobber. Hva med brukerstyrt personlig assistent? Ser de søkes hyppig etter det.. Anonymkode: 8b694...969 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #8 Skrevet 12. mai Daisy-love skrev (4 minutter siden): Hvilende er ikke så godt betalt heller, men det kunne potensielt om det faktisk var hvilende vært noe du kunne gjort i tillegg til vanlig jobb. Jeg hadde selv helgestilling lørdag/søndag dag og kveld som ung, og er utdannet og det uten relevant utdannelse. Så du trenger ikke å være utdannet innen helse, men får jo lønn deretter. Er en fin bijobb som kan gi noen tusen i måneden. Er tung da enkelte plasser, så du må velge plass med omhu. Dette er fine tips, men det kommer nok litt an på hvor man bor Jeg er i samme situasjon som TS, og bor i en by der det er flere høyskole- og universitetsutdannelser innen helse. Alle stillingsutlysninger som nattevakt her ser ut til å kreve at man har fullført (eller i alle fall påbegynt utdannelse i helse- og sosialfag). TS: Jeg gikk til arbeidsgiver og sa at jeg rett og slett sliter å leve på lønna jeg har utbetalt. Bor i en by med meget høye bokostnader, og har en jobb som krever mye utdannelse men likevel har ganske dårlig betalt. Jeg kviet meg for å spørre (synes at det var flaut, og jeg har en sympatisk arbeidsgiver som også merker dyrtiden godt). Fikk til slutt et lønnspålegg, det hjalp på situasjonen min. Ferie har jeg uansett ikke råd til å prioritere, men det er greit å ha nok penger til å faktisk betale regninger 😅 Anonymkode: 2b991...191
AnonymBruker Skrevet 12. mai #9 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Dette er fine tips, men det kommer nok litt an på hvor man bor Jeg er i samme situasjon som TS, og bor i en by der det er flere høyskole- og universitetsutdannelser innen helse. Alle stillingsutlysninger som nattevakt her ser ut til å kreve at man har fullført (eller i alle fall påbegynt utdannelse i helse- og sosialfag). TS: Jeg gikk til arbeidsgiver og sa at jeg rett og slett sliter å leve på lønna jeg har utbetalt. Bor i en by med meget høye bokostnader, og har en jobb som krever mye utdannelse men likevel har ganske dårlig betalt. Jeg kviet meg for å spørre (synes at det var flaut, og jeg har en sympatisk arbeidsgiver som også merker dyrtiden godt). Fikk til slutt et lønnspålegg, det hjalp på situasjonen min. Ferie har jeg uansett ikke råd til å prioritere, men det er greit å ha nok penger til å faktisk betale regninger 😅 Anonymkode: 2b991...191 Tror ikke jeg kan spørre arbeidsgiver 😅Jeg er nokså ny i min nåværende jobb, og Anonymkode: 43a34...7fc
AnonymBruker Skrevet 12. mai #10 Skrevet 12. mai Det aboslutt enkleste er å senke forbruket. Er du usikker på hvordan snakk med en økonomisk rådgiver. Sett deg uansett ned med engang og lag skikkelig budsjett og få oversikt over økonomien din. Penger ut og penger inn. Så detaljert som mulig. Inkludert matvarer og annet. Bruk heller tid på å finne billigere alternativer. I stedet for å jobbe noen timer ekstra hver dag kan du lage billigere mat (tar ofte lengre tid), eller gå mer (bruker mindre bensin). Si opp Netflix o-.l. og lån/se film via biblioteket. Senk hastigheten på internett hjemme eller på mobilabb. Skrap unna der du kan, jo flere steder du kan spare noen kroner, jo flere kroner blir det. Anonymkode: 78211...962 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #11 Skrevet 12. mai Her jeg bor er det veldig vanlig å bytte ut pendlerbilen med elsykkel. Frisk luft, rimeligere enn bil og tar ikke nødvendigvis mer tid enn å pendle i rushet. Elsykkel koster nada å drifte. Anonymkode: ac28d...5af
AnonymBruker Skrevet 12. mai #12 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Dette er fine tips, men det kommer nok litt an på hvor man bor Jeg er i samme situasjon som TS, og bor i en by der det er flere høyskole- og universitetsutdannelser innen helse. Alle stillingsutlysninger som nattevakt her ser ut til å kreve at man har fullført (eller i alle fall påbegynt utdannelse i helse- og sosialfag). TS: Jeg gikk til arbeidsgiver og sa at jeg rett og slett sliter å leve på lønna jeg har utbetalt. Bor i en by med meget høye bokostnader, og har en jobb som krever mye utdannelse men likevel har ganske dårlig betalt. Jeg kviet meg for å spørre (synes at det var flaut, og jeg har en sympatisk arbeidsgiver som også merker dyrtiden godt). Fikk til slutt et lønnspålegg, det hjalp på situasjonen min. Ferie har jeg uansett ikke råd til å prioritere, men det er greit å ha nok penger til å faktisk betale regninger 😅 Anonymkode: 2b991...191 Det jeg føler på som svært belastende er ikke nødvendigvis å dra på ferie, men det er det sosiale. Jeg sitter altfor mye hjemme alene generelt. Dra på besøk koster ikke så mye, men å ta seg en tur på kafé, kino, tur til byen eller delta på arrangementer eller aktiviteter koster har jeg ikke råd til. Så dagene blir ensomme og lange. Når jeg har så mye ledig tid som jeg føler jeg har så tenker jeg at jeg kunne brukt noe av denne tiden til å få litt ekstra inntekt enn å bare sitte her og kjede meg. Heller gjøre noe med det faktisk problemet. Jeg tenker jo en del på om det er noen type hjemmekontor arbeid som kunne vært bra. Men å finne slik jobb er ikke enkelt. Søker på finn.no kommer det opp utrolig mye som ikke er relevant. Men jeg er åpen for forskjellige jobb. Anonymkode: 43a34...7fc
AnonymBruker Skrevet 12. mai #13 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det aboslutt enkleste er å senke forbruket. Er du usikker på hvordan snakk med en økonomisk rådgiver. Sett deg uansett ned med engang og lag skikkelig budsjett og få oversikt over økonomien din. Penger ut og penger inn. Så detaljert som mulig. Inkludert matvarer og annet. Bruk heller tid på å finne billigere alternativer. I stedet for å jobbe noen timer ekstra hver dag kan du lage billigere mat (tar ofte lengre tid), eller gå mer (bruker mindre bensin). Si opp Netflix o-.l. og lån/se film via biblioteket. Senk hastigheten på internett hjemme eller på mobilabb. Skrap unna der du kan, jo flere steder du kan spare noen kroner, jo flere kroner blir det. Anonymkode: 78211...962 Forbruket mitt er allerede veldig lavt. Jeg kjøper kun det jeg absolutt må. Ikke klær eller dill dall. Jeg har lavt matbudsjett. Lønnen min er god, men spises opp av husleie, skatt, billån, forsikring, bompenger etc. Ja, jeg er enig i at bilen kunne vært solgt. Men jeg har blant annet foreldre som er eldre og bor et stykke unna. De er skilt og bor forskjellige plasser. Har også venner som bor et stykke unna. Uten bil, så blir det et stykke reisevei med buss. Både til og fra jobb og til dem. Jeg mistenker også at uten bil så blir jeg fort mer alene enn jeg allerede er. Anonymkode: 43a34...7fc
AnonymBruker Skrevet 12. mai #14 Skrevet 12. mai Hvis du allerede lever over evne og ikke vil selge bilen må du flytte. Det er ikke bærekratig å jobbe mer. Da kommer du til å bli syk. Anonymkode: 78211...962
AnonymBruker Skrevet 12. mai #15 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du allerede lever over evne og ikke vil selge bilen må du flytte. Det er ikke bærekratig å jobbe mer. Da kommer du til å bli syk. Anonymkode: 78211...962 Jeg sier ikke at jeg ikke vil selge bilen, men at er usikker på dette. Grunnet behov som jeg skrev. Jeg ser helt klart hvor mye den koster meg, men vanskelig å ta det valget når jeg ser hvilke utfordringer det vil gi. Flytte hvor? Jeg bor utenfor stor by. Priser er høy her. Jeg har sett etter rimelige leiligheter. Men prisene ligger i samme prisklasse. Jeg bor ikke i stor flott leilighet. Anonymkode: 43a34...7fc 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai #16 Skrevet 12. mai Hva med Norstat? Eller lignende tjenester? Da kan du jobbe hjemmefra. De har et veldig godt kurs, på noen timer, opplæring, og vips så er du i jobb. Kan sette deg opp på vakter selv, jobbe mye. Er ikke salg. Spørsmål. Jeg skulle egentlig gjort det, var på kurs, men så ble pc'en min smadret, så kom ikke i gang med det. Og nå må jeg finne hovedjobb først. Anonymkode: 77c10...096
AnonymBruker Skrevet 12. mai #17 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): en del på om det er noen type hjemmekontor arbeid Vanskelig å foreslå noe konkret når vi ikke vet noe om ferdighetene dine. Hvis du kan programmere er det sikkert enkelt å få en fleksibel hjemmefra-jobb. Ellers må du se på mer oppdrags-jobber, men da avhenger det av din kunnskap. Det kan være å sette manuskript, oversette, drifte nettsider, lage ting for salg... Mye arbeid å etablere seg da, med mindre du kjenner noen. Og uforutsigbare kostnader. Hvis det fantes enkle jobber som ikke krevde noe særlig og en kunne gjøre litt når som helst så hadde det ikke vært så mange uføre++ som uttalte seg i avsisene om at det ikke er sånt arbeid å oppdrive. Vi kan ikke hjelpe deg når vi ikke vet noe. Hva slags sted bor du på, hva slags bedrifter finnes der? Finnes det kveldsåpne-ting? De fleste vil ha kontorpersonell på dagtid, men kanskje det er noen lokale arbeidsgivere som trenger noen timers fakturahåndtering i uka eller no. Men sånne jobber blir sjelden lyst ut nasjonalt. Sett inn annonse i lokalavisa. Heng opp lapp på butikken. Anonymkode: 78211...962
AnonymBruker Skrevet 12. mai #18 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Her jeg bor er det veldig vanlig å bytte ut pendlerbilen med elsykkel. Frisk luft, rimeligere enn bil og tar ikke nødvendigvis mer tid enn å pendle i rushet. Elsykkel koster nada å drifte. Anonymkode: ac28d...5af Jeg kjører ikke i rushtrafikk, el sykkel ville tatt meget lang tid da det motorvei til min jobb. Sykle blir laaang omvei og langt. Så det måtte blitt buss. Anonymkode: 43a34...7fc
AnonymBruker Skrevet 12. mai #19 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg sier ikke at jeg ikke vil selge bilen, men at er usikker på dette. Grunnet behov som jeg skrev. Jeg ser helt klart hvor mye den koster meg, men vanskelig å ta det valget når jeg ser hvilke utfordringer det vil gi. Flytte hvor? Jeg bor utenfor stor by. Priser er høy her. Jeg har sett etter rimelige leiligheter. Men prisene ligger i samme prisklasse. Jeg bor ikke i stor flott leilighet. Anonymkode: 43a34...7fc Så du bor billig utenfor en by for å ha råd til å drifte en bil du trenger for å bo billig utenfor byen? Jeg er ikke sikker på om du helt har satt opp et regnestykke som i detalj viser hvor mye bilen koster deg. Kan det være penger i å kutte ut bilen og heller flytte nærmere sentrum/kollektivt? Ellers finnes det få snarveier. Utrykket "ingen hånd, ingen kake" kan stemme; Om du ikke kan jobbe spesielt harde jobber, og har en "vanlig jobb" som utelukker enkelte jobber, så er det ikke spesielt mye igjen. Anonymkode: 758f9...17c 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #20 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så du bor billig utenfor en by for å ha råd til å drifte en bil du trenger for å bo billig utenfor byen? Jeg er ikke sikker på om du helt har satt opp et regnestykke som i detalj viser hvor mye bilen koster deg. Kan det være penger i å kutte ut bilen og heller flytte nærmere sentrum/kollektivt? Ellers finnes det få snarveier. Utrykket "ingen hånd, ingen kake" kan stemme; Om du ikke kan jobbe spesielt harde jobber, og har en "vanlig jobb" som utelukker enkelte jobber, så er det ikke spesielt mye igjen. Anonymkode: 758f9...17c Hæ? Tror ikke du forstår situasjonen min ang bil. Men det er forståelig, da du ikke kjenner alle detaljene. Så den er grei. Men tusen takk for oppmuntringen ang jobb. 👍 Det finnes nok mange jobber som ikke er veldig hardt fysisk krevende. Og det er nok mange jobber som kan kombineres med min vanlige jobb. Men ikke nattarbeid. Anonymkode: 43a34...7fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå