treningsjenta Skrevet 15. mars 2006 #1 Skrevet 15. mars 2006 den årsavgifta her rimelig høy altså!!! synes dte er helt rått!!!! 3000 kjappe er uuuutrolig masse masse penger!!!!!!!!! det blir harde kår for resten av mnd nå!!!
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #2 Skrevet 15. mars 2006 Forferdelige greier den avgiften..den er ikke øremerket veibygging en gang!
Gjest Gjesta Skrevet 15. mars 2006 #3 Skrevet 15. mars 2006 Årsavgift? Å ja, det var den det ja................. *lenge siden jeg bekymret meg for regninger*
Cilla Skrevet 15. mars 2006 #4 Skrevet 15. mars 2006 Ja den er høy og vi har to biler...men samtidig så vet vi at den kommer hvert år til samme tid, vi setter av et gjennomsnittsbeløp til regninger hver måned, så da merker vi ikke at noen måneder har mere regninger enn andre.....
Gardenia Skrevet 15. mars 2006 #5 Skrevet 15. mars 2006 Det er jo ikke slik at dette kom overraskende på de fleste.. Sett av noen kr hver mnd fra i dag av, så blir det ikke så ille neste år..den skal jo betales da også hvis man har bil.
Smashing Skrevet 15. mars 2006 #6 Skrevet 15. mars 2006 Ikke så lett for de som ikke er så flinke å spare.. Vi har også betalt den. Men, det tok ikke så hardt på pengene som det har gjort tidligere da vi begge var studenter.. Nå har jeg en mann som jobber med veg i vegvesenet så han nyter jo godt av disse pengene. Det er dyrt å bygge vei skal jeg si dere.. Selv om jeg nå ikke akkurat nyter å betale den avgiften da.. Den er høy
Gjest Chica Skrevet 15. mars 2006 #7 Skrevet 15. mars 2006 er en fordel å ordne seg en oversikt over hvilke regninger som kommer gjennom hele året, dele summen på 12 og sette av et beløp som er litt høyere enn dette hver måned, framfor å leve bra noen mnd og så ikke ha noe igjen neste mnd. Syns jeg iallfall!
minienthe Skrevet 15. mars 2006 #8 Skrevet 15. mars 2006 he he, dere som har fått betalt den er ihvertfall heldige, jeg må vente to uker til og får ekstragebyret pga det.
Gjest lilletroll Skrevet 15. mars 2006 #11 Skrevet 15. mars 2006 (endret) he he, dere som har fått betalt den er ihvertfall heldige, jeg må vente to uker til og får ekstragebyret pga det. ← Og jeg leaser bil så jeg må betale mva av veiavgiften i TILLEGG!! Som om ikke avgiften var høy nok i seg selv *hrmf* Endret 15. mars 2006 av lilletroll
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #12 Skrevet 15. mars 2006 Og jeg leaser bil så jeg må betale mva av veiavgiften i TILLEGG!! Som om ikke avgiften var høy nok i seg selv *hrmf* ← Usj ja, mye penger ut og ikke så forferdelig mye mer inn.... Har ordna med fast trekk fra lønnskontoen hver måned hvor diverse regninger som betales en til fire ganger i året er nøye utregnet. Så når regningen forfaller tar jeg pengene fra den kontoen så blir det ikke så dypt innhugg i lønnskontoen enkelte måneder. Veiavgiften har jeg egentlig ikke så mye mot å betale, men er det nødvendig med så mange bomringer i tillegg? Og enda verre; TV-lisensen! Den kan jeg ikke fatte at vi finner oss i! Hvorfor skal NRK ta seg betalt for at jeg har TV. Jeg ser ALDRI på NRK! Veien derimot kjører jeg jo ofte på......
Gjest Varg-Menja Skrevet 15. mars 2006 #13 Skrevet 15. mars 2006 he he, dere som har fått betalt den er ihvertfall heldige, jeg må vente to uker til og får ekstragebyret pga det. ← Samme her, men jeg får neppe råd til å betale hele før aller siste frist i slutten av mai...
c",) Skrevet 16. mars 2006 #14 Skrevet 16. mars 2006 Igår gikk det 4 regninger ut fra vår kto til veiavgiften: 2 pesonbiler a kr 2865 = 5730 1 moped kr 365 1 traktor kr 365 Totalt kr 6460 Sure penger ja, men det er regninger som vi hvert år er klar over kommer så da er det bare å sette av penger til det.
Ephemera Skrevet 16. mars 2006 #16 Skrevet 16. mars 2006 Med nytt førerkort og ny bil, var det nesten med glede jeg betalte årsavgiften Vi har 2 av den vi også. Jeg kommer helt klart til å dele beløpet på 12 og legge av fast hver måned til avgiften kommer neste år, sånn som jeg gjør med alle faste regninger.
Gjest gjest 0 Skrevet 18. mars 2006 #17 Skrevet 18. mars 2006 Den kom jo som forventet og siden vi begge er studenter var pengene allerede satt av til den. Men det er sure penger! Men jeg liker ikke å betale den for jeg får søren ikke noe valuta for pengene. Her i Oslo finnes det nesten ingen hele gater. Det er hull og sprekker overalt, de har altfor lavt brøytebudsjett så de dagene det snør kommer man seg ikke frem i det hele tatt pga snøkaos. (vet ikke om veigavgiften går til brøyting, men det høres sånn ut for meg) Tror dere staten betaler regningen for nye felger? Ettersom mine felger er bulkete og jævlige pga de plutselige hullene og dumpene på veier med høy fart (og alle andre veier selvfølgelig).....
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #18 Skrevet 18. mars 2006 den årsavgifta her rimelig høy altså!!! synes dte er helt rått!!!! 3000 kjappe er uuuutrolig masse masse penger!!!!!!!!! det blir harde kår for resten av mnd nå!!! ← Slik er det for alle denne mnd.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #19 Skrevet 18. mars 2006 Mange utsetter avgiften til mai da...mot et gebyr på kr. 250,- Årsavgiften er som sagt ikke øremerket til veibygging (!) så man vet ikek helt konkret og detaljert hva årsavgiften går til, annet enn at det er en statsinntekt.
Spirito Skrevet 19. mars 2006 #20 Skrevet 19. mars 2006 Vi måtte betale årsavgift for 2007 selv om bilen vår ble kondemnert for noen dager siden. Det fantastiske er jo at vi er såå heldige at vi kan søke om å få tilbake halvparten. Hurra... Også må vi selvsagt betale årsavgift for den nye bilen også. To avgifter og bare én bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå