AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:52 #1 Del Skrevet mandag kl 11:52 Har vært masse konflikter, som jo har vært sammensatt. Jeg har selvsagt bidratt inn i det selv, men saken har flere sider. Nå er det liksom ferdig, eller nesten ferdig. Ledelse er nesten ferdig med å rydde opp i ting som skulle vært tatt tak i og gjort ordentlig fra start. Går ikke mer i dybden på det men kort sagt er det saken. Jeg har følt meg så personlig angrepet her at jeg ikke lenger føler for å ha noen av kollegaer på some. Jeg bruker some lite, men de gangene jeg føler for å dele ting med folk jeg et glad i så er det en verkebyll at kollegaene mine og ledelse også skal se det. Jeg vil ha alt privat, privat. Så kan jeg heller snakke småprat om privaten på jobb når jeg føler for det. Kan nevnes at noen av kollegaene er ekstremt sladderfiksert, og jeg kjenner jeg ikke orker den greia der. Jeg vil bare sette punktum ved alt av konflikter og ikke ha noe mer med dem å gjøre utover det jeg må. Så spørsmålet er: kan jeg nå bare slette hele røkla + ledelse på some og senke skuldrene, eller kan jeg da forvente mer drama?? Er det noen grunn for folk til å ta seg nær av dette for liksom å ha enda mer å «ta» meg på? Anonymkode: 6ad80...96d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:55 #2 Del Skrevet mandag kl 11:55 Det er litt dramatisk å slette, da hadde jeg heller satt de på begrenset så de ikke kan se hva du legger ut. Anonymkode: e6e58...aad 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:56 #3 Del Skrevet mandag kl 11:56 Hvis noen skulle reagere (noe jeg tviler på) så si at du ønsker å kutte ut sosiale medier. Eller at du bare har nærmeste familie der nå Anonymkode: c2a75...90d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaGorilla<3 Skrevet mandag kl 11:59 #4 Del Skrevet mandag kl 11:59 Selvfølgelig kan du det, man kan ha akkurat hvem man vil på SoMe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:00 #5 Del Skrevet mandag kl 12:00 Hvorfor skal du slette? Blir nok mer drama da. Anonymkode: af0ff...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:01 #6 Del Skrevet mandag kl 12:01 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Så spørsmålet er: kan jeg nå bare slette hele røkla + ledelse på some og senke skuldrene, eller kan jeg da forvente mer drama?? Er det noen grunn for folk til å ta seg nær av dette for liksom å ha enda mer å «ta» meg på? Anonymkode: 6ad80...96d ja, slett dem. Hvilken rett har de til å være på dine some-plattformer? De er private og du skal kunne følge deg trygg der. Hadde ikke tenkt to tanker om det engang. Jeg har noen kollegaer på Insta fordi jeg har åpen profil der, men ikke søren om jeg godtar dem på Facebook og Snapchat, det er for venner og familie. Når jeg sier det til kollegaer så har de full forståelse for det. Anonymkode: ffa0d...b91 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:01 #7 Del Skrevet mandag kl 12:01 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har vært masse konflikter, som jo har vært sammensatt. Jeg har selvsagt bidratt inn i det selv, men saken har flere sider. Nå er det liksom ferdig, eller nesten ferdig. Ledelse er nesten ferdig med å rydde opp i ting som skulle vært tatt tak i og gjort ordentlig fra start. Går ikke mer i dybden på det men kort sagt er det saken. Jeg har følt meg så personlig angrepet her at jeg ikke lenger føler for å ha noen av kollegaer på some. Jeg bruker some lite, men de gangene jeg føler for å dele ting med folk jeg et glad i så er det en verkebyll at kollegaene mine og ledelse også skal se det. Jeg vil ha alt privat, privat. Så kan jeg heller snakke småprat om privaten på jobb når jeg føler for det. Kan nevnes at noen av kollegaene er ekstremt sladderfiksert, og jeg kjenner jeg ikke orker den greia der. Jeg vil bare sette punktum ved alt av konflikter og ikke ha noe mer med dem å gjøre utover det jeg må. Så spørsmålet er: kan jeg nå bare slette hele røkla + ledelse på some og senke skuldrene, eller kan jeg da forvente mer drama?? Er det noen grunn for folk til å ta seg nær av dette for liksom å ha enda mer å «ta» meg på? Anonymkode: 6ad80...96d Hele essensen med sosiale medier er å lage glansbilde av eget liv og i tillegg holde på med ryktespredning. Anonymkode: 1a247...004 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:05 #8 Del Skrevet mandag kl 12:05 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis noen skulle reagere (noe jeg tviler på) så si at du ønsker å kutte ut sosiale medier. Eller at du bare har nærmeste familie der nå Anonymkode: c2a75...90d Jeg tenker det er dette jeg vil si hvis noe blir tatt opp ja, at jeg har bare nærmeste familie og venner der og ønsker å bare ha det. For det er jo det som er sant. Hva som er «nærmeste venner» er jo opp til meg selv å bedømme. Kari nabo som egentlig er en bekjent feks, men som er hyggelig for meg å ha der. Leder driver og sender meg ting på DM på et av de sosiale mediumene så jeg ser for meg det kan bli litt rart, men kan samtidig ikke forstå at en leder skal se sin rett i å diskutere noe på det? Anonymkode: 6ad80...96d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:13 #9 Del Skrevet mandag kl 12:13 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er litt dramatisk å slette, da hadde jeg heller satt de på begrenset så de ikke kan se hva du legger ut. Anonymkode: e6e58...aad AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor skal du slette? Blir nok mer drama da. Anonymkode: af0ff...758 Kan dere begrunne hvordan dere tenker, hvorfor dette blir dramatisk/drama? Er det ikke opp til meg selv å bestemme hvem jeg ønsker å dele privatlivet mitt med, og når det har vært såpass mye negativitet rundt meg personlig fra disse kollegaene så ønsker jeg å skille jobb og privatliv? Anonymkode: 6ad80...96d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:15 #10 Del Skrevet mandag kl 12:15 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan dere begrunne hvordan dere tenker, hvorfor dette blir dramatisk/drama? Er det ikke opp til meg selv å bestemme hvem jeg ønsker å dele privatlivet mitt med, og når det har vært såpass mye negativitet rundt meg personlig fra disse kollegaene så ønsker jeg å skille jobb og privatliv? Anonymkode: 6ad80...96d Dette er nok troll i tråden som ønsker å skape kvalme for deg, ikke bry deg. Anonymkode: ffa0d...b91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet mandag kl 12:28 #11 Del Skrevet mandag kl 12:28 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan dere begrunne hvordan dere tenker, hvorfor dette blir dramatisk/drama? Er det ikke opp til meg selv å bestemme hvem jeg ønsker å dele privatlivet mitt med, og når det har vært såpass mye negativitet rundt meg personlig fra disse kollegaene så ønsker jeg å skille jobb og privatliv? Anonymkode: 6ad80...96d Du spør om vi tror det blir drama hvis du sletter folk som har en dramatisk oppførsel. Ja, jeg tror det er fare for drama hvis du sletter disse dramatiske menneskene. Når det er sagt kjenner jeg dem ikke og det er selvfølgelig mulig at de blir lettet over at du sletter dem... Premisset for diskusjonen blir litt feil, ja jeg tror det er en risiko for drama, men det betyr ikke at jeg synes de har rett til å se det du legger ut i sosiale medier. Hvis målet ditt er å skape minst drama er kanskje begrenset tilgang det beste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:34 #12 Del Skrevet mandag kl 12:34 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kan dere begrunne hvordan dere tenker, hvorfor dette blir dramatisk/drama? Er det ikke opp til meg selv å bestemme hvem jeg ønsker å dele privatlivet mitt med, og når det har vært såpass mye negativitet rundt meg personlig fra disse kollegaene så ønsker jeg å skille jobb og privatliv? Anonymkode: 6ad80...96d Jeg var ikke blant de du siterte, men jeg er enig i at det er godt mulig det gir drama. Det sier jeg ikke for å "skape kvalme for deg" eller trolle, på ingen måte, det er bare en helt oppriktig vurdering av situasjonen. Her har du en gruppe mennesker som åpenbart er tilbøyelige til å ta ting personlig, tiske og hviske og lage drama. Nå har man endelig kommet til en slags fred, og da er selvfølgelig det å sitte helt stille i båten det tryggeste alternativet. Å aktivt slette disse menneskene i sosiale medier kan gå helt fint, men det er åpenbart større risiko for en oppblussing da enn hvis du sitter stille. Jeg mener ikke det er rimelig av dem å reagere på det, eventuelt, men i et "ekstremt sladderfiksert" miljø med "masse konflikter" er det bare en kjennsgjerning at det ikke er mye som skal til for at nye konflikter skal oppstå. Så må selvfølgelig du vekte den reduksjonen i risiko mot opplevd ubehag ved å fortsatt ha disse menneskene i sosiale medier. Jeg sier ikke at du er nødt til å beholde dem, hvis det plager deg skikkelig kan det godt hende det er mest rasjonelt å kvitte seg med dem og håpe ingen bryr seg. Det bare er, antagelig, sant at det gir en litt større risiko for bråk enn det å beholde status quo gjør. Anonymkode: c1fc9...151 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:04 #13 Del Skrevet mandag kl 13:04 Kristin70 skrev (33 minutter siden): Du spør om vi tror det blir drama hvis du sletter folk som har en dramatisk oppførsel. Ja, jeg tror det er fare for drama hvis du sletter disse dramatiske menneskene. Når det er sagt kjenner jeg dem ikke og det er selvfølgelig mulig at de blir lettet over at du sletter dem... Premisset for diskusjonen blir litt feil, ja jeg tror det er en risiko for drama, men det betyr ikke at jeg synes de har rett til å se det du legger ut i sosiale medier. Hvis målet ditt er å skape minst drama er kanskje begrenset tilgang det beste. AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg var ikke blant de du siterte, men jeg er enig i at det er godt mulig det gir drama. Det sier jeg ikke for å "skape kvalme for deg" eller trolle, på ingen måte, det er bare en helt oppriktig vurdering av situasjonen. Her har du en gruppe mennesker som åpenbart er tilbøyelige til å ta ting personlig, tiske og hviske og lage drama. Nå har man endelig kommet til en slags fred, og da er selvfølgelig det å sitte helt stille i båten det tryggeste alternativet. Å aktivt slette disse menneskene i sosiale medier kan gå helt fint, men det er åpenbart større risiko for en oppblussing da enn hvis du sitter stille. Jeg mener ikke det er rimelig av dem å reagere på det, eventuelt, men i et "ekstremt sladderfiksert" miljø med "masse konflikter" er det bare en kjennsgjerning at det ikke er mye som skal til for at nye konflikter skal oppstå. Så må selvfølgelig du vekte den reduksjonen i risiko mot opplevd ubehag ved å fortsatt ha disse menneskene i sosiale medier. Jeg sier ikke at du er nødt til å beholde dem, hvis det plager deg skikkelig kan det godt hende det er mest rasjonelt å kvitte seg med dem og håpe ingen bryr seg. Det bare er, antagelig, sant at det gir en litt større risiko for bråk enn det å beholde status quo gjør. Anonymkode: c1fc9...151 Takk for godt begrunnede svar! Jeg skal forhøre meg med mine nærmeste som vet alt om denne jobbsituasjonen, om hva de tenker. Og lese opp det som har blitt skrevet i denne tråden. Nå er det jo slik at mine nærmeste også har blitt sjokkert over ting kollegaer og ledelse har gjort og sagt på min arbeidsplass, så det gir ingen garanti at hva jeg enn gjør blir riktig valg. Men en ting er ihvertfall sikkert og det er at jeg får ikke tatt ordentlig sommerferie hvor jeg gir F i en liten pustepause fra denne jobben, uten å fjerne dem 100% fra privatlivet mitt. Og helsa mi er vel viktigst uansett, og da er sletting det riktige å gjøre. Anonymkode: 6ad80...96d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:17 #14 Del Skrevet mandag kl 13:17 Ville satt de på begrenset profil, slik at det blir lite du ser fra dem + at de ser minimalt av din aktivitet. Anonymkode: f07c8...d66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:26 #15 Del Skrevet mandag kl 13:26 Gjorde i sin tid større forandringer i livet, - jeg slettet rett og slett alt av sosiale medier, og skal love deg att de er hverken savnet, eller att jeg går rundt med følelsen av å ha gått glipp av noe som helst. Skuldrene har sunket 5 hakk, jeg har null fomo, og slipper å forholde meg til "idiotene" rundt meg mer enn høyst nødvendig. - de er nødvendigvis ikke idioter, men dette er mennesker som er ganske forskjellige fra meg, så det kræsjer tidvis. Men selvfølgelig, i deres øyne er jo jeg idioten, men det lever jeg relativt greit med, skal iallefall ikke nøre mer oppunder den illusjonen en nødvendig. I jobbsammenheng merker jeg lite til att jeg ikke er på some lenger, jeg har fremdeles epost og telefon, de får alltids tak i meg via andre kanaler. Er i utgangspunktet ikke i mot sosiale medier, mener det er fantastiske forum til sitt bruk, i alle fall i utgangspunktet. Men i det store og hele er det blitt ett reklameinfisert "hell hole"full i falske nyheter, og jeg ville bare bort. Anonymkode: 5587b...04b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:26 #16 Del Skrevet mandag kl 13:26 Jeg har et par kollegaer på fb. De er satt med begrenset tilgjengelighet. Da ser de kun det jeg legger ut offentlig. Anonymkode: 72c52...965 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet mandag kl 13:31 #17 Del Skrevet mandag kl 13:31 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vært masse konflikter, som jo har vært sammensatt. Jeg har selvsagt bidratt inn i det selv, men saken har flere sider. Nå er det liksom ferdig, eller nesten ferdig. Ledelse er nesten ferdig med å rydde opp i ting som skulle vært tatt tak i og gjort ordentlig fra start. Går ikke mer i dybden på det men kort sagt er det saken. Jeg har følt meg så personlig angrepet her at jeg ikke lenger føler for å ha noen av kollegaer på some. Jeg bruker some lite, men de gangene jeg føler for å dele ting med folk jeg et glad i så er det en verkebyll at kollegaene mine og ledelse også skal se det. Jeg vil ha alt privat, privat. Så kan jeg heller snakke småprat om privaten på jobb når jeg føler for det. Kan nevnes at noen av kollegaene er ekstremt sladderfiksert, og jeg kjenner jeg ikke orker den greia der. Jeg vil bare sette punktum ved alt av konflikter og ikke ha noe mer med dem å gjøre utover det jeg må. Så spørsmålet er: kan jeg nå bare slette hele røkla + ledelse på some og senke skuldrene, eller kan jeg da forvente mer drama?? Er det noen grunn for folk til å ta seg nær av dette for liksom å ha enda mer å «ta» meg på? Anonymkode: 6ad80...96d Kan du ikke bare fjerne de fra storymode da. Da ser de aldri storyene dine, og de andre snappene sender du vil uansett til enkeltpersoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:31 #18 Del Skrevet mandag kl 13:31 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gjorde i sin tid større forandringer i livet, - jeg slettet rett og slett alt av sosiale medier, og skal love deg att de er hverken savnet, eller att jeg går rundt med følelsen av å ha gått glipp av noe som helst. Skuldrene har sunket 5 hakk, jeg har null fomo, og slipper å forholde meg til "idiotene" rundt meg mer enn høyst nødvendig. - de er nødvendigvis ikke idioter, men dette er mennesker som er ganske forskjellige fra meg, så det kræsjer tidvis. Men selvfølgelig, i deres øyne er jo jeg idioten, men det lever jeg relativt greit med, skal iallefall ikke nøre mer oppunder den illusjonen en nødvendig. I jobbsammenheng merker jeg lite til att jeg ikke er på some lenger, jeg har fremdeles epost og telefon, de får alltids tak i meg via andre kanaler. Er i utgangspunktet ikke i mot sosiale medier, mener det er fantastiske forum til sitt bruk, i alle fall i utgangspunktet. Men i det store og hele er det blitt ett reklameinfisert "hell hole"full i falske nyheter, og jeg ville bare bort. Anonymkode: 5587b...04b Jeg har vurdert dette sterkt også. Saken er at jeg skal på en svær happening i sommer som jeg absolutt vil dele mest mulig av til de rundt meg. Og etter det står andre ting for tur, kanskje familieetablering, og har null interesse av at «idiot»-kollegaer skal få ta del i det noe mer enn det jeg måtte ønske å dele der og da av small-talk på jobb. Så jeg har ikke lyst å slette some bare fordi jeg har «idioter» til kollegaer. (les: bruker din sjargong og mener ikke at mine kolleger er idioter) Anonymkode: 6ad80...96d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnå Skrevet mandag kl 13:32 #19 Del Skrevet mandag kl 13:32 Hvis du sletter og noen reagerer, kan du jo bare si at du er glad for at dere ble ferdig med "det andre dramaet", og at du har valgt slette dem fra SoMe for å skille mellom jobb og privatliv fordi du håper det kan bidra til mindre drama i fremtiden også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:33 #20 Del Skrevet mandag kl 13:33 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har et par kollegaer på fb. De er satt med begrenset tilgjengelighet. Da ser de kun det jeg legger ut offentlig. Anonymkode: 72c52...965 Memorangen skrev (Akkurat nå): Kan du ikke bare fjerne de fra storymode da. Da ser de aldri storyene dine, og de andre snappene sender du vil uansett til enkeltpersoner. Saken er at jeg er småparanoid og stoler ikke på at de får tak på den informasjonen selvom jeg har satt på begrenset osv🫠 det stresser meg bare det at de er der liksom. Vil ha de Vekk. Anonymkode: 6ad80...96d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå