Kniv & gaffel Skrevet mandag kl 21:34 #21 Del Skrevet mandag kl 21:34 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, eplemost er ikke en form for saft. Det er eplemost. Anonymkode: ed6eb...e97 Ok da, hva slags saft er det du vil ha? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:38 #22 Del Skrevet mandag kl 21:38 Jeg lurer også på hva slags saft ts vil ha og betale for på restaurant. Anonymkode: c377a...1db 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:01 #23 Del Skrevet mandag kl 23:01 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg lurer også på hva slags saft ts vil ha og betale for på restaurant. Anonymkode: c377a...1db Muligens denne😉 Anonymkode: b8b99...897 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:03 #24 Del Skrevet tirsdag kl 05:03 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er saft jeg etterspør. Anonymkode: ed6eb...e97 Et eller annet kunstig konsentrat med vann i? Det blir jo litt som å gå på asiatisk restaurant å bli fornærmet over at de ikke serverer rett-i-koppen nudler. Eller at frossen grandiosa ikke er på menyen på pizzarestauranten. Anonymkode: e968a...f45 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet tirsdag kl 05:20 #25 Del Skrevet tirsdag kl 05:20 Hvis ts med saft mener Fun Light tenker jeg årsaken er at det er simpel drikke som ingen restaurant vil være bekjent av å servere. Det hender man får solbær- eller blåbærsaft til rømmegrøten på tradisjonsrestauranter i bygdenorge, men ellers ville det være underlig om noen serverte det. Personlig skjønner jeg ikke at noen drikker saftkonsentrat, for meg blir det nesten som å forurense det gode drikkevannet vi har i kranen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:41 #26 Del Skrevet tirsdag kl 05:41 Saft er ikke så dumt på restauranter med tanke på barn og en del eldre. Når det er sagt så er jo saft noe de kunne tatt en svær avanse på. Anonymkode: 1837c...92e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:45 #27 Del Skrevet tirsdag kl 05:45 Du får be om vann og ha med deg saft i veska. Det finnes ulike typer saft på enkelte restauranter, men den er ikke akkurat billig. Anonymkode: 0e017...d8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet tirsdag kl 05:50 #28 Del Skrevet tirsdag kl 05:50 Er mange restauranter som har saft. Men det er jo til blodpris. Her i området er for eksempel disse vanlige https://safteriet.no/drikkene-vare/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:57 #29 Del Skrevet tirsdag kl 05:57 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har du spurt? Jeg har iallfall fått saft til barna, og også til meg selv i en periode det var omtrent det eneste jeg kunne drikke. Anonymkode: 973be...c52 Hva slags restaurant var det? Anonymkode: 210a9...2b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tekumseh79 Skrevet tirsdag kl 06:08 #30 Del Skrevet tirsdag kl 06:08 Nå kom jeg til å tenke på de gode gamle saftdispenserne på caféer - ofte en gul og en rød beholder. 50 glass sto på hodet på et brett med ulik renhet sammen med bestikkkassene. Og de solgte også pils. Og røyklukta slo mot en når man gikk inn døra. Eneste som var innpakka var flatbrød, ketchup og sukkerbiter. På vei inn var det alltid en kroneautomat, og ofte hadde lokalene teppegulv. I dag er det vel mest flasker i et kjøleskap ja, både for etterspørsel og hygiene. Eller snakker vi her restauranter som er til for sånne som er over meridianinntekt? Der maten inkluderer et viltvoksende salatblad som har stått halvt i skyggen på 60 grader nord i 2 uker og 4 timer for å få den essensielle lokalsmaken. Da blir saft for lite eksklusivt ja, hvis den ikke er av håndplukka viltvoksende bringebær i en skråning halvt sørvent, og tilsatt kildevann fra en høyde like over tregrensa, bært i ei munnblåst glassflaske fra Hadeland Glassverk i en gammel Bergansmeis en dag med 19 grader i lufta og forholdsvis lav relativ luftfuktighet. Går aldri på restaurant 😉 Drikker ikke saft heller... Og hvorfor i det hele tatt kommenterte jeg her.. 😉 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:13 #31 Del Skrevet tirsdag kl 06:13 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Saft har alltid vært regnet som noe for de fattige, de som ikke har råd til noe annet. Er også stort sett i Scandinavia vi har denne tradisjonen, fleste andre steder bruker de frukt og bær til vin eller cider. Anonymkode: 49d5f...3bd Enig. Brus er liksom luksus. Saft økonomisk fornuftig og der "alle" har råd til. Jeg er vokst opp slik. Saft til vanlig, om heldig litt brus hver lørdag. 🤣Henger nok igjen hos nordmenn den tankegangen... Anonymkode: 78e76...b29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:25 #32 Del Skrevet tirsdag kl 06:25 Kniv & gaffel skrev (8 timer siden): Ok da, hva slags saft er det du vil ha? AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg lurer også på hva slags saft ts vil ha og betale for på restaurant. Anonymkode: c377a...1db Saft. Så enkelt som det. Ikke alt det som blir kalt saft her i tråden. Anonymkode: ed6eb...e97 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:25 #33 Del Skrevet tirsdag kl 06:25 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Du får be om vann og ha med deg saft i veska. Det finnes ulike typer saft på enkelte restauranter, men den er ikke akkurat billig. Anonymkode: 0e017...d8b Det løser ikke saken med at restauranten ikke har saft. Anonymkode: ed6eb...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:28 #34 Del Skrevet tirsdag kl 06:28 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Saft er ikke så dumt på restauranter med tanke på barn og en del eldre. Når det er sagt så er jo saft noe de kunne tatt en svær avanse på. Anonymkode: 1837c...92e Ja, dette er helt sant. Og utvalget hadde blitt større. Alle vet at det er dyrt på restauranter, så saften hadde ikke vært noe unntak. Folk protesterer ikke på at vann koster skjorta på resttauranter heller. Anonymkode: ed6eb...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:29 #35 Del Skrevet tirsdag kl 06:29 Både alkohol og mineralvann lønner seg pga. påslaget de kan ta pr. enhet. Vann er det ansett som litt ugreit å nekte noen. Saft, av typen som blandes ut fra en flaske og ikke har en enhetspris man kan si hvor mye man legger oppå, havner fort i en litt annen kategori. Ikke trengs det, ikke er det lett å forsvare å ta seg godt betalt for det. Tipper også at etterspørselen er sånn passe. Anonymkode: 4c9ea...f4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:30 #36 Del Skrevet tirsdag kl 06:30 Hvorfor vil man ha saft på restaurant når det finnes så mye annet godt å drikke? Snakker selvsagt ikke kun om alkoholholdig drikke. Anonymkode: f55d4...bfc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:40 #37 Del Skrevet tirsdag kl 06:40 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor vil man ha saft på restaurant når det finnes så mye annet godt å drikke? Snakker selvsagt ikke kun om alkoholholdig drikke. Anonymkode: f55d4...bfc Word. Hvem i all verden vil ha saft når det finnes vin, øl, god juice, most og limonade? Ikke nok til at det er noe som tilbys på de fleste restauranter, åpenbart. Anonymkode: f6b08...6ef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:44 #38 Del Skrevet tirsdag kl 06:44 NoaideBiehtar skrev (51 minutter siden): Er mange restauranter som har saft. Men det er jo til blodpris. Her i området er for eksempel disse vanlige https://safteriet.no/drikkene-vare/ Safteriet er fantastisk! Jeg blir veldig glad når jeg ser Safteriet-varer på menyen på restauranter jeg er på. Jeg drikker lite brus og aldri sukkerfri brus, og lite alkohol. Er ofte ute med barn. Safteriet er et meget bra alternativ for de små og. Råvarebasert og lite tilsetningstoffer. Hurra! Anonymkode: 62d0a...d1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet tirsdag kl 07:28 #39 Del Skrevet tirsdag kl 07:28 Junior liker ikke noe med kullsyre i, vann blir for kjedelig og alkohol er han for ung til. Han drikker melk, juice og saft. Det hadde vært fint og fått saft til en litt rimeligere pris enn alt som blir servert på restaurant. Vann er jo gratis mens alt annet er kjempedyrt. Juice og brus er jo nesten dyrere enn øl. I og med at vanlig saft er så billig, så burde det vært en mulighet for en mellomting prismessig. De tjener penger på det likevel. Greit å ta med seg litt saft å blande ut, men ikke alltid besøk på restaurant er planlagt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:40 #40 Del Skrevet tirsdag kl 07:40 Saft hadde vert helt topp. Jeg drikker ikke juice og most, det blir for sterkt og vann er gjerne litt kjedelig. Alkohol drikker jeg svært sjeldent og aldri til maten, helst en irish etter mat. Anonymkode: b3f6a...150 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå