AnonymBruker Skrevet 12. mai #41 Skrevet 12. mai Alle er forskjellige og det er forskjellige ting som fungerer. Jeg har også vært der, i selvhatet. Har i perioder grått hver dag i en slags sorg over å hate meg selv så inderlig intenst. Det som gjorde at jeg kom ut av det var sosialt nettverk. Jeg fant «min greie» og min gjeng. En gjeng med sammenfallende interesser som jeg oppriktig kan være 100% meg selv med. Etter at jeg fant disse menneskene har hatet mer og mer gått i oppløsning av seg selv Så, hva liker du? Finnes det kurs eller interesseforeninger du kan melde deg inn i hvor du kan treffe likesinnede? Anonymkode: 40513...a97
AnonymBruker Skrevet 12. mai #42 Skrevet 12. mai Jeg kjenner meg (desverre) veldig igjen i det å hate det man ser i speilet. Og kan lett resignere litt hvis fokuset blir utseende. Litt sånn "hva er vitsen med å slanke seg/gå til frisøren/sminke meg", jeg er jo uansett stygg..." Det som hjelper veldig mye for meg når det gjelder kropp, er å fokusere på prestasjon over utseende. Progresjon på styrketrening f.eks., er kjempemotiverende. Og jeg blir i hvertfall litt mer glad i min egen kropp når jeg ser på hva den kan klare fremfor hvordan den kan se ut. Med fokus på treningsmålet kommer også kostholdet seg, må jo spise riktig for best progresjon. Anonymkode: 1310f...495 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #43 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (På 12.5.2025 den 16.13): Hater alt med meg selv, ansikt, kropp, personlighet. Trøstespiser fordi jeg er så tjukk og fæl og stygg. Det er så tåpelig men jeg klarer ikke å la være. Kan være flink noen dager også saboterer jeg for meg selv. Er som at jeg vil ødelegge for meg selv, fordi jeg ikke fortjener å ha det bra. Noen råd? Noen med erfaring som har kommet ut av denne onde spiralen? Anonymkode: 3f52c...6cf Har ikke lest hele tråden. Men man kan få ut mye frustrasjon og selvhat ved å trene hardt også. Sier ikke at det er den beste grunnen til å trene, men det er kanskje bedre enn å bare spise? Dra på styrketime på sats som selvstraff. Altså jeg trenger ikke kritikk, jeg sliter selv, men jeg vil ikke være tykk hvertfall. Og jeg føler meg ofte litt bedre etter trening, så det er bonus. Anonymkode: bdab7...b69 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai #44 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (På 12.5.2025 den 16.13): Hater alt med meg selv, ansikt, kropp, personlighet. Trøstespiser fordi jeg er så tjukk og fæl og stygg. Det er så tåpelig men jeg klarer ikke å la være. Kan være flink noen dager også saboterer jeg for meg selv. Er som at jeg vil ødelegge for meg selv, fordi jeg ikke fortjener å ha det bra. Noen råd? Noen med erfaring som har kommet ut av denne onde spiralen? Anonymkode: 3f52c...6cf Psykolog ❤️🩹 Anonymkode: 4f1b6...c8c
AnonymBruker Skrevet 18. mai #45 Skrevet 18. mai Jeg får vondt av å lese svarene dine TS, jeg kjenner meg igjen i dette med å tenke at man ikke fortjener hjelp ❤️ vit at det er mulig å få det bedre, MYE bedre. Jeg fikk heller aldri noe ut av terapi, men så prøvde jeg igjen noen år senere, og da klaffet det veldig bra med psykologen. Jeg tror ikke du skal fokusere så alt for mye på vekt akkurat nå, men heller øve deg på å gi deg selv kjærlighet. For du fortjener kjærlighet, akkurat som du er ❤️ Noe jeg syntes var en nyttig øvelse var å skrive ned ulike affirmasjoner og lese de høyt for meg selv, om og om igjen og med ordentlig innlevelse. For eksempel: Jeg er nok Jeg er verdifull Jeg fortjener hjelp Jeg har lov til å ha egne meninger Jeg har lov til å feile Jeg har lov til å bli sint Jeg har lov til å like meg selv Jeg har lov til å være glad Jeg har min rettmessige plass her på jorda osv. Uvant i begynnelsen, og herregud så mye jeg gråt, men det er så viktig. Å øve seg på å stå i ubehagelige følelser er også viktig. Husk at følelser aldri kan skade deg, og alle følelser er sånn at de oppstår, blir sterkere og så dabber av - så ingen følelse varer evig. Også må du ikke forvente for mye av deg selv: å stå i en vanskelig følelse kan føles helt umulig, så om du så klarer det i bare 30 sekunder i starten så er det kjempebra! Håper du oppsøker hjelp via enten fastlege eller kommune, det FORTJENER du ❤️ jeg har også fått en del tankevekkere ved å følge Julien Blanc på Instagram/facebook. En coach som snakker mye om dette med selvfølelse. Han er kanskje ikke noe for alle, men jeg synes videoene hans ofte er nyttige ☺️ Anonymkode: ffb69...832
AnonymBruker Skrevet 19. mai #47 Skrevet 19. mai Kom på at jeg vil dele denne med deg: Jeg hører på den daglig, og synes den hjelper meg med å kjenne på kjærlighet til meg selv, og å se ting i et litt større perspektiv ❤️ Anonymkode: ffb69...832
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå