Gå til innhold

Når babyen er estimert til +16% på vekstkontroll

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja.

Min ene var estimert til +20%. Var 3,4 kg ved fødsel 38+0.

Her var det målet på lårbenet som trakk opp estimatet. 

Anonymkode: f8227...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er også estimert til +16% over snittet. Jeg fikk beskjed om at +/-14% var innenfor normalen, så jeg skal sjekkes på nytt for svangerskapsdiabetes og tilbake på vekstkontroll 🙄

Anonymkode: 0b9a3...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja.

Min ene var estimert til +20%. Var 3,4 kg ved fødsel 38+0.

Her var det målet på lårbenet som trakk opp estimatet. 

Var det ved kontrollen i uke 24-26? Tar de ny UL da? For det må de vel for å kunne måle lårbein…trodde det bare var symfyse-fundusmål? 

Anonymkode: daa0f...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Min er også estimert til +16% over snittet. Jeg fikk beskjed om at +/-14% var innenfor normalen, så jeg skal sjekkes på nytt for svangerskapsdiabetes og tilbake på vekstkontroll 🙄

Anonymkode: 0b9a3...2fe

Snålt. Verken gynekolog eller jordmor brydde seg om det her, men jeg har to store barn bak meg fra før. Ingen svangerskapsdiabetes. Andremann var 4400 g da han ble født 38+2, så han var jo vesentlig større enn snittet og langt over +14% 😅 Hvilken uke er du i?

Anonymkode: 70061...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Var det ved kontrollen i uke 24-26? Tar de ny UL da? For det må de vel for å kunne måle lårbein…trodde det bare var symfyse-fundusmål? 

Man får ekstra UL på indikasjon, som i mitt tilfelle vekstkontroll i uke 36 :) Man kan få det ved svangerskapsdiabetes, eller om man tidligere har født store barn osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Snålt. Verken gynekolog eller jordmor brydde seg om det her, men jeg har to store barn bak meg fra før. Ingen svangerskapsdiabetes. Andremann var 4400 g da han ble født 38+2, så han var jo vesentlig større enn snittet og langt over +14% 😅 Hvilken uke er du i?

Både jordmor og fastlegen min synes det er kjempe snålt at jeg skal logge blodsukker 1,5 uke nå. Var legen som tok vekstkontroll forrige uke som insisterer på det.  Førstemann veide 4230g, så var jo ikke liten den heller... jeg er i uke 34 nå (33+2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg husker ikke fra hvilken uke veksten ble estimert til å ligge på pluss, tror egentlig den var på pluss helt siden ordinær ul. Hadde risikosvangerskap og hadde derfor ultralyd så mange ganger at jeg kom ut av telling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke stolt for mye på hva de estimerer på vekstkontroll. Kan selvfølgelig stemme, men har hørt flere som har fått totalt feil mål i forhold til hvilke baby som faktisk kom ut. 

Ble også gjort vekstkontroll i mitt første svangerskap (pga. stor mage + høy fødselsvekt på fars side). Ble estimert til å skulle veie 4,5 - 5 kg ved termin. Kan tro jeg gruet meg når jeg endte med å gå noen dager over, men ut kom en helt normal baby på 3,8kg. Så der tok de helt feil :) 

Anonymkode: 73190...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...