Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På vei hjem fra byen (var edru) ble jeg overrasket av en jente som kom løpende mot meg med et forskrekket blikk og spurte om jeg kunne slå følge med henne hjem. Sa det var en mann som hadde fulgt etter henne i flere minutter. Som hun aldri hadde sett før. 
For meg var det helt okey. Etter en stund dukket fyren opp igjen, så jeg konfronterte han hvorfor han fulgte etter jenta. For å korte historien smokket jeg til han så han gikk rett i bakken. Kom seg opp igjen og forlot stedet. 
Noen her som er inne i jussen som tror jeg kan bli anmeldt og straffet her?

Anonymkode: f970a...bb9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan du.

Anonymkode: c91a8...66d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det kan du.

Anonymkode: c91a8...66d

Denne verden er blitt så skrudd at de i verste fall kan ha avtalt det sammen.

Når det er sagt..heier på deg😉

Anonymkode: abd8d...0bc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

På vei hjem fra byen (var edru) ble jeg overrasket av en jente som kom løpende mot meg med et forskrekket blikk og spurte om jeg kunne slå følge med henne hjem. Sa det var en mann som hadde fulgt etter henne i flere minutter. Som hun aldri hadde sett før. 
For meg var det helt okey. Etter en stund dukket fyren opp igjen, så jeg konfronterte han hvorfor han fulgte etter jenta. For å korte historien smokket jeg til han så han gikk rett i bakken. Kom seg opp igjen og forlot stedet. 
Noen her som er inne i jussen som tror jeg kan bli anmeldt og straffet her?

Han kan anmelde deg for overfall.

Anonymkode: 9806b...b95

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig ikke. Det ville isåfall blitt henlagt. 

Anonymkode: 753e6...375

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Svaret på det ligger i det du ikke har tatt med av historien...?

Slo han deg eller henne, forsøkte å være fysisk mot noen av dere, truet dere?

Anonymkode: 3234e...cd2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Denne verden er blitt så skrudd at de i verste fall kan ha avtalt det sammen.

Når det er sagt..heier på deg😉

Anonymkode: abd8d...0bc

Jeg og!

Anonymkode: 2af63...6d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Svaret på det ligger i det du ikke har tatt med av historien...?

Slo han deg eller henne, forsøkte å være fysisk mot noen av dere, truet dere?

Anonymkode: 3234e...cd2

Jeg slo først. Men jenta var livredd. På gråten faktisk. Blir veldig overrasket om det var skuespill. De virket ikke å kjenne hverandre. Han hadde ikke rørt meg eller henne. Bare sa at det var offentlig sted og han hadde lov å gå hvor han ville. Hun hadde forandret retning, gått over veien flere ganger mens han fulgte etter . Når hun gikk fortere gikk også han fortere. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg slo først. Men jenta var livredd. På gråten faktisk. Blir veldig overrasket om det var skuespill. De virket ikke å kjenne hverandre. Han hadde ikke rørt meg eller henne. Bare sa at det var offentlig sted og han hadde lov å gå hvor han ville. Hun hadde forandret retning, gått over veien flere ganger mens han fulgte etter . Når hun gikk fortere gikk også han fortere. 

Han hadde truende oppførsel. Det er slik politiet ville sett det. At han sier at han kan gå hvor han vil, ville de ikke tatt hensyn til. Du ville ikke blitt straffet for dette. Du beskyttet damen. Han fulgte etter dere til dere følte dere måtte konfrontere han. Håper nesten han anmelder deg, så politiet får en logg på hvor creapy han er. Han vet han har gjort noe galt, så tviler sterkt på at han kommer til å slenge inn en anmeldelse 

Anonymkode: 753e6...375

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I teorien så kan du det ja. 

Om fyren faktisk anmelder deg, for at politiet så faktisk klarer å finne deg, og deretter velger å sette ressurser på å etterforske og påtale er en annen sak. 

Du får håpe på det beste. Og la være å gjøre noe sånt igjen. Du kunne risikert at han ble alvolrig skadet eller til og med døde (for eksempel ved at han lander slik at han slår hodet riktig forkjært i fortuaskanten), og da risikerer du fengsel i mange år, og ikke minst: et enormt erstatningsansvar (dersom han for eksempel blir hjerneskadet og ufør). Ikke gjør sånt. Et enkelt slag kan medføre enorme konsekvenser både for den som blir slått og den som slår. Just dont. 

Anonymkode: 6d6bf...9a3

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Du kan selvfølgelig bli anmeldt, om du faktisk blir straffet for det kommer an på så mangt - hendelesesforløpet i sin helhet (og ikke din nedkortede versjon) f.eks. Vitner, jentas forklaring, din forklaring, hans forklaring osv osv. Hvis den i det hele tatt kommer til retten da...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg heier i alle fall på deg. Du reddet henne antagelig fra å bli voldtatt og i verste fall drept.

Anonymkode: 00ec9...bcc

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Få høre resten av historien da?🤭

Anonymkode: 1186f...80a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du så skulle bli tiltalt, så møter du opp med rett rygg og er stolt av det du gjorde. Ringer VG og blir foreviget som en helt, mens du stiller noen retoriske spørsmål. 

Anonymkode: 40ea9...862

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...