Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelper nok, men det må nytes, og det tror jeg er lettere om man er særboere

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i 50 årene, kvinne, og har vært i flere forhold, og gift en gang. Mangelen på sex har aldri vært problemet. Og her så er det alltid jeg, som har hatt høyest sex lyst. 

Anonymkode: 69909...d38

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min var utro, så ja. Da vi fant tilbake til hverandre, så sa han at så lenge han var fornøyd, så var han ikke utro. Jævla dust.

Anonymkode: fc265...832

• Liker 3
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men i flertallet av forhold så er det jo kvinnen som bestemmer når sex skal skje. Sånn er virkeligheten.

Anonymkode: 2fe48...93e

Og hvis hun ikke tar ansvar for å bevare sexlivet så er hun like skyldig som en mann som ikke tar ansvar.

Tanken om at sex er noe som kvinner «gir» til menn for god oppførsel er ødeleggende for parforhold.

Anonymkode: 5d179...ede

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (3 minutter siden):

Hjelper nok, men det må nytes, og det tror jeg er lettere om man er særboere

Helt enig. Det fremstår jo som ganske åpenbart at det er A4-bobla, med forventninger til husarbeid og familieliv som tar knekken på forhold.

Anonymkode: 9da09...c5d

• Liker 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hun er flink til å lage innlegg som skaper klikk.

Jeg tenker at om du ikke tenner på ektefellen din så kommer samlivet til å lide. Om du skal bryte ut, prøve å finne tenningen, ha pliktsex eller håpe at han/hun godtar et liv uten sex får være opp til den enkelte.

Jeg opplever at mange kvinner fraskriver seg ansvaret. «Det _ble_ mindre sex» når det tydelig er kvinnen som avviser er en måte å gjøre seg selv til en passiv brikke.

Jeg er også litt hoderystende til kvinner som opplever at mannen drar eller er utro når han har levd noen år i cølibat. «Jammen, jeg elsket ham jo og vi hadde det jo så fint sammen». Hadde hun husket å spørre ham om hvordan _han_ hadde det og lyttet til svaret?

Er menn bare en pikk med en dropp dinglende etter, siden de tydeligvis ikke evner å gjøre det slutt med den kjedelige kona før de har sex med andre? 

Å ikke få sex hjemme er ikke grunnlag for å være utro, men det kan være grunnlag for å gjøre det slutt.

Aldri faen om jeg ligger med noen uten å ha lyst for å unngå samlivsbrudd, jeg ønsker uansett ikke å leve med en mann som anser sex med en som ikke har lyst å være noe å trakte etter. Enten får vi begge være fornøyde med å leve sammen uten at man får alt man vil, eller så får den som er mest misfornøyd gjøre det slutt. Jeg føler jeg får for lite kos og klemmer i forholdet vårt, mannen føler nok han får for lite sex. Jeg har ikke lyst på sex når det nesten aldri er noe kroppskontakt uten seksuelle undertoner, men jeg elsker ham, vi har det hyggelig og fint sammen, og for meg er det greit som det er selv om det ikke er perfekt. En annen mann ville kanskje klemt og massert og strøket mer på meg (på en ikke-seksuell måte), men hatt andre suboptimale sider. 

Jeg opplever ofte at menn, både min og venninner menn, ikke koser og stryker på kona, ofte er sure, og så forventer sex. Fordi de er visst sure pga for lite sex. Skal man le eller gråte.

Anonymkode: 839e4...dfc

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Merkelig problemstilling. Jeg ville jo aldri vært sammen med en mann jeg ikke tenner på og dermed vil ha sex med. 

Wow, har du alltid lyst på sex, uansett?

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Da hadde jeg heller vært singel. Hva skal jeg med en mann rekende rundt hvis jeg ikke vil ha sex med han.

Så da dumper du ham om han blir syk eller får problem med potensen?

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Enig, skal aldri inn i samboerskap med en mann igjen! Holder meg til å ha sexpartnere heretter, der vi møtes når jeg har lyst.

Ja, men i flertallet av forhold så er det jo kvinnen som bestemmer når sex skal skje. Sånn er virkeligheten.

Stemmer ikke i mitt tilfelle. Nå er jeg en kvinne med veldig høy sexlyst da, så jeg er nok unntaket muligens? 🤷

Trodde begge bestemte når sex skulle skje i et forhold jeg...

Stort sett så er det jeg som har tatt i initiativ..

Anonymkode: 2e1b4...60d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Og hvis hun ikke tar ansvar for å bevare sexlivet så er hun like skyldig som en mann som ikke tar ansvar.

Tanken om at sex er noe som kvinner «gir» til menn for god oppførsel er ødeleggende for parforhold.

God oppførsel er en selvfølge, sex eller ikke...

• Liker 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg tenker at om du ikke tenner på ektefellen din så kommer samlivet til å lide. Om du skal bryte ut, prøve å finne tenningen, ha pliktsex eller håpe at han/hun godtar et liv uten sex får være opp til den enkelte.

Jeg opplever at mange kvinner fraskriver seg ansvaret. «Det _ble_ mindre sex» når det tydelig er kvinnen som avviser er en måte å gjøre seg selv til en passiv brikke.

Jeg er også litt hoderystende til kvinner som opplever at mannen drar eller er utro når han har levd noen år i cølibat. «Jammen, jeg elsket ham jo og vi hadde det jo så fint sammen». Hadde hun husket å spørre ham om hvordan _han_ hadde det og lyttet til svaret?

Hvis den ene i forholdet har det bra og den andre ikke har det bra, hvem sitt ansvar er det da å si ifra?
Å være utro fordi man ikke får (nok) sex er en minst like stor ansvarsfraskrivelse og mangel på kommunikasjon som å anta at den andre parten også er fornøyd med sexlivet (eller mangelen på dette).

Jeg er litt hoderystende til at menn forsvarer det å være utro med at dama burde ha snakket med mannen og spurt hva han tenkte. Hva er mannens ansvar oppi dette når han opplever at forholdet og sexlivet ikke er godt nok? Lide i stillhet og hevne seg med å være utro?
Begge skal kommunisere sammen, og blir man ikke enige så gjør man det slutt. Ingen skal holde ut i et forhold de ikke trives i.

Anonymkode: 5dfd4...ffd

• Liker 8
  • Nyttig 7
Gjest warther
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig, skal aldri inn i samboerskap med en mann igjen! Holder meg til å ha sexpartnere heretter, der vi møtes når jeg har lyst.

Jepp. Kvinner styrer tilgangen på sex, mannen tilgangen til forhold. Det er jo dette Sanna skriver også da; vil du ha forhold så må du oppfylle din del av avtalen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er menn bare en pikk med en dropp dinglende etter,

Jeg kunne ha svart med en lignende nedlatende kommentar om ditt kjønn men prøver å heve meg over det.

Sitat

Jeg opplever ofte at menn, både min og venninner menn, ikke koser og stryker på kona, ofte er sure, og så forventer sex. Fordi de er visst sure pga for lite sex. Skal man le eller gråte.

Menn har nok mer behov for sex enn kvinner i snitt. Kvinner har muligens mer behov for kos og stryk enn menn i snitt.

Når man er forelsket og ting går på skinner så fungerer dette av forunderlige grunner likevel. Når forelskelse og kjærlighet lugger så har menn og kvinner vanskelig for å være rause med hverandre.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Når ble manglende sex en unnskyldning for å være utro? Hadde mannen husket å spørre henne hvorfor hun ikke har lyst på sex mer? Har ikke begge parter et ansvar?

Anonymkode: 42757...4aa

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

God oppførsel er en selvfølge, sex eller ikke...

«God oppførsel» som ikke bank partneren: selvsagt.

»God oppførsel» som i «pusser sølvtøyet som instruert» : nei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis den ene i forholdet har det bra og den andre ikke har det bra, hvem sitt ansvar er det da å si ifra?
Å være utro fordi man ikke får (nok) sex er en minst like stor ansvarsfraskrivelse og mangel på kommunikasjon som å anta at den andre parten også er fornøyd med sexlivet (eller mangelen på dette).

Jeg er litt hoderystende til at menn forsvarer det å være utro med at dama burde ha snakket med mannen og spurt hva han tenkte. Hva er mannens ansvar oppi dette når han opplever at forholdet og sexlivet ikke er godt nok? Lide i stillhet og hevne seg med å være utro?
Begge skal kommunisere sammen, og blir man ikke enige så gjør man det slutt. Ingen skal holde ut i et forhold de ikke trives i.

Anonymkode: 5dfd4...ffd

Veldig mange menn sier ifra. «Jeg mister følelsene for deg når du ikke tenner på meg».

Veldig mange kvinner reagerer med sinne «åh, ikke dette sex-maset igjen», «du er sexgal», «vi er ikke 17 lengre» eller ansvarsfraskrivelse «du er vel ikke flink nok, da».

Å leve i et parforhold uten sex og uten tenning, med mindre den andre også er aseksuell, er å leve på en løgn. Om det avsluttes på den ene eller den andre måten så vil jeg gjerne kommunisere at den som tror at det skal vare antagelig har litt tungt for ting.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Leseren lurer på om det er en farlig vei å gå, å ikke returnere til sexlivet med mannen. Sarromaa er klar i talen:

– Ja, dette er definitivt en farlig vei å gå med mindre du planlegger en snarlig skilsmisse.

Det går da ikke ann å være uenig i dette? At å ikke ha sex gir stor sannsynlighet for brudd? Det er noe av det mest innlysende jeg hørt.

Anonymkode: 50195...d26

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

«God oppførsel» som ikke bank partneren: selvsagt.

»God oppførsel» som i «pusser sølvtøyet som instruert» : nei.

God oppførsel som i at man er hyggelig mot hverandre på tvers av ulikheter.

Sex er ingen selvfølge, selv i forhold. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest warther
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

God oppførsel som i at man er hyggelig mot hverandre på tvers av ulikheter.

Sex er ingen selvfølge, selv i forhold. 

Da blir det ikke noe forhold til slutt, det er det Sanna skriver 🙃

AnonymBruker
Skrevet

Da fant vi vel (om enn ufrivillig) ut hvorfor Sanna Sarromaa selv ble skilt?

Anonymkode: e3b8b...0ce

• Liker 8
Gjest warther
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Da fant vi vel (om enn ufrivillig) ut hvorfor Sanna Sarromaa selv ble skilt?

Anonymkode: e3b8b...0ce

Hun skriver rett ut at hun vet hva hun snakker om:

"Tro meg, dette vet jeg en del om – både som skilsmisseforfatter og med nesten åtte års erfaring som skilt kvinne. Jeg er både blitt forlatt til fordel for en mer seksuelt aktiv kvinne og jeg har vært den kvinnen selv."

Endret av warther

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...