Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal låne en bunad til 17. mai og jeg er tilnærmet flatbrystet. Det er MYE som må fylles ut. En pushup bh og innlegg er langt ifra nok. Det blir ikke særlig behagelig med tre BH-er. Vesten er ikke unormalt stor. 
Har noen råd? 🫢

Anonymkode: 03fe2...9a3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å heller "ta den inn" enn å fylle den ut? Tråkle innenfor side sømmene, eller bruke sikkerhetsnåler?

Anonymkode: a7b81...926

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva med å heller "ta den inn" enn å fylle den ut? Tråkle innenfor side sømmene, eller bruke sikkerhetsnåler?

Hadde blitt forbanna hvis jeg lånte bort en bunad og låneren gjorde noe slikt! Det setter merker!

Ts: du må kanskje bare innse at denne ikke passer deg...

Anonymkode: a34db...5c2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Lev med at den er for stor? Min bunad ble sydd større i brystpartiet, så jeg hadde noe å vokse i. Er samme størrelse som når jeg var 14. Har på BH med padding, men hjelper ikke. 

Anonymkode: 9869c...b5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2025 den 11.50):

Hadde blitt forbanna hvis jeg lånte bort en bunad og låneren gjorde noe slikt! Det setter merker!

Måtte jo spørre eier først, selvfølgelig! Har for øvrig samme "problem" med med egen bunad, som jeg aldri har "vokst inn i". Synes ikke det er pent at den går helt sammen i fronten, så har satt et par sting i hver side. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan alltids prøve å ta på en sånn bh og så kjøpe deg en litt større vanlig bh utpå. Kanskje det går. Screenshot_20250514_133317_com.android.chrome.thumb.jpg.bd9d879361081fade549f0d55762760b.jpg

Anonymkode: 9765c...d9f

AnonymBruker
Skrevet

Blås to ballonger opp i riktig størrelse, men vær forsiktig når søljene festes.

Anonymkode: cc1a2...716

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Lev med at den er for stor? Min bunad ble sydd større i brystpartiet, så jeg hadde noe å vokse i. Er samme størrelse som når jeg var 14. Har på BH med padding, men hjelper ikke. 

Anonymkode: 9869c...b5b

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Måtte jo spørre eier først, selvfølgelig! Har for øvrig samme "problem" med med egen bunad, som jeg aldri har "vokst inn i". Synes ikke det er pent at den går helt sammen i fronten, så har satt et par sting i hver side. 

Men hvorfor får dere ikke bunaden bedre tilpasset nå som dere er voksen? Det er jo deres egne bunader så jeg forstår ikke hvorfor dere skal gå rundt med for store vester/liv? 

min bunad har vært sydd inn og ut hvertfall fem ganger siden jeg var konfirmant. 

Anonymkode: 743d1...724

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor får dere ikke bunaden bedre tilpasset nå som dere er voksen? Det er jo deres egne bunader så jeg forstår ikke hvorfor dere skal gå rundt med for store vester/liv? 

min bunad har vært sydd inn og ut hvertfall fem ganger siden jeg var konfirmant. 

Anonymkode: 743d1...724

Det er ikke alle bunader som kan tas inn, på grunn av f.eks broderi eller detaljer som blir borte i sømmen. 

Jeg må eventuelt lage et nytt liv til min, men da blir ikke livet i samme fargetone som stakken, fargen på broderigarnet kan skille seg ut, og måten man broderer på kan gjøre at broderi på liv og stakk ikke passer sammen (hun som broderte min er død). 

Min bunad ble laget for å kunne syes ut. MYE! Men ikke inn. 

Anonymkode: 3bd48...aa1

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2025 den 11.50):

Enig. Og man kan jo tenke seg at folk som kjenner TS vil reagere hvis hun plutselig er fem ganger så stor oventil på 17. mai som til vanlig. 

Det er jo meningen å pynte seg, ikke kle seg ut.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...