Gå til innhold

Bilstolpose

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har termin i slutten av juli og lurer på dette med bilstolpose. Man får jo tak i poser for sommer/vår og høst/vinter. Men hvis man f.eks. kun kjøper bilstolpose til vår/sommer og bruker et ullteppe over baby på innsiden av posen (utenpå beltene såklart). Vil ikke det være godt nok for å holde baby varm i bilstol? Man har jo ikke på kulde i bilen når det er kaldt ute så bilen vil jo bli varm under kjøring 😅 Vognpose har vi til vinterhalvåret, men er ikke alle vognposer som er egnet eller passer til bilstol så vet liksom ikke om det er vits i å investere i en bilstolpose for vinter også 🤔

Anonymkode: 2c557...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde aldri pose. Septemberbarn. 

De første månedene tok vi med bilstolen inn, så stolen var alltid romtemperert. Og ofte ble bilen varm enten før vi kjørte eller ila kort tid på turen. 

Anonymkode: b6d89...f29

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har termin i slutten av juli og lurer på dette med bilstolpose. Man får jo tak i poser for sommer/vår og høst/vinter. Men hvis man f.eks. kun kjøper bilstolpose til vår/sommer og bruker et ullteppe over baby på innsiden av posen (utenpå beltene såklart). Vil ikke det være godt nok for å holde baby varm i bilstol? Man har jo ikke på kulde i bilen når det er kaldt ute så bilen vil jo bli varm under kjøring 😅 Vognpose har vi til vinterhalvåret, men er ikke alle vognposer som er egnet eller passer til bilstol så vet liksom ikke om det er vits i å investere i en bilstolpose for vinter også 🤔

Vi kjøpte vinterpose men ingen ble altfor varm og klam i den. Bruker kun body og bukse om sommeren. Om vinteren bruker vi body, bukse/longs, lue og tynn ulldress (Lillelam) eller ullteppe. Skal vi kjøre langt har vi ikke på dress, det blir for varmt… Har stort sett 20 grader i bilen. 

Anonymkode: 55eea...1bf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde januarbaby og vi hadde ikke bilstolpose. Bortkastede penger. 

Anonymkode: 3cc51...2da

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi hadde januarbaby og vi hadde ikke bilstolpose. Bortkastede penger. 

Jeg føler at det er veldig lett å gå i den fella at man kjøper unødvendig mye ting til baby kun fordi det finnes 😂 Jeg jobber på nyfødt intensiven og er forsåvidt godt vant med nyfødte, men jeg har jo aldri hatt mitt eget barn før og jeg merker det er mye utenfor sykehuset som jeg føler meg usikker på og da er det fort gjort å gå i kjøpefella altså 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri kjøpt bilstolpose til en julibaby, det høres helt unødvendig ut... Er jo rikelig godt nok med et tynt pledd over beina eventuelt :) 

Så kan du heller kjøpe vinterpose hvis du ser behov for det. Men, jeg hadde ikke det heller til min novemberbaby og savnet det heller ikke - tok bilstolen med inn slik at den var varm og startet som regel bilen på forhånd så den fikk litt lunk i seg når vi skulle ut 👍🏼

Anonymkode: 393ee...060

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ts her 

Jeg føler at det er veldig lett å gå i den fella at man kjøper unødvendig mye ting til baby kun fordi det finnes 😂 Jeg jobber på nyfødt intensiven og er forsåvidt godt vant med nyfødte, men jeg har jo aldri hatt mitt eget barn før og jeg merker det er mye utenfor sykehuset som jeg føler meg usikker på og da er det fort gjort å gå i kjøpefella altså 😂 

Nesten alle i mitt nettverk har fått barn i løpet av de siste 5 årene. Felles for alle er at de alle sammen sier at de har kjøpt alt for mye utstyr til baby. Vi fikk og lånte masse ting av venner og mye ble aldri brukt. Butikken er åpen etter fødsel også, selv om det er litt mer styr å komme seg ut. 

Masse lykke til med baby ☺️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke bilstolpose på sommeren. Babyer skal ikke bli overopphetet og det blir allerede varmt i bilsetet.

Vi brukte det ikke på vinteren heller. Bilen sto i garasje så var aldri iskald. Hadde et pledd til å ta over baby om vi måtte bære stolen noen meter fra bil til et hus.. Men oftest tok jeg baby ut av bilstol og la oppi vogna bare.

(Født midten av februar)

Anonymkode: 203de...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte da vi ventet førstemann. Han var gjennomsvett før vi var kommet i bilen. Andremann det samme. Brukte bare et lite ullpledd over på de kaldeste dagene. De er som regel kledd greit + oppvarming i bilen. 

tredjemann ble født prematurt, og sleit med å holde varmen selv i laaaang tid. Brukte vinter-bilstolpose fra september til april. 

ville ikke kjøpt før du så behovet

Anonymkode: dcb5a...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desember og januarbaby, og vi brukte pose på vinteren. Desemberbabyen var prematur.

Man kan sikkert kle baby bedre og droppe pose, men jeg synes det var enkelt å slippe å ta på noe særlig ekstra. Bilen var alltid oppvarmet, så da åpnet vi posen, og det var verken for kaldt eller varmt.

Jeg brukte bilstolen mye, og klikket den på vognen og trillet videre, så syntes pose som beskyttet litt for vær og vind var godt å ha. Tepper løsnet og ble sparket av, og syntes heller ikke det hadde holdt hvis du skal trille/bære et stykke fra bilen og inn. Man slipper jo da å kle av babyen igjen hvis man triller rundt inne før man skal ut igjen.

Igjen, man kan jo kle baby annerledes. Hva som er lettest og mest praktisk er individuelt. Vi brukte ikke pose på sommeren som jeg kan huske.

Anonymkode: 3d7b1...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter julibarn og har ikke tenkt å kjøpe bilstolpose. Kjenner jo raskt om barnet er kjølig og har alltid helsepledd eller tynt ullpledd i bilen som jeg legger over om jeg føler lille er kald. Hadde vinterpose til septemberbarnet ene og alene fordi jeg arvet en. Var mest i bruk med glidelåsen på full åpning. 

Anonymkode: b00f5...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstolpose i dun var en av de smarteste tingen vi kjøpte. Tok med sete inn, satte babyen opp i bare ull, lukket og bar den ut i bilen slik. åpnet opp hvis det ble for varmt. Inn var det omvendt, lukket og bare hele setet inn. 

Anonymkode: 05d87...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bilstolpose har vært nyttig for å hindre gulp, bleielekkasje, og etter hvert spy, fra å havne i bilstolen. Har bare brukt en tynn pose, og latt den ligge åpen slik at den dekker sidene av stolen. Vi hadde ikke pose i starten, og det gikk fint uten og da. Easygrow air inlay (det minste) beskytter også litt.

Anonymkode: 97d8a...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde baby i bilstolpose. Hun hatet å kjøre bil. Til slutt skjønte jeg at det var fordi hun kokte bort i den posen. Hvis bilen er iskald og det er -20 ute, så trenger man kanskje bilstolpose, men man bør uansett stoppe å ta den av når bilen blir varm. Hilsen «dum» førstegangsmamma. 

Anonymkode: 11e7c...5be

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...