AnonymBruker Skrevet 12. mai #21 Del Skrevet 12. mai Dette var merkelig. Prøv flere steder. Kjenner mange med mye dårligere vilkår enn deg som nylig har fått mye større lån. Anonymkode: 3ee81...f88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knutekålmor85 Skrevet 12. mai #22 Del Skrevet 12. mai Det er tre ting som teller: Total menge lån må være mindre enn 5 ganger inntekt: inkludert kredittkortramne, forbrukslån, studielån, boliglån og andre lån. Ser ut som du er innafor her. Du må ha 10% egenkapital: ser ut som du er innafor. Då må ha betjeningsevne: normalt SIFO-forbruk og å tåle 3% renteøkning. Mulig det stopper her? Be om et fysisk møte i banken, og få de til å forklare hvor det stopper for deg. Vis gjerne fram hva du har spart, kontrakt på fast jobb og budsjett, som viser at du har kontroll. I verste fall får du en bedre forklaring enn du har nå, og i beste fall får du et lånetilbud. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #23 Del Skrevet 12. mai Høres merkelig ut. Jeg hadde 1 mill i EK. 600K i året. Et barn. Fikk tilbud om 3 mill. Anonymkode: ac741...722 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #24 Del Skrevet 12. mai Her ville jeg jo sagt at du absolutt bør bruke bufferkontoen, og så bygge den opp igjen etterpå. Iallfall 100k av den minimum. Eventuelt noe av fondene også, samtidig som det jo er dårlig tidspunkt å selge. Anonymkode: fb43d...492 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 12. mai #25 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Allikevel får jeg "bare" 2 millioner i lån fra banken. Da er det andre årsaker til at du ikke får mer i lån. Du skulle fått 5Xbruttoinntekt, mer siden du har høy EK. Sjekk med flere banker, og kikk kritisk på kreditthistorien din. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #26 Del Skrevet 12. mai Har du sjekket OBOS deleie? Anonymkode: 4f5d3...f6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #27 Del Skrevet 12. mai La inn opplysningene dine på i Storebrand, og fikk dette resultatet. Håper det ordner seg! Anonymkode: 581a3...287 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #28 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): La inn opplysningene dine på i Storebrand, og fikk dette resultatet. Håper det ordner seg! Anonymkode: 581a3...287 Gjør ts som deg og søker elektronisk så er det forklaringen på maksbeløpet. Hen må snakke med ett menneske og ikke bare en maskin/KI. Anonymkode: b6e98...e58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #29 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei, jeg skjønner ikke hva mer som må til for at jeg skal kunne få nok i boliglån for å kunne kjøpe meg bolig. Jeg har 670k i årslønn, 750k i egenkapital, ca. 160k i fond og ca. 180k i Buffer. Har ingen gjeld. Mastergrad og fast ansatt i privatsektor. Ingen barn eller bil. Allikevel får jeg "bare" 2 millioner i lån fra banken. Jeg bor i Oslo, men vil kjøpe utenfor. På grunn av et syk familiemedlem som jeg har et viss ansvar for må jeg finne bolig i et bestemt område utenfor Oslo. Der selges leilighetene på ca. 50 kvm for rundt 3.5! Jeg får jo ikke kjøpt noe bolig. Jeg skjønner ikke hvor mye mer jeg må spare for å få tre millioner i boliglån. Har hørt med andre banker, men får ikke bedre tilbud.. Har dere noen tips? Jeg er helt fortvilet. Anonymkode: 8f171...853 Du gjør som alle andre før deg, du kjøper deg en rimeligere leilighet, en som ikke er plassert midt i smørøyet og som har færre kvadrat. Min første leilighet kjøpte jeg sammen med min da samboer, på Bjølsen, 36 kvadrameter + loft. Prisen var 660 000 i 1996. Anonymkode: 4e999...0f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #30 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Med mastergrad har du kanskje studielån hos Lånekassen? Anonymkode: 16618...ee7 Nei, har ingen studielån. Ts Anonymkode: 8f171...853 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #31 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du sjekket OBOS deleie? Anonymkode: 4f5d3...f6f Er ingen deleie- leiligheter der jeg må bosette meg(som er utenfor Oslo) Anonymkode: 8f171...853 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #32 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Selvfølgelig må du prøve. Det er åpenbart noe galt med tilbudet ts har fått, eller så er det noe vedkommende ikke har fortalt oss som er vesentlig for hvordan tilbudet fra banken ble. Prøv mange forskjellige banker, ikke bare den du bruker til vanlig. Anonymkode: 29f7f...563 Har ikke utelukket noe. Det går nok på at jeg er alene.. TS. Anonymkode: 8f171...853 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #33 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er årslønna fastlønn, uten overtid, bonus og slikt? Hvilke banker har du egentlig prøvd? Jeg har 660 000 i årslønn, tre kredittkort med total grense på 60 000,-, og studiegjeld på 150 000,-, og bil. Jeg fikk boliglån på 2 500 000 rett før jul. Jobber i Oslo og kjøpt i Rælingen. Fikk tilbud om omtrent samme hos både Nordea, DnB og Romerike Sparebank Anonymkode: 7d769...cce Fastlønn, uten overtid. Har lite mulighet for overtid i min jobb. Men gode muligheter for å gå opp i lønn de neste årene. Anonymkode: 8f171...853 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #34 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Du gjør som alle andre før deg, du kjøper deg en rimeligere leilighet, en som ikke er plassert midt i smørøyet og som har færre kvadrat. Min første leilighet kjøpte jeg sammen med min da samboer, på Bjølsen, 36 kvadrameter + loft. Prisen var 660 000 i 1996. Anonymkode: 4e999...0f4 Du var heldig da! Er jo bare et fåtall som i dag har råd til å kjøpe en 40kvm på Bjølsen. Det koster sikkert rundt 4mill eller mer😅😅 Kan bare drømme om å bo på et sted som Bjølsen! Og dette var et rimeligere alternativ for deg.. TS Anonymkode: 8f171...853 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #35 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har du prøvd Bulder bank? De sies å skulle være rausere, men jeg vet ikke. Hva med å tømme fondskontoen, og å halvere bufferkontoen? Har du prøvd å søke Oslo kommune om lån? Er du første gangs etablerer kan dette være en mulighet. Oppgi i tilfellet og skaff dokumentasjon på omsorg for familiemedlemmet. Dersom alt annet slår feil, så be om et møte med banken. Da får du en forklaring. Anonymkode: b6e98...e58 Jeg er egentlig redd for å tømme fondskontoen og bufferkontoen. Jeg vil være trygg på at jeg kan håndtere alle utgifter dersom det skulle komme opp noe uforutsett.. Jeg kan lese om startslån, men tviler på at jeg får startlån når jeg har over 1 mill i sparepenger og ok inntekt. Anonymkode: 8f171...853 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #36 Del Skrevet 12. mai Jeg har beste skore på kredittvurdering, 3 mill i aksjer og fond, 200000 på sparekonto, 650 k inntekt og 70% nedbetalt hus. Men fikk avslag hos Bulder på 2 mill. En annen bank gav meg bedre rente enn Bulder med en gang. Anonymkode: 3ee81...f88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #37 Del Skrevet 13. mai Jeg fikk lån på 2.5 millioner uten jobb, men hadde akkuratt 15% EK, hadde medlåntager. Er glad jeg fikk lånet, hadde kun fått 1 million om jeg ikke hadde hatt medlåntager. Sånn som folk sløser, så skjønner jeg jo at bankene er svært forsiktige. hehe Anonymkode: adcbd...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #38 Del Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er ingen deleie- leiligheter der jeg må bosette meg(som er utenfor Oslo) Anonymkode: 8f171...853 Du må ikke bosette deg et bestemt sted, bortsett fra at du må komme deg til og fra jobb. Anonymkode: d6c2a...1c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mei88 Skrevet 13. mai #39 Del Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du må ikke bosette deg et bestemt sted, bortsett fra at du må komme deg til og fra jobb. Anonymkode: d6c2a...1c8 Du leste åpenbart ikke det hun skrev i sitt innlegg 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #40 Del Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (16 timer siden): Høres merkelig ut. Jeg hadde 1 mill i EK. 600K i året. Et barn. Fikk tilbud om 3 mill. Anonymkode: ac741...722 2,1 mill i egenkapital, 650.000 i året og ett barn, og fikk tilbud om 1,7 mill i lån 😅 Åpenbart forskjell på folk 😄 Anonymkode: d475f...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå