Gå til innhold

Lavkarbo - Hva er din favorittmat/oppskrift?

Kompis2

Anbefalte innlegg

Hvilken matrett lages du ofte? Mixer du til noe selv eller følger du oppskrift?

Jeg ble kjent med lavkarbo i 2007 og den gang gikk jeg ned 10 kilo ganske enkelt med å velge bort hvetemel, sukker og poteter. Siden den gang har jeg stort sett spist litt lavkarbo men ikke strengt. Nå skal jeg prøve igjen å holde meg på den veien og ønsker tips fra deg på dine favoritter i hverdagen. 

Jeg brukte mye omelett og salat til både lunch og kvelds, fisk eller kylling med brokkoli/blomkål til middag. Frokost spiser jeg ikke. Omelett kan varieres med hva man har oppi og middagen varieres på ulike måter den også, slik at det ikke blir for ensformig. 

Så, noen som vil dele tips? :) Trenger en vennlig puff. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser Carnivor... altså bare kjøtt og fett.... Beste retten jeg kjenner er:

Biff av entrecote, stekte egg, og bearnaise saus.... Det er en innertier i mine øyne ;) 

Metter godt og smaker fantastisk :D 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uka spiser jeg ikke frokost, helgefrokost er som regel en skive lavkarbobrød med to stekte egg og agurk og tomater. Lunsj er ofte en eller annen salat, omelett, eggerøre og laks eller spekemat, lavkarbobrød og to kokte egg… litt nøtter eller en rute mørk sjokolade mot slutten av arbeidsdagen. Middagen er stort sett det samme som resten av familien, uten poteter/ris/pasta. Jeg ligger på stort sett rundt 50-60 gram karbohydrater om dagen. 

Anonymkode: 7e977...d56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...