Gå til innhold

Du som gikk fra en bra mann/dame, angrer du i dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til deg som var i et etablert forhold med en bra person der forholdet var greit nok, men av ulik(e) årsake(r) valgte å gå. Var gresset grønnere på den andre siden?

Anonymkode: 499c2...ef9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, angrer ikke. 

Eksen min er et utmerket menneske og vi er gode venner, men vi fungerte ikke godt som par og det var virkelig null potensiale igjen for seksuell tiltrekning. 

Jeg er i et forhold som fungerer veldig annerledes. Samtidig er jeg glad jeg har barna med eksen og ikke kjæresten, der tror jeg vi er mindre kompatible.

Anonymkode: 1556d...04a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja og nei. 

Forholdsmessig har jeg ikke møtt en sjel og det er jo ensomt sammenlignet. Trodde jeg kom til å få et aktivt dating liv, forstår ikke hvorfor det virket sannsynlig.

Samtidig er dette et grunnlag hvor vi begge står fritt til å finne noen vi passer bedre med eller søke det livet alene. Føler meg mer som meg nå, kunne ikke ha fortsatt. Savner han da, men nei, det er ikke lenger hjem.

Anonymkode: a9cf1...c87

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke gått, men har tenkt tanken mange ganger. Han er fantastisk på veldig mange områder, men føler likevel at jeg i forholdet mister meg selv. Om løsningen er å gå vet jeg enda ikke.

Anonymkode: d6a8a...b51

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja  og nei. Dumpet eksen min grunnet mye kommunikasjonssvikt mot slutten av forholdet, og ble sammen med en annen mann jeg hadde hatt et øye for i en god stund. Det ledet ingen vei i det lange løp.
"Angrer" fordi jeg iblant tenker at ting kunne ha endret seg i forholdet siden han virket veldig oppriktig i løftene sine mot slutten, men samtidig er det jo en viss tvil i at ting hadde endret seg. Han er også den eneste store kjærligheten jeg har hatt, men det var mange feil i forholdet til tross for det. Jeg prøver å ikke bruke energien min på å tenke på det for mye. Gjort er gjort.

Angrer egentlig mest over måten jeg gjorde det slutt. Jeg vet at det gikk hardt utover han å se meg gå videre med noen andre så fort som jeg gjorde. Hadde jeg skulle gjort ting på nytt hadde jeg gjort det slutt med han før jeg fikk følelser for en annen mann.

Anonymkode: decf8...3c9

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har det mye bedre nå enn før. Det er mange som ikke skjønner hvorfor jeg gikk fra eksen, han er en grei fyr. Forholdet var også helt greit. Problemet var at jeg ble så ulykkelig av å være i ett forhold jeg ikke ønsket å være i. 

Jeg trenger å elske og bli elsket, det er ikke nok for meg å bare være romkamerater. Tror det er ganske vanlig å være litt forskjellige sånn.

For min del så ble skilsmissen døren til alle drømmene mine. Jeg fikk ikke leve det livet jeg ønsket med eksen for han ønsket ikke det samme som meg. 

Anonymkode: 190ef...8ae

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har angret mange over ove de ti årene siden jeg gjorde det slutt med han

Anonymkode: b0046...1a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg har det mye bedre nå enn før. Det er mange som ikke skjønner hvorfor jeg gikk fra eksen, han er en grei fyr. Forholdet var også helt greit. Problemet var at jeg ble så ulykkelig av å være i ett forhold jeg ikke ønsket å være i. 

Jeg trenger å elske og bli elsket, det er ikke nok for meg å bare være romkamerater. Tror det er ganske vanlig å være litt forskjellige sånn.

For min del så ble skilsmissen døren til alle drømmene mine. Jeg fikk ikke leve det livet jeg ønsket med eksen for han ønsket ikke det samme som meg. 

Anonymkode: 190ef...8ae

Dette!

Anonymkode: be95b...03b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg vet han var og er et bra menneske, men det er bestandig ham tankene mine går til når kvinner blir rådet til å se de snille og litt mer tilbakeholdne mennene, istedenfor dem som er mer på, og kanskje har utseendet med seg. Det var akkurat det jeg gjorde, og jeg falt oppriktig for hans snillhet, blant annet mot en felles bekjent som sliter en del. Hans usikkerhet medførte imidlertid at han sa ting som absolutt ikke var snilt, men mer å tråkke på meg for å føle seg selv bedre og sterkere, og slikt er ikke ok. Jeg har derfor videre holdt meg unna den typen menn, og fant heller en mann som hadde god selvtillit OG derfor ikke hadde dette behovet for å jekke meg ned liksom. Menn med god selvtillit og god selvfølelse har aldri sagt tilsvarende ting til meg som den mannen. At jeg visste at det kom fra usikkerhet gjorde det ikke ok. 

Han er fremdeles en veldig snill og bra mann ovenfor venner, og jeg vet han har kone nå. En ganske så sjenert og usikker kvinne. Det var sikkert det han trengte. 

Anonymkode: 5b26e...ce6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg angret, og ville tilbake, men da hadde hun lukket døren inn til hjertet.

Da jeg mange år tok kontakt igjen, viste det seg at hun hadde heller ikke på langt nær glemt meg. Nå var vi mer på samme plass i livet, og det ble begynnelsen på en fantastisk fase i livet mitt.

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Til deg som var i et etablert forhold med en bra person der forholdet var greit nok, men av ulik(e) årsake(r) valgte å gå. Var gresset grønnere på den andre siden?

Jeg angrer mye på at jeg gjekk, jeg skulle aldri ha gjort det. Usikkerheten min gjorde at jeg gjekk og det har jeg angret på i to år no. Gresset er langt i fra grønnere på andre siden. Det har eg prøvd flere ganger. 

Anonymkode: 5686e...bd4

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg angrer som en hund. Jeg hater mitt nye liv, jeg har mistet alt det som var viktig for meg, og jeg står ribbet tilbake. Det var usikkerheten og psykisk uhelse som gjorde at jeg gikk. Nå har jeg jobbet meg ovenpå igjen, og kan ikke skjønne hvordan jeg kunne sabotere så ekstremt for meg selv😭😭😭 Jeg hadde drømmelivet, men nå har jeg ingenting. Hverdagen er bare et eneste svart hull, jeg er ingenting uten han😭😭😭 

Anonymkode: 6808b...0bb

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg angrer som en hund. Jeg hater mitt nye liv, jeg har mistet alt det som var viktig for meg, og jeg står ribbet tilbake. Det var usikkerheten og psykisk uhelse som gjorde at jeg gikk. Nå har jeg jobbet meg ovenpå igjen, og kan ikke skjønne hvordan jeg kunne sabotere så ekstremt for meg selv😭😭😭 Jeg hadde drømmelivet, men nå har jeg ingenting. Hverdagen er bare et eneste svart hull, jeg er ingenting uten han😭😭😭 

Off det hørtes ikke kjekt ut. Føler med deg her. Er det lenge siden det ble slutt

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Off det hørtes ikke kjekt ut. Føler med deg her. Er det lenge siden det ble slutt

Ja dessverre. Flere år. Er ikke deprimert lenger, men har en enorm kjærlighetssorg og sorg over alt jeg har mistet. Jeg har jobbet meg gjennom (med terapi)  usikkerheten, selvsaboteringen og depresjonen. Hadde jeg fått en ny sjanse, skulle jeg fortalt han alt, og kommunisert mye bedre, i stedet for å bare rømme fra alt som var vanskelig. Men dessverre ble jeg så usikker på meg selv, at jeg til slutt følte alle ville få det bedre uten meg, og jeg trakk meg mer og mer unna. 

Jeg har prøvd å date for å komme videre, men jeg blir bare kvalm av det. Og å vite at det er min feil at jeg ødela livet mitt, er helt grusomt😭

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Angrer jeg? Nei

Bra dame? Nei, det var derfor jeg gikk.

Anonymkode: 53605...2f8

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei angrer ikke. 

Jeg hadde det ikke bra, jeg var så deprimert på slutten at hele livet var ett svart høl. 

Så for meg var det som å komme ut i lyset å komme seg ut av det forholdet. 

Endret av GrønnNellik68
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Angrer ikke. Gikk fra en skikkelig bra dame som jeg har barn med. At hun er mammaen er jeg veldig glad for- vi samarbeider veldig godt og har et fint vennskap. Men det er helt blottet for all seksuell tiltrekning. Hun føles nærmest som en søster.

Det har vært spennende og interessant å møte så mange forskjellige damer i ettertid. Jeg har brukt tid på å bli kjent med meg selv igjen, og skape et liv som jeg trives kjempegodt med. Kjenner ikke behov for en kjæreste, men er klar om den rette skulle dukke opp.

Anonymkode: ccd36...6fb

Skrevet

Nei. Var alene i ekteskapet. 
Da er det bedre å være singel og alene. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg angrer på det, men samtidig er det ikke noe å gjøre, jeg var en annen person den gangen og i dag hadde vi ikke passet sammen på en måte om du skjønner. Men jeg skulle ønske det hadde fungert. Ble slutt pga min psyke. 

Anonymkode: 50de8...875

• Nyttig 1
Gjest warther
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, angrer ikke. 

Eksen min er et utmerket menneske og vi er gode venner, men vi fungerte ikke godt som par og det var virkelig null potensiale igjen for seksuell tiltrekning. 

Jeg er i et forhold som fungerer veldig annerledes. Samtidig er jeg glad jeg har barna med eksen og ikke kjæresten, der tror jeg vi er mindre kompatible.

Anonymkode: 1556d...04a

Du brøt opp familien din på grunn av… sex?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...