Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Meninger: Ny barnelov er barnefiendtlig

Vanskelig sak. På den ene siden bør loven sikre at foreldre skal få lov til å være foreldre, slik at ikke en part (som oftest mor) kan gjøre som hun vil.

På den andre siden kan man ikke tvinge frem en felles lov siden veldig mange ikke er egnet til å være forelder, og barnets beste derfor er noe annet enn like rettigheter mellom foreldrene. 

Kjør debatt!

Anonymkode: 66811...39e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det bør være en skjønnsmessig vurdering uansett. Utgangspunktet ved godt samarbeid og nær avstand kan være 50-50, men barnas trivsel bør også veie inn. 

Anonymkode: f8374...271

AnonymBruker
Skrevet

Det burde virkelig ikke være noen umulighet å utarbeide et lovverk som både tar utgangspunkt i at folk flest yter ok omsorg for barna sine og at enkelte er direkte skadelige for dem.

Lovforslaget er elendig. 

Anonymkode: 4898e...6d8

• Nyttig 1
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Og nå ser det dessverre ut til at dette blir noe av 😔

Tenk deg at det ikke skal være lov å flytte ut av skolekretsen uten den andre forelderens tillatelse. Dette er jo en gavepakke til kontrollerende ekser. Fortsettelsesvold 😔

Anonymkode: 62acb...4df

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og nå ser det dessverre ut til at dette blir noe av 😔

Tenk deg at det ikke skal være lov å flytte ut av skolekretsen uten den andre forelderens tillatelse. Dette er jo en gavepakke til kontrollerende ekser. Fortsettelsesvold 😔

Helt enig! 
som offer for psykisk mishandling og økonomisk og sosial kontroll som forsøker å kjempe meg unna er det faktisk ganske vanskelig å for eksempel flytte unna allerede- her har far nektet meg flytting.

det er beinhardt! Og som oftest er lkvinner ofrene i dette. 

Anonymkode: e9489...85e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er en skam at de ikke har hørt på alle fagfolk som er sterkt i mot denne loven 😔 her skal man ture igjennom likestilling på bekostning av barn.

AnonymBruker
Skrevet

Min anbefaling til kvinner kommer til å være: ikke få barn! 

Anonymkode: ab824...d12

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Min anbefaling til kvinner kommer til å være: ikke få barn! 

Anonymkode: ab824...d12

Enig. Denne loven er en katastrofe. De mener påtvinger samarbeid og enighet i alle sider av barnas liv skal løse alle konflikter. Som en annen sa: en gavepakke til kontrollerende ekser som ikke er interessert i barna, men vil beholde kontrollen på eksen. Nå får de lovfestet rett til å beholde kontrollen, uten forpliktelser. Det skal bli spennende å se resultatet av dette om noen år.

Anonymkode: 92e6c...21e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt delt her. Er fullt klar over problemene som vil komme med tanke på ustabile ekser som vil utøve kontroll men på den andre siden så er jeg glad for at kvinnen ikke bare kan kjøre sitt eget løp med barna uten at far har noe han skal ha sagt.

Har sønner selv og vil ikke at de skal ende opp med å miste kontakt med eventuelle barn bare fordi mor finner ut at hun vil bytte by og da har de ingenting de skal har sagt. 

Nå må man prøve ut loven og så må det være lavterskel for å få hjelp hvis ekspartner er ustabil og kontrollerende.

Litt som det var før når fedre prøvde å lage krøll med pass, da fikset politiet saken.

Anonymkode: a7eda...b08

Skrevet

Det skulle vært et system som var i stand til å avdekke når en av partene er manipulerende og konfliktskapende. Men det har vi ikke. Noen ganger er far en skikkelig drittsekk, andre ganger er mor den verste..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...