Gjest gjest1 Skrevet 15. mars 2006 #1 Skrevet 15. mars 2006 Inspirert av den andre tråden om å bruke toget, lager jeg herved en ny tråd for å ikke avspore den andre med mine synspunkter. Jeg er som mange andre avhengig av å bruke toget inn til Oslo om morgenen. Her jeg bor går det bare 1 tog i timen, og både 6/7/8- togene er smekkfulle. Det hender at jeg må stå fra jeg går på toget- dvs at jeg må stå i 45 minutter. Jeg mener så absolutt at det mange steder hadde vært marked for flere avganger i rushtiden, hjemover er jo også et kapittel for seg selv. For noen uker siden var det så mange som ville på 16-toget at toget ble for tungt, og noen passasjerer ble beordret til å gå av toget. Det var sikkert festlig å være den som måtte gå av toget igjen for å vente 1 time på neste. Togsettene er gamle og slitte, de gamle røde togene skramler og rister, og stadig vekk er det noe feil på dem som skaper forsinkelser. Komforten er heller ikke særlig mye å skryte av. Få avganger og dårlige tog, og ikke minst kostbare billetter og månedskort. Får vi egentlig det vi betaler for? Jeg skjønner utrolig godt at folk ikke gidder å ta toget inn til byen lenger, og heller kjører bil hvis de har mulighet til å finne en parkeringsplass. Når togtilbudet er så elendig og Nsb er så lite pålitelige som de er, med stadige forsinkelser og problemer- særlig i rushtiden, da skjønner jeg godt at folk velger bilen. Så lenge vi skal ha monopol på jernbane her i landet bør det legges bedre til rette for at folk skal bruke toget til og fra jobb, men da må tilbudet bli bedre. Mer effektiv bruk av jernbanen med flere tog inn og ut av Oslo vil mest sannsynlig føre til at flere mennesker velger å benytte seg av toget- noe som vil gjøre at køene inn og ut av byene vil bli kortere og luftforurensningen mindre. Hvorfor er det ingen politikere som ser dette?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå