AnonymBruker Skrevet 12. mai #1 Skrevet 12. mai Er det noen som har erfaring med perimenopause og vektøkning? Jeg er 35 år, og har hatt en stabil vekt siden jeg var 18 år (med unntak av graviditeter). Men nå siste året har jeg begynt å legge på meg uten jeg forstår helt hvorfor. Aktivitetsnivået og kostholdet er likt som det alltid har vært, men vekten øker. Jeg klør meg i hodet, og skjønner ikke hvorfor. Men jeg må ta grep siden jeg har lagt på meg nærmere 6 kg på ett år. Jeg har ingen andre tegn på perimenopause, men har tenkt at kanskje det med vektøkning kan være et tegn på at noe er på gang. Er det noen som har erfaring på dette området? Er det vanskeligere å holde vekten desto eldre man blir eller er dette bare en "myte"? Anonymkode: 3f586...5c9
AnonymBruker Skrevet 12. mai #2 Skrevet 12. mai Ville heller tenkt at metabolismen er under endring og at det ikke trenger å ha noe med overgangsalder å gjøre. De fleste starter å legge på seg når de er i midten av 30 årene, kvinner og menn. Anonymkode: 730d2...c99
AnonymBruker Skrevet 12. mai #3 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ville heller tenkt at metabolismen er under endring og at det ikke trenger å ha noe med overgangsalder å gjøre. De fleste starter å legge på seg når de er i midten av 30 årene, kvinner og menn. Anonymkode: 730d2...c99 Dette Helt normalt. Du må kutte eller gjøre endringer som øker metabolismen. Anonymkode: f4bb9...74d
Ulla Ullsokk Skrevet 12. mai #4 Skrevet 12. mai Det skjer noe ved perimenopausen, ja. Vi blir mer insulinresistente og må derfor spise mer blodsukkervennlig enn før for å beholde vekten. Men det er jo tidlig for din del. Uansett perimenopause eller ikke, hvis du spiser og beveger deg like mye som før, så har noe skjedd med metabolismen, så sjekk ut Glucose Godess på insta el l for bra enkle tips. Det personen over sier om at folk flest legger på seg i 30-årene er jeg ikke helt enig i. Joda, de legger på seg, men det er ofte ikke pga metabolismen, men at de beveger seg mindre uten å tilpasse kostholdet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå