Gå til innhold

Miele eller Bosch oppvaskmaskin

KWH93

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny oppvaskmaskin, men synes det er vanskelig å bestemme seg. Virker som Miele og Bosch er de som oftest blir anbefalt. Har kikket på Electrolux og AEG også men de har touchpanel og det vil jeg ikke ha. Noen som har gode erfaringer? 

Glemte å legge til, skal være helintegrert. 

Endret av KWH93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med touchpanel? Her er en AEG med knapper: 6000 SatelliteClean 45 cm Liten oppvaskmaskin | AEG

De fleste produsenter har ulike serier med ulike funksjoner. Å utelukke et helt selskap pga. antagelser som viser seg å ikke stemme er ikke alltid lurt. 
Her er en Miele med touchpanel: Miele Professional PFD 100 SmartBiz oppvaskmaskin 230 V - Elkjøp | Elkjøp

Men er det riktig å forstå at du ønsker slik betjening? image.png.137dd278ddec61b45fcdf82a434f7eb4.png

Miele er også tidvis vesentlig dyrere enn andre merker. 

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KWH93 skrev (13 minutter siden):

Skal kjøpe ny oppvaskmaskin, men synes det er vanskelig å bestemme seg. Virker som Miele og Bosch er de som oftest blir anbefalt. Har kikket på Electrolux og AEG også men de har touchpanel og det vil jeg ikke ha. Noen som har gode erfaringer? 

Bosch, uten tvil. Har hatt en og byttet til ny da første røk. 
Miele er oppskrytt, og dyr. Bosch finner du i flere prisklasser, ville satset på minimum 4 serien. 
Vi har knapper og ikke touch tull. 

Anonymkode: 6fc80...c00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KWH93 skrev (18 minutter siden):

Dersom du har åpen kjøkkenløsning velger du det premium-merket som støyer minst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (34 minutter siden):

Dersom du har åpen kjøkkenløsning velger du det premium-merket som støyer minst.

Har heldigvis ikke det, men er greit med en som er stillegående! Den jeg har nå er 46 dB og ser Bosch har flere rundt 40 og 42 dB. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (45 minutter siden):

Hva mener du med touchpanel? Her er en AEG med knapper: 6000 SatelliteClean 45 cm Liten oppvaskmaskin | AEG

De fleste produsenter har ulike serier med ulike funksjoner. Å utelukke et helt selskap pga. antagelser som viser seg å stemmer er ikke alltid lurt. 
Her er en Miele med touchpanel: Miele Professional PFD 100 SmartBiz oppvaskmaskin 230 V - Elkjøp | Elkjøp

Men er det riktig å forstå at du ønsker slik betjening? image.png.137dd278ddec61b45fcdf82a434f7eb4.png

Miele er også tidvis vesentlig dyrere enn andre merker. 

Glemte å skrive det er helintegrert. Her er eksempel på touch https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/oppvaskmaskin/aeg-oppvaskmaskin-fse63657p-integrert/469060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang Bosch så ville jeg ha sjekket om det er visse funksjoner som krever at den er koblet til wifi (samt at forbindelsen til skyen fungerer). Er så tilfellet så hadde den aktuelle maskinen utgått. https://www.jeffgeerling.com/blog/2025/i-wont-connect-my-dishwasher-your-stupid-cloud Jeg ville ha sjekket dette uansett merke og helst unngått en maskin med nettforbindelse om mulig.

Rent praktisk, ta med de største tallerknene eller annet man vasker og sjekk at det er plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...