AnonymBruker Skrevet 12. mai #1 Skrevet 12. mai Jeg har råd til en leilighet til 6,3 i Oslo, men da blir det ikke en jeg vil trives å bo i. Samtidig er jeg fra Oslo og kan tenke meg å bo her på sikt. Jeg ser det ligger mye fint ute på Jeløy og Kråkerøy, men jeg er redd for at prisveksten på boliger blir lavere sånn at jeg taper mye penger. Tenker å leie ut et rom uansett hvilket av stedene jeg bor Anonymkode: fd13c...9fc
AnonymBruker Skrevet 12. mai #2 Skrevet 12. mai Jobber du i Oslo ville jeg aldri bosatt meg i Fredrikstad- Altfor lang tid å pendle inn til jobb. Nå ville jeg personlig aldri bosatt meg i Fredrikstad generelt. Tror prisveksten vil øke mest i Oslo kontra Fredrikstad, til det ligger det for langt fra Oslo. Mye tull med tog , og jobber du ikke i gåavstand fra Oslo S så er det enda mere styr med pendling. Skjønner ikke at folk gidder bruke så mye av tiden sin på pendling t/r jobb Anonymkode: 0f039...163 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #3 Skrevet 12. mai Hvilken type jobb har du? Jeg har mulighet til å jobbe fra og på toget ergo funker pendling helt supert. Hadde revurdert hvis jeg hadde hatt en jobb som krever fyisk tilstedeværelse kl 08 sharp feks. Prisveksten er nok på sikt ikke like stor som i Oslo. Til gjengjeld får du større plass, barnevennlig og nærhet til sjøen. Mvh en som jobber i Oslo, men bor på Kråkerøy 🙃 Anonymkode: 41cac...b88 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai #4 Skrevet 12. mai Har pendlet med Vestfoldbanen inntil nylig, og min erfaring med tog er at det er mye, mye verre enn det du får inntrykk av gjennom media. Vy har null respekt for sine kunders tid og det tærer på når du blir 2-3 timer forsinket på jevnlig basis. Jeg kom til et punkt der jeg enten måtte bytte jobb eller bosted. Anonymkode: 34f24...ef0 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai #5 Skrevet 12. mai Har pendlet Fredrikstad - Oslo i mange år. Joda, noe kluss med toget oppstår i blant, men i det store og hele funker det fint. Flere og flere "oppdager" nedre Glomma-regionen som et alternativ til å bo i Oslo. Anonymkode: f6145...c8e 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #6 Skrevet 12. mai Må du pendle til Oslo? Køen i rushtiden inn og ut av Jæløya er helt forferdelig og du mister mye tid på det. Det er noe enklere om du sykler, men når du da i tillegg har tog som bare går halvparten av tiden så kan jeg se for meg at det blir et mareritt. Anonymkode: ec219...01e 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai #7 Skrevet 12. mai Hvis du likevel ser for deg å bo i Oslo på sikt, så vil nok boligprisveksten være sterkere i Oslo, slik at jeg ikke ville risikert å gå glipp av det. Ville personlig revurdert, for selv om du kanskje ikke får drømmeboligen i Oslo nå, så kan det være vel verdt å tenke langsiktig med tanke på at du uansett vil inn igjen i Oslo senere. Kommer jo også an på hvor du jobber, jobber du i Moss - Fredrikstad området, kan det jo være veldig praktisk å bo der også. Jobber du i Oslo, må du beregne en god del tid på pendling, på tog som titt og ofte står når du minst venter det. Kan selvsagt fungere hvis man kan ha en del hjemmekontor, men kan man ikke det ville jeg vært forsiktig med å flytte til Østfold, der man fort kan bruke 2t en vei fra dør til dør hvis man jobber i Oslo. Anonymkode: dc66f...2f0 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai #8 Skrevet 12. mai Ulempen er pending, fordelen her stort hus med hage, ingen bråkete naboer etc. Og litt mindre stress. Anonymkode: a8eee...bfc 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #9 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har pendlet Fredrikstad - Oslo i mange år. Joda, noe kluss med toget oppstår i blant, men i det store og hele funker det fint. Flere og flere "oppdager" nedre Glomma-regionen som et alternativ til å bo i Oslo. Anonymkode: f6145...c8e Finnes ikke vakrere og finere by en Fredrikstad❤️ Og herlige Hvaler rett på utsiden! Masse restauranter langs bryggene, gamlebyen, Isegran og ikke minst FFK i alles hjerter😍 Akkurat passe stor by. Anonymkode: 4d050...c50 2 1 1
Assia Skrevet 12. mai #10 Skrevet 12. mai Jeløy/Moss er en fin plass med ordentlige folk. Er dessverre mye fantefolk på Kråkerøy/Fredrikstad som vil være turnoff for deg som er fra Oslo. Dessuten grovt lang avstand til pendling 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #11 Skrevet 12. mai Assia skrev (8 minutter siden): Jeløy/Moss er en fin plass med ordentlige folk. Er dessverre mye fantefolk på Kråkerøy/Fredrikstad som vil være turnoff for deg som er fra Oslo. Dessuten grovt lang avstand til pendling Nei, Moss er den trøtteste sovebyen til Oslo som finnes. Halve sentrum står i fare for å rase ut i Oslofjorden, boligblokker som må rives pga rasfare, drøss med hus som er revet pga jernbane som ikke får bygge videre som følge av leire som beveger seg.. tomme lokaler etter butikker osv. Umulige trafikkforhold over kanalbrua til Jeløy. La vær å tenk på det. Finnes det "fantefolk" i Fredrikstad, så er det minst like mange i Moss. Anonymkode: 4d050...c50 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #12 Skrevet 12. mai Jeg flytta ut av Oslo for å få mer plass og drømmehuset. Fant ut at det dessverre ikke hjalp, da jeg brukte altfor mye tid på å reise til og fra. 2-3 timer pendling hver dag høres kanskje ikke så mye ut, men det er jæklig mye. Og med dagens kollektiv/biltrafikk, kommer man fryktelig fort oppi de timene når man flytter ut av Oslo. Så nå flytter jeg inn igjen. Og ja, jeg har gått glipp av verdistigningen i Oslo. Anonymkode: bbd3e...570 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai #13 Skrevet 12. mai Hvordan får folk jobbet på toget egentlig? Det er jo knapt mobildekning. Hadde aldri giddet å betale for at noen skulle «jobbe» på toget. Anonymkode: fbff7...a18
AnonymBruker Skrevet 12. mai #14 Skrevet 12. mai Skal du jobbe der da? Eller drar du bare for å bo på et fremmed sted? Anonymkode: 9d60b...a6f
AnonymBruker Skrevet 12. mai #15 Skrevet 12. mai Oslo sentrum eller ingenting? Hvorfor helt ut til Fredrikstad. Du får mye bolig langt nærmere Oslo for 7 mill. Anonymkode: c078e...e9b
AnonymBruker Skrevet 12. mai #16 Skrevet 12. mai Du risikerer å ikke kunne komme deg tilbake på boligmarkedet i Oslo. Du er singel, uten barn? Rart å ikke kunne finne en grei leilighet til den prisen da. Er da masse veldig fint til den prisen i Oslo!!:) Anonymkode: 0ce9b...084 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #17 Skrevet 12. mai Får en et jobbtilbud et sted vil en jo kunne flytte, det er det minste problemet. Men har du fått jobbtilbud der da? Anonymkode: 9d60b...a6f
AnonymBruker Skrevet 12. mai #18 Skrevet 12. mai Siden du har tenkt deg tilbake til Oslo på sikt; kjøp i Oslo. Det vil ikke være den samme prisveksten i Østfold, og du kommer til å bli drittlei av pendling. Jeg ville i hvert fall reist til Vestfold fremfor Østfold, du får et fint hus i f.eks Tønsberg til budsjettet ditt, evnt enda billigere Holmestrand hvis du ikke har noe i mot å bo i mindre by. Holmestrand er under 1 time fra Oslo med tog. Men, Oslo er stort med mange muligheter med budsjettet du har, og vil gi deg mer økonomisk stabilitet på sikt. Og du slipper å bruke opp fritiden din på pendling. Anonymkode: 861a5...184
Gentleman59 Skrevet 12. mai #19 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har råd til en leilighet til 6,3 i Oslo, men da blir det ikke en jeg vil trives å bo i. Samtidig er jeg fra Oslo og kan tenke meg å bo her på sikt. Jeg ser det ligger mye fint ute på Jeløy og Kråkerøy, men jeg er redd for at prisveksten på boliger blir lavere sånn at jeg taper mye penger. Tenker å leie ut et rom uansett hvilket av stedene jeg bor Anonymkode: fd13c...9fc M65: Så lenge man klarer bo og arbeid minimum 50 km fra Rådhusplassen i Oslo så begynner livet bli levelig. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #20 Skrevet 12. mai Du skal vel ikke følge noen andre som skal jobbe der? De vil kanskje ikke ha det følget? Anonymkode: 9d60b...a6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå