AnonymBruker Skrevet 12. mai #21 Skrevet 12. mai Svært mange eldre må ta opp lån mor de bytter fra enebolig på bygda til moderne leilighet i byen. Leilighetene koster mer en gamle hus mange plasser. Spiller ingen rolle for arvingene, så fremt de betjener renter og eiendommen ikke faller i verdi. Jan ende med gevinst også, om verdien på leiligheten stiger mer en huset ville gjort. Ikke skremmende i det hele tatt tenker jeg. Anonymkode: 5bf65...4a9 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #22 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor er det skremmende? Seniorlån et en fin ordning Anonymkode: 76eeb...50f Helt enig. Jeg har ingen barn, min plan er å belåne til over pipa og få privat sykepleier i utlandet mine siste år. Har besøkt mumiene på sykehjem, nei la meg heller bli vartet opp av en pleier som kun har meg som pasient. Anonymkode: 296d4...79c 1 1
NoaideBiehtar Skrevet 13. mai #23 Skrevet 13. mai Tiuren skrev (10 timer siden): La oss håpe det. Men jeg har sett en del tilfeller av 60åringer som sier noe slikt, og kjøper stor hytte/båt/bobil. For så å måtte selge det når de blir pensjonist og har tid til å bruke det. Ok, og hva er problemet med det? 🤔 Er jo mange som selger hytta/båten lenge før de blir pensjonister også. Er jo lov å ombestemme seg. Ikke alle har helsa i behold heller når de blir pensjonister. Spør ikke for å være vrang, skjønner oppriktig ikke problemet. 60-åringer som har råd til hytte er vel virkelig ikke en utfordring i dagens samfunn. 🙈 Er jo verre å nærme seg 60 og ikke ha økonomi til å eie egen bolig, langt ifra egen hytte - det er en mye tyngre situasjon å stå i. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #24 Skrevet 13. mai Jeg er alene, ingen arvinger og har heller ingen som skal arve meg. Har ingen planer om å bli helt gjeldfri, men gjelden må være håndterbar. Som pensjonist blir det ikke all verdens utbetalt (sammenlignet med nå), så jeg må kunne betale rentene i tillegg til å kunne gjøre det jeg har lyst til mpt reise, spise ute osv. Så ja, "gamle folk" kan fint ha boliglån. Anonymkode: 258e5...974 2
Tiuren Skrevet 13. mai #25 Skrevet 13. mai NoaideBiehtar skrev (9 timer siden): Ok, og hva er problemet med det? 🤔 Er jo mange som selger hytta/båten lenge før de blir pensjonister også. Er jo lov å ombestemme seg. Ikke alle har helsa i behold heller når de blir pensjonister. Spør ikke for å være vrang, skjønner oppriktig ikke problemet. 60-åringer som har råd til hytte er vel virkelig ikke en utfordring i dagens samfunn. 🙈 Er jo verre å nærme seg 60 og ikke ha økonomi til å eie egen bolig, langt ifra egen hytte - det er en mye tyngre situasjon å stå i. Selvfølgelig ingen problemer med det, så lenge det er slik man vil ha det. Men jeg hadde syntes det var kjedelig å selge hytta/båten/bobilen når jeg endelig hadde tid til å bruke den, om det var min opprinnelige plan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå