AnonymBruker Skrevet 12. mai #1 Skrevet 12. mai Har nylig vært lyst ut en stilling i kommunen på sykehjem med kun en søker. Denne vedkommende har jobbet som tilkallingsvikar og det har jevnt over vært mange tilbakemeldinger på at denne personen ikke gjør en ordentlig jobb. De overlater mange oppgaver til andre ansatte, problemer med kommunikasjon mm. Har og vært en del avvik knyttet til denne vedkommende. Men likevel får hen jobben. Må kommunen ansette hvis det bare er en søker til en stilling? Det kan sies at denne stillingen lett kunne vært dekt av å gi de ed mindre stilling flere vakter. Men kunne endt opp med å koste mer penger mtp at man måtte hatt ekstra folk enkelte vakter fordi det kun er en medisinutdeler. Og nå som hen ee fast ansatt er det vel nesten umulig å få gjort noe med dette? Burde aldri fått stillingen etter min mening.. jeg syns det virker som kommunen bare har ansatt for å spare penger på ekstra folk ift medisinudeling.. Anonymkode: 7aaaa...ed6
AnonymBruker Skrevet 12. mai #2 Skrevet 12. mai Det er absolutt mulig du har rett og at de har ansatt bare for å spare penger. Ikke første gangen det skjer i kommunene. Anonymkode: c2888...674
AnonymBruker Skrevet 12. mai #4 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har nylig vært lyst ut en stilling i kommunen på sykehjem med kun en søker. Denne vedkommende har jobbet som tilkallingsvikar og det har jevnt over vært mange tilbakemeldinger på at denne personen ikke gjør en ordentlig jobb. De overlater mange oppgaver til andre ansatte, problemer med kommunikasjon mm. Har og vært en del avvik knyttet til denne vedkommende. Men likevel får hen jobben. Må kommunen ansette hvis det bare er en søker til en stilling? Det kan sies at denne stillingen lett kunne vært dekt av å gi de ed mindre stilling flere vakter. Men kunne endt opp med å koste mer penger mtp at man måtte hatt ekstra folk enkelte vakter fordi det kun er en medisinutdeler. Og nå som hen ee fast ansatt er det vel nesten umulig å få gjort noe med dette? Burde aldri fått stillingen etter min mening.. jeg syns det virker som kommunen bare har ansatt for å spare penger på ekstra folk ift medisinudeling.. Anonymkode: 7aaaa...ed6 Hvem er du? Hvordan vet du det du vet som er taushetsbelagt? Anonymkode: 0742c...eaf
AnonymBruker Skrevet 12. mai #5 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvem er du? Hvordan vet du det du vet som er taushetsbelagt? Anonymkode: 0742c...eaf Kolleger snakker med hverandre det er hvordan... Anonymkode: 7aaaa...ed6 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #6 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har nylig vært lyst ut en stilling i kommunen på sykehjem med kun en søker. Denne vedkommende har jobbet som tilkallingsvikar og det har jevnt over vært mange tilbakemeldinger på at denne personen ikke gjør en ordentlig jobb. De overlater mange oppgaver til andre ansatte, problemer med kommunikasjon mm. Har og vært en del avvik knyttet til denne vedkommende. Men likevel får hen jobben. Må kommunen ansette hvis det bare er en søker til en stilling? Det kan sies at denne stillingen lett kunne vært dekt av å gi de ed mindre stilling flere vakter. Men kunne endt opp med å koste mer penger mtp at man måtte hatt ekstra folk enkelte vakter fordi det kun er en medisinutdeler. Og nå som hen ee fast ansatt er det vel nesten umulig å få gjort noe med dette? Burde aldri fått stillingen etter min mening.. jeg syns det virker som kommunen bare har ansatt for å spare penger på ekstra folk ift medisinudeling.. Anonymkode: 7aaaa...ed6 La meg gjette...har vedkommende innvandrer bakgrunn? Anonymkode: f09a0...7f1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #7 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): La meg gjette...har vedkommende innvandrer bakgrunn? Anonymkode: f09a0...7f1 Ja det har de men det har ikke så mye med saken å gjøre. Vi har mange flotte ansatte med innvandrerbakgrunn også. Vært borti håpløse ansatte som både er norske og innvandrere. Men språk og kommunikasjon er et problem med vedkommende også forsåvidt. Ført til en del uheldige situasjoner. Anonymkode: 7aaaa...ed6
AnonymBruker Skrevet 12. mai #8 Skrevet 12. mai Ingen arbeidsgivere, heller ikke kommunen, må ansette noen som søker. Men hvis de er desperate så tok de det de fikk, selv om de kanskje angrer senere. Anonymkode: a5d5a...7b9
AnonymBruker Skrevet 12. mai #9 Skrevet 12. mai Helt vanlig. Leder sitter på kontor, og bryt seg kun om antall hoder på jobb. Anonymkode: 912b0...e07
_popcorn_ Skrevet 16. mai #10 Skrevet 16. mai Ryddet for brukerdebatt og svar til det. _popcorn_, adm
AnonymBruker Skrevet 16. mai #11 Skrevet 16. mai I kommunen trenger du kun puls. Anonymkode: d2580...2c6
AnonymBruker Skrevet 17. mai #12 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (På 12.5.2025 den 18.44): Helt vanlig. Leder sitter på kontor, og bryt seg kun om antall hoder på jobb. Anonymkode: 912b0...e07 Gammel traver i helse her! Sånn har det dessverre blitt, de ansetter hvem som helst og verdsetter ikke de erfarne og dyktige folka. De erfarne og dyktige folka forsvinner en etter en fordi de ikke orker å jobbe med alle de som er uegnet lenger. Dette har blitt en veldig negativ spiral i kommunen her hvertfall. Anonymkode: 66325...9df 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai #13 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Gammel traver i helse her! Sånn har det dessverre blitt, de ansetter hvem som helst og verdsetter ikke de erfarne og dyktige folka. De erfarne og dyktige folka forsvinner en etter en fordi de ikke orker å jobbe med alle de som er uegnet lenger. Dette har blitt en veldig negativ spiral i kommunen her hvertfall. Anonymkode: 66325...9df Akkurat det samme her.. Anonymkode: 912b0...e07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå