Gå til innhold

Tvinge tenåring på 17.mai frokost, med påfølgende tog med skolen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En gruppe foreldre har gått sammen for å arrangere 17.mai frokost for ungdommene på 10. trinn. Dette er visst tradisjon. Etter frokosten skal de i toget. Frokosten starter kl 8.30. Min 15 åring ser ikke sjarmen med å stå opp så tidlig på en lørdag «bare for å henge med folk han ser hver dag, og gå i tog» (<- hans ord). Jeg kan forstå han, men syns samtidig dette med tradisjon og 17. mai er litt hellig. Jeg vet han kommer til å syns det er ålreit hvis han drar, men er usikker på hvor mye jeg skal presse han bare fordi jeg syns det høres koselig ut… 

Anonymkode: 58c5a...8a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har fri. La ham ha fri. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt bak mål syns jeg. La nå ungdommen slippe og nyte sin fri. Hadde aldri giddet det selv som 15 åring.

Anonymkode: f8067...3b8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner han veldig godt! Her er det ingen på ungdomsskolen går i tog lenger. Det gjorde for så vidt ikke vi ikke heller på 90-tallet. Vi gjorde våre egne ting. 

Anonymkode: 28550...e40

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil han ikke være sosial med vennene sine? ER de vennene hans?

Anonymkode: a0db4...b68

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor vil han ikke være sosial med vennene sine? ER de vennene hans?

Ps; toget ville jeg latt være valgfritt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke tvinge, men kanskje prøve å overtale 😄? Tenke på de som tar initiativ til å faktisk ordne til, tenke litt på hva 17. mai står for og betyr....

Mange unge nå for tiden er jo dessverre fryktelig asosiale, og det er trist. Mitt barn elsket heldigvis sosiale ting i oppveksten, så jeg slapp det problemet du har. Husker at jeg selv også satte stor pris på alt "ekstra" som hendte.

Syns du kan prøve å overtale, men ikke tvang. Argumentet med å heller ville sove, syns jeg ikke holder på selveste Nasjonaldagen vår.

Anonymkode: e4fa3...d13

AnonymBruker
Skrevet

Forstår han godt. Her gidder dem heller ikke 7 klasse var siste gangen. Dem vil finne på ting med sine venner. Ikke hele klassen. 

Anonymkode: 64fc1...115

• Liker 1
Skrevet

Her er det også 17. mai-frokost på ungdomsskolen, men det er helt frivillig å delta. Min vil ikke og jeg har ikke tenkt å hverken overtale eller tvinge ham. 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker tilbake til når jeg gikk på ungdomsskolen. Det hadde blitt helt uaktuelt på en lørdag.

Anonymkode: 8c29d...081

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trudde det bare var barneskoler som gikk i tog. 😮

Skjønner veldig godt at en 15-åring ikke vil det, ja!

Anonymkode: 807d9...a01

AnonymBruker
Skrevet

Samme tradisjon er det her, ene barnet  vår var med på frokost og gikk i toget. Det andre var det ikke. Tenker det får være helt opp til ungdommen når de er såpass store. uavhengig om hvilken dag 17.mai faller på. 

Jeg personlig er superglad for at barna er såpass store så 17.mai ikke krever noe av oss mere. Ingen mere tog eller skole arrangement, bare stress med mye folk og bråk. Samme syntes ungdommen , så la han slippe om han ikke vil. 

Anonymkode: f77c0...3e6

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være viktig med mindre barn, som har behov for å knytte sosiale bånd til andre, Når vi snakker om alderen som i denne tråden, så må de velge selv. Ville imidlertid oppfordret 15-åringen til å finne på et eller annet med en kompis eller to i løpet av dagen.

Anonymkode: 0697b...e1c

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...