Gå til innhold

Hvorfor får man ikke saft på restauranter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De har ellers alt mulig der. 10-talls typer viner, sprit, vann med og uten kullsyre med forskjellig smak, kaffe, te, fløte, melk osv.

Men å få seg et glass saft, nei det går ikke.

Anonymkode: ed6eb...e97

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Saft har alltid vært regnet som noe for de fattige, de som ikke har råd til noe annet. Er også stort sett i Scandinavia vi har denne tradisjonen, fleste andre steder bruker de frukt og bær til vin eller cider.

Anonymkode: 49d5f...3bd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Eplemost? Det er jo en form for saft, og noe som ofte er tilgjengelig på restauranter. Eventuelt også appelsinjuice. 

Jeg hadde en kjæreste tidligere som ikke drakk alkohol eller noe med kullsyre, og da kunne det bli vanskelig å finne noe å drikke hvis vi spiste ute. Ofte ble det bare vann til maten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du spurt? Jeg har iallfall fått saft til barna, og også til meg selv i en periode det var omtrent det eneste jeg kunne drikke.

Anonymkode: 973be...c52

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du spurt? Jeg har iallfall fått saft til barna, og også til meg selv i en periode det var omtrent det eneste jeg kunne drikke.

Anonymkode: 973be...c52

Hva slags restaurant var det?

Anonymkode: 210a9...2b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

De har ellers alt mulig der. 10-talls typer viner, sprit, vann med og uten kullsyre med forskjellig smak, kaffe, te, fløte, melk osv.

Da skaffer du deg en liten flaske og heller en dose eller tom med saft oppi, og ber om vann på de aktuelle stedene. Problemet løst. 

Anonymkode: ce3f9...627

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil tippe det er for dårlig inntjening, rett og slett. Hvor mye kan du ta for et glass saft, liksom? På drikkevarer som kommer i flaske (også brus) er påslaget relativt stivt, noe som er nødvendig for at det skal lønne seg å drive restaurant.

Anonymkode: 1b80c...c5f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Du får da saft på restauranter. De aller fleste har en eller annen form for lokalprodusert saft, f.eks. solbær, bringebær etc. Kommer i små flasker og har en literpris noe høyere enn vin.

Anonymkode: a6d02...0da

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Limonade, eplejus, appelsinjus, smoothie, mango lassi er eksempler på alkoholfri drikke uten bobler man kan få på restaurant. Pleier du å spørre hva de har, eller leser du bare menyen og er skuffa fordi du ikke finner rød og gul husholdningssaft?

Anonymkode: e529e...fd1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du får da saft på restauranter. De aller fleste har en eller annen form for lokalprodusert saft, f.eks. solbær, bringebær etc. Kommer i små flasker og har en literpris noe høyere enn vin.

Nei, det er ikke vanlig?

Anonymkode: 2b45f...c36

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det er ikke vanlig?

Anonymkode: 2b45f...c36

Hvis du spør hva de har som er alkoholfritt har de fleste nå lokalproduserte moster og lignende.

Anonymkode: d4a6f...e1a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alke restauranter har forskjellige limonader, juice og fruktmoster på menyen. Hvis du er ute etter vanlig husholdningssaft blandet ut med vann, så er ikke en restaurant rette stedet for deg 

Anonymkode: b8b99...897

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Limonade, eplejus, appelsinjus, smoothie, mango lassi er eksempler på alkoholfri drikke uten bobler man kan få på restaurant. Pleier du å spørre hva de har, eller leser du bare menyen og er skuffa fordi du ikke finner rød og gul husholdningssaft?

Anonymkode: e529e...fd1

De har ikke saft. Det du ramser opp er ikke saft.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alke restauranter har forskjellige limonader, juice og fruktmoster på menyen. Hvis du er ute etter vanlig husholdningssaft blandet ut med vann, så er ikke en restaurant rette stedet for deg 

Anonymkode: b8b99...897

Ikke saft, altså.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du spør hva de har som er alkoholfritt har de fleste nå lokalproduserte moster og lignende.

Anonymkode: d4a6f...e1a

Det er saft jeg etterspør.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ingen slik saft der jeg har vært.

AnonymBruker
Skrevet

Da skaffer du deg en liten flaske og heller en dose eller tom med saft oppi, og ber om vann på de aktuelle stedene. Problemet løst. 

Anonymkode: ce3f9...627

Det kan jeg, men dette var ikke det jeg etterspurte.

AnonymBruker
Skrevet
Kniv & gaffel skrev (7 timer siden):

Eplemost? Det er jo en form for saft, og noe som ofte er tilgjengelig på restauranter. Eventuelt også appelsinjuice. 

Jeg hadde en kjæreste tidligere som ikke drakk alkohol eller noe med kullsyre, og da kunne det bli vanskelig å finne noe å drikke hvis vi spiste ute. Ofte ble det bare vann til maten. 

Nei, eplemost er ikke en form for saft. Det er eplemost.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil tippe det er for dårlig inntjening, rett og slett. Hvor mye kan du ta for et glass saft, liksom? På drikkevarer som kommer i flaske (også brus) er påslaget relativt stivt, noe som er nødvendig for at det skal lønne seg å drive restaurant.

Anonymkode: 1b80c...c5f

De kan iallefall ta mer enn for vann

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du? Etterspørsel, selvsagt.

Anonymkode: 83586...664

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...