Gå til innhold

Å akseptere ingen forklaring

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du tapper han for energi og han blir sliten av å være sammen med deg. 

Anonymkode: 27e02...a98

Det tviler jeg veldig på. Det siste året har vi kun møttes ved leggetid. Ikke alltid vi har hatt sex heller. Ofte kom han kun for å holde rundt meg, på eget initiativ. Gjerne etter lange dager på jobb. Så det stemmer hvertfall ikke. Og hva med å vise empati og medfølelse istedenfor å prøve å dytte noen som er nede, enda lengre ned

Anonymkode: d46ae...abe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Greia er at det som ble betegnet som normal folkeskikk 30 år tilbake i tid, det finnes ikke lengre. Det at det var forventet moralsk at du forsvarte dine valg, er erstattet med individualisme. Folk flest synes det er helt greit å være uhøflige, da blir samfunnet deretter. Helt vanlig før i tiden at du ''skyldte'' andre mennesker å forklare saken.

Anonymkode: 38b75...a0d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

La du mer i det enn bare fwb?

Han gjorde tydeligvis ikke det. Glem han.

Anonymkode: 19fcf...9e8

Ja desverre. Jeg klarte å falle helt sykt. Men jeg holdt det i sjakk, og holdt det for meg selv. For meg var det viktigere og bedre å få litt av han enn ingenting. Når han plutselig ikke tok kontakt og bare svarte overfladisk og høflig, fikk han vite alt. Det ble gjort for min egen del, men skjønner at det for han helt sikkert både ble masete og teit. Jeg fikk meg en real oppvekker på hvor lite jeg betydde for han. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingenting verre enn mennesker som maser TS.. 

Anonymkode: e1756...9e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ingenting verre enn mennesker som maser TS.. 

Anonymkode: e1756...9e6

Jeg vil påstå at de som velger å gå uten å gi en forklaring er værre. Hadde han gitt meg en avslutning, hadde jeg sluppet å gått å lure i flere mnd og spurt for å få indre fred og muligheten til å gå videre lenge før. Hvis det at jeg var brutalt ærlig, ble sett på som mas, sier det veldig mye om hvor utrolig lite han faktisk brydde seg om meg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja desverre. Jeg klarte å falle helt sykt. Men jeg holdt det i sjakk, og holdt det for meg selv. For meg var det viktigere og bedre å få litt av han enn ingenting. Når han plutselig ikke tok kontakt og bare svarte overfladisk og høflig, fikk han vite alt. Det ble gjort for min egen del, men skjønner at det for han helt sikkert både ble masete og teit. Jeg fikk meg en real oppvekker på hvor lite jeg betydde for han. 

Det må ha vært veldig vondt for deg...Trist at det endte slik. Synes du var veldig modig som turte. For hva det er verdt.

Anonymkode: 12d9f...ba0

AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten ta litt ansvar for deg selv her, du valgte å gi han 6 år av ditt liv vel vitende om at dere bare var fwb. 

Han er ikke interessert i å ha noe med deg å gjøre, du bare nedverdiger deg selv når du fortsette å mase på han. Det beste du kan gjøre for deg selv nå er å gå videre.

Anonymkode: 6700e...9f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du må nesten ta litt ansvar for deg selv her, du valgte å gi han 6 år av ditt liv vel vitende om at dere bare var fwb. 

Han er ikke interessert i å ha noe med deg å gjøre, du bare nedverdiger deg selv når du fortsette å mase på han. Det beste du kan gjøre for deg selv nå er å gå videre.

Anonymkode: 6700e...9f0

Det vet jeg. Hvem har sagt jeg ikke tar ansvar? 

Har du aldri hatt noen i livet ditt du ikke kunne sette for deg å være uten? Som uansett hvor mye du prøvde, ikke klarte å kutte ut? Jeg har prøvd å date andre, jeg har prøvd å bryte kontakten, jeg har prøvd å trekke meg unna. Men hver gang ender det i at det kun er han jeg vil ha, selv om jeg viste hvor vi sto. Derfor jeg har holdt følelsene for meg selv og ikke lagt press på han. Han var ikke klar over mine følelser før for noen mnd si. 

Jeg prøver. Fornuften og hode sier jeg skal bli ferdig. At hans oppførsel, mangel på respekt og den totale likegyldigheten han viser er nok til at jeg aldri skal se meg tilbake. Men jeg har venta på han i 6 år, levd i håpet om han en dag skal innse at jeg er verdt det. Det er lettere sagt enn gjort å skure av desverre

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dere som aldri fikk en forklaring eller avsluttende ord på hvorfor det ble slutt, hvordan gikk dere videre? Hvordan taklet dere å bli ghostet? For jeg har opplevd det nå, og det gjør forferdelig vondt! Det gjør meg livredd for å i det heletatt satse på noen annen igjen. 

Anonymkode: 33c33...36f

AnonymBruker
Skrevet

For meg tok det å deale med å bli ghostet mye lengre tid enn når man får en skikkelig avslutning, nettopp fordi man bare sitter igjen med spørsmål. Men, det går over. Først nå, etter 6 måneder, våger jeg meg forsiktig utpå igjen. Er jeg irritert over at han gjorde meg så såret og usikker? Ja. Men nå tenker jeg faktisk at det er hans tap, ikke mitt. 

Anonymkode: 810a0...f54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg tok det å deale med å bli ghostet mye lengre tid enn når man får en skikkelig avslutning, nettopp fordi man bare sitter igjen med spørsmål. Men, det går over. Først nå, etter 6 måneder, våger jeg meg forsiktig utpå igjen. Er jeg irritert over at han gjorde meg så såret og usikker? Ja. Men nå tenker jeg faktisk at det er hans tap, ikke mitt. 

Hvordan greide du å snu tankegangen din? Hvordan tenkte du for å komme deg videre? Hvordan greide du å tenke positivt og å tenke mer positive tanker om deg selv? Jeg er akkurat der nå, og jeg trenger den hjelpen jeg kan få. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvordan greide du å snu tankegangen din? Hvordan tenkte du for å komme deg videre? Hvordan greide du å tenke positivt og å tenke mer positive tanker om deg selv? Jeg er akkurat der nå, og jeg trenger den hjelpen jeg kan få. 

Hmm.. Vel, det var jo en prosess, da. Men jeg kan ikke måle min verdi i hvem som vil være med meg og ikke. Fordi jeg vet at jeg er verdt det jeg ønsker meg. Fordi jeg er dødskul, smart, kapabel og et jævla catch. Og en fyr som ikke engang gir meg en decent avslutning er heller ikke en decent fyr. Og det ser jeg veldig klart nå. Så det første du må gjøre er nok å ta av deg de rosefargede brillene og se han for det han er: en fyr som ikke engang respekterte deg nok til å avslutte på en ordentlig måte. Så han er virkelig ikke all that. 

AnonymBruker
Skrevet

Trist å se så mange som legger hele sin egenverdi og lykke i livet på en person. Ett menneske på kloden. Tenk heller på alle de i omgivelsene dine som graviterer mot deg for den du er. Å se tilbake eller være bitter, er å brenne unødvendig energi og en slitsom måte å leve livet på. Se framover!!

Anonymkode: 8f889...113

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Trist å se så mange som legger hele sin egenverdi og lykke i livet på en person. Ett menneske på kloden. Tenk heller på alle de i omgivelsene dine som graviterer mot deg for den du er. Å se tilbake eller være bitter, er å brenne unødvendig energi og en slitsom måte å leve livet på. Se framover!!

Anonymkode: 8f889...113

Det er kanskje tristere at det er så mange som havner i denne situasjonen, å oppleve at kontakten brytes uten en eneste forklaring. Da er det dessverre veldig menneskelig at man sitter der og prøver å forstå, og kanskje lander man på at det er hos seg "problemet" ligger. Tvil kan gjøre en overtenker av den beste av oss. 

Ellers er jeg helt enig i at å se tilbake eller være bitter er unødvendig bruk av energi. Det er også unødvendig av andre å gjøre andre usikre og  (kanskje) bitre, når det kunne vært unngått med en voksen samtale.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd det samme, vi hadde vært samboere i 7 år. Så begynte han bare å sove et annet sted. Grunnen var at han hadde møtt en annen. Han gjorde det samme mot henne da det ble slutt mellom dem. Han kommer sikkert til å gjøre det mot hun han er sammen med nå også. Han er en overlapper og en drittsekk. Det er kanskje din eks også.

Anonymkode: 33316...f1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...