AnonymBruker Skrevet 12. mai #1 Skrevet 12. mai Vi pleier ofte å grille rett etter jobb, og liker da å ha noe raskt og enkelt. F.eks noe kjøtt også kjøper vi ferdig potetsalat. Men vi savner liksom noe annet å ha til kjøttet. Synts vanlig salat blir litt kjedelig. Også vil vi jo ha noe som ikke tar så lang tid å lage/mye arbeid. Blir liksom litt trist med bare kjøtt og potetsalat. Noen ganger har vi maiskolbe også da. Hva pleier dere å ha til grillet kjøtt? Anonymkode: be2c3...5b4
Ugresset Skrevet 12. mai #3 Skrevet 12. mai Kommer jo veldig an på hva dere griller, men noen forslag: Potetmos, ris og saus, pastasalat gjerne med pesto, rødløk, ruccola, pinjekjerner og fetaost, ovnsbakte grønnsaker, ovnsbakte småpoteter, fløtegratinerte poteter, maisstuing. Jeg føler dette er ting som er lett å slenge sammen, men det tar litt tid. Lag doble porsjoner.
Kinder Skrevet 12. mai #4 Skrevet 12. mai Jeg liker veldig godt kremet brokkolisalat til grillmat. Det er lettvint å lage selv, men jeg ser at mange butikker som lager salater selv også selger ferdiglaget brokkolisalat. Kiwi (og sikkert andre butikker) selger pakke med brokkolisalat, men den har jeg ikke smakt, så aner ikke om det er godt. Syltet rødløk er også enkelt å lage, og holder seg lenge i kjøleskap. Ellers kan jeg hive ulike grønnsaker i en aluminiumsform, ha over litt urteolje, pesto, hvitløkssmør eller lignede, og grille det som tilbehør. Eksempel tomat, sopp, maiskolbe, paprika, løk, hele hvitløkeshoder delt i to, aubergine osv.
AnonymBruker Skrevet 12. mai #5 Skrevet 12. mai Vannmelonsalat med fetaost. Hvis du har litt tid kvelden før liker jeg å lage cous cous med masse grønnsaker i. F.eks denne: https://www.matprat.no/oppskrifter/rask/spro-couscoussalat/ Tar oppi det meste av grønnsaker og annet jeg finner i huset. Anonymkode: 7dd53...623
AnonymBruker Skrevet 12. mai #7 Skrevet 12. mai Grillet asparges Ulike salater. Varier. Brokkolisalat, gresk salat, ruccola og cherrytomater. Grillet hel tomat, gjerne bifftomat Grønnsaker på grillspyd: sopp, paprika, squash, løk Anonymkode: 9e2c5...f8f
AnonymBruker Skrevet 12. mai #8 Skrevet 12. mai Pommes, potetbåter, Noisetter osv laget i airfryer som taes med ut. Anonymkode: 9c004...d77
Daisy-love Skrevet 12. mai #9 Skrevet 12. mai Om du vil ha noe kjempeenkelt som er litt som potetsalat i enkelthet, så hadde jeg skåret opp skiver med squash, og aubergine, samt ting som biter av ananas, halv hjertesalat, asparges, paprika, sopp, og padron og bare stekt på grillen. Tenk litt dekonstruert grillspyd, og du trenger ikke alt på samme dag, bare hiv det dere har av grønnsaker på grillen. Krydder og eventuelt litt god olje og dere er ferdige. Lurt å kutte litt opp så dere får ned steketiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå