AnonymBruker Skrevet 12. mai #1 Skrevet 12. mai Jeg begynner snart utdannelse i barnevern. Har selv vokst opp i barnevernet med både veldig dårlige erfaringer og veldig gode erfaringer. Jeg opplever at jeg bærer en viktig kunnskap mange ansatte i barnevernet går glipp av, og ønsker å bruke denne kunnskapen i yrket selv. Derfor lurer jeg på om noen andre her er utdannet i barnevernet med en historikk som barneverns barn, og hvordan opplever du at denne erfaringen du bærer på er med å styrke arbeidet ditt i møte med sårbare barn og familier? Anonymkode: 76711...e97
AnonymBruker Skrevet 12. mai #2 Skrevet 12. mai Ikke selv, men jeg har hatt noen kolleger av sorten - og flere medstudenter. Én er rådyktig og bruker sine godt bearbeidede barndomserfaringer klokt. Flere har ikke vært så ferdige med egne opplevelser at det har vært noen god ide. Anonymkode: 042ea...75e
AnonymBruker Skrevet 12. mai #3 Skrevet 12. mai Er ikke selv, men har jobbet med flere og alle, bortsett fra 1, har ikke holdt ut lenge. De har hatt utfordringer med egen historie, utfordringer med å innse at egen historie ikke er alle andres historie og opplevelse, det har vært gråting i vanskelige situasjoner, utfordringer med å håndtere krevende og triggende situasjoner mm. Anonymkode: 37788...443 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #4 Skrevet 12. mai En jeg kjenner ferdigstilte utdanningen, men innså etter praksis at dette ble feil. Sannsynligvis fordi man jo kommer opp i endel triggende sitiasjoner. Egenerfaring kan gi mer innsikt - men også bli feil fordi «på seg selv kjenner msn ingen andre». Saksbehandlingen er bundet av gjeldende regelverk og lover - samt budsjett. Så det vil komme saker hvor en må salsbehandle annerledes enn man mener er riktig, fordi vedtak ovenfra. Som for eksempel å basicly tvinge barn til samvær med de som har skadet dem. Anonymkode: 856ce...e1b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå