AnonymBruker Skrevet 18. mai #281 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om det er gått så langt at en av partene langt på vei ikke har lyst lenger, er ofte også toget gått for å prate hyggelig sammen om å løse et praktisk problem. Det er desuten ingen selvfølge at problemet egentlig ligger hos den som vegrer seg mot å ha sex.Ofte er problemet dessverre rett og slett mangel på kjærlighet hos en eller begge. Det er ei merkelig formulering å si at man nekter den andre sex og nærhet, ingen av dem får vel i så fall sex eller nærhet, i et monogamt forhold, så det er jo like mye en selv en straffer i så falll. Den gangen jeg ikke ville, så var det fordi min eks hverken var forelsker i meg mer eller elsket meg mer, og heller ikke ville snakke om det. Jeg er ei forholdsjente, har aldri lilkt ons, og sex uten følelser ga meg ingenting. Faktisk savnet jeg god og nær sex veldig, men hver gang vi hadde sex følte jeg meg bare ensom og tom, det var som å ha ons med en fremmed, ikke min ektemann. Likevel hadde jeg sex med ham i flere år etter at han sluttet å kysse meg og være nær meg under sex, og tok på meg all skylda for det hele, slik vi kvinner ofte gjør. Anonymkode: a5ebd...ede Gratulerer med å ha fått samme ending på anonymkoden som trådens aller mest aktive 🤪 se frem til å bli tatt til inntekt for litt-av-hvert. Tenkte først; Har han dradd frem tråden ENDA EN GANG, før jeg så du beskrev deg selv som forholdsjente 😆 Anonymkode: 3fd20...2e6 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/15/#findComment-36057397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #282 Del Skrevet 18. mai Spesielt å oppfordre til å "spre bena" for så å mene at feiringen av 17.mai er tvangskos. Anonymkode: 93958...126 2 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/15/#findComment-36057407 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #283 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (På 16.5.2025 den 16.06): Hvis den ene parten ikke er interessert i eller bidrar til denne biten i det hele tatt, er det ikke sikkert den andre etter hvert har overskudd eller lyst til sex, for da er man vel bare to stykker som bor sammen, men som har sex innimellom? Altså, hæ?! Mulig jeg er usedvanlig treg idag, men hva er det du prøver skrive her? Anonymkode: 84658...b3f 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/15/#findComment-36057420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #284 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (På 16.5.2025 den 16.06): Men et forhold handler om mye annet enn å bare ha sex. Det handler blant annet om å ha en fellesskapsfølelse og at man «drar lasset» sammen Så, da er det egentlig greiest å bli sammen med en god venn istedenfor fra starten av? Da slipper man jo det styret med å skulle måtte forholde seg til sex, hvis fellesskapsfølelse og at man drar lasset sammen er nok? Nei, i de fleste forhold ER ikke dette nok for begge parter. For den ene parten er det kanskje det (kanskje helst damer, men selvsagt for menn også), men at BEGGE er happy med et så og si sexløst forhold, det tror jeg ingenting på. Mannen og jeg har for tiden et passe labert sexliv pga mye jobb på begge. Ingen av oss er fornøyde med at sex nedprioriteres, så vi snakker jevnlig om dette, og avtaler tidspunkt når vi ser vi faktisk har tid til å bruke tid på sex. Jeg, som mange andre kvinner, går litt i dvale når det ikke blir jevnlig sex, så jeg kunne sikkert gått i to år uten å savne det. MEN, jeg vet jo at sex er godt, jeg vet at mannen liker sex, og jeg vet at jeg ALDRI angrer på at jeg tok meg "tid" til å dele det mest intime jeg kan gjøre med mannen min. Vi samarbeider meget godt, og har både "fellessfølelse og drar lasset sammen", men å leve sammen uten sex...? Nei, det hadde jammen meg vært ei dårlig prioritering, når det skal så inderlig lite til å ta seg den tiden med litt planlegging.. Anonymkode: 84658...b3f 1 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/15/#findComment-36057462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #285 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Så, da er det egentlig greiest å bli sammen med en god venn istedenfor fra starten av? Da slipper man jo det styret med å skulle måtte forholde seg til sex, hvis fellesskapsfølelse og at man drar lasset sammen er nok? Nei, i de fleste forhold ER ikke dette nok for begge parter. For den ene parten er det kanskje det (kanskje helst damer, men selvsagt for menn også), men at BEGGE er happy med et så og si sexløst forhold, det tror jeg ingenting på. Mannen og jeg har for tiden et passe labert sexliv pga mye jobb på begge. Ingen av oss er fornøyde med at sex nedprioriteres, så vi snakker jevnlig om dette, og avtaler tidspunkt når vi ser vi faktisk har tid til å bruke tid på sex. Jeg, som mange andre kvinner, går litt i dvale når det ikke blir jevnlig sex, så jeg kunne sikkert gått i to år uten å savne det. MEN, jeg vet jo at sex er godt, jeg vet at mannen liker sex, og jeg vet at jeg ALDRI angrer på at jeg tok meg "tid" til å dele det mest intime jeg kan gjøre med mannen min. Vi samarbeider meget godt, og har både "fellessfølelse og drar lasset sammen", men å leve sammen uten sex...? Nei, det hadde jammen meg vært ei dårlig prioritering, når det skal så inderlig lite til å ta seg den tiden med litt planlegging.. Anonymkode: 84658...b3f 💕💚💕 Anonymkode: 3fd20...2e6 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/15/#findComment-36057669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #286 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (På 12.5.2025 den 10.55): Og det kommer fra en besserwisser som ikke har partner i det hele tatt... Anonymkode: ae3c3...4c7 Hun er jo gift på nytt nå🤷🏼♀️ Anonymkode: a9f29...c10 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/15/#findComment-36057920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentleman59 Skrevet 18. mai #287 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (På 12.5.2025 den 10.33): Enig i dette? https://www.nettavisen.no/sanna-sarromaa-for-a-unnga-samlivsbrudd-ma-du-spre-beina/s/5-95-2425688 Så damer, villig til å spre beina for redde ekteskapet? Anonymkode: 6181b...f1a M65: La oss snu på det. Menn: Er dere villige til å kjøre pikken inn i henne for å redde ekteskapet? Personlig: Aldri i verden. Man redder ikke et forhold ved å skreve eller ved å penetrere. Et forhold pleies, vedlikeholdes og overlever ved å skape kåthet, glede og lyst, støtte, trygghet og gjensidighet. Sanna Sarromaa var er og forblir et irrelevant nek. 2 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/15/#findComment-36057949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvalitet Skrevet 18. mai #288 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (På 12.5.2025 den 10.47): Merkelig problemstilling. Jeg ville jo aldri vært sammen med en mann jeg ikke tenner på og dermed vil ha sex med. Anonymkode: 9da09...c5d Du vil kanskje ikke det, men mange kvinner (og menn) lever i sexløse ekteskap for å bevare familien, av hensyn til barn, fordi det er økonomisk osv. Den ene er fornøyd…. 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/15/#findComment-36057952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #289 Del Skrevet 18. mai Jeg elsker sex og hadde kronisk spredde ben, det hjalp ikke. Han tok det bare for gitt... Anonymkode: 29f77...799 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/15/#findComment-36057965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #290 Del Skrevet 18. mai Gentleman59 skrev (3 minutter siden): M65: La oss snu på det. Menn: Er dere villige til å kjøre pikken inn i henne for å redde ekteskapet? 100% Jeg gjør det gjerne uten at ekteskapet står på spill også. Anonymkode: 787a4...030 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/15/#findComment-36057967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 18. mai #291 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): 100% Jeg gjør det gjerne uten at ekteskapet står på spill også. Anonymkode: 787a4...030 Ikke relevant inntil du står i den situasjonen at du faktisk ikke ønsker sex med kvinnen, av en eller annen årsak, fra fysisk/psykisk helse og utbrenthet/manglende energi til at noe har skåret seg veldig mellom dere to. Ville du da gjort det? 1 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/15/#findComment-36058012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #292 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Spesielt å oppfordre til å "spre bena" for så å mene at feiringen av 17.mai er tvangskos. Anonymkode: 93958...126 Hun er kun ute etter oppmerksomhet. Hun er en eldre versjon av Sophie Elise. Anonymkode: 5c291...4bb 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/15/#findComment-36058070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #293 Del Skrevet 18. mai Trolltunge skrev (1 time siden): Ikke relevant inntil du står i den situasjonen at du faktisk ikke ønsker sex med kvinnen, av en eller annen årsak, fra fysisk/psykisk helse og utbrenthet/manglende energi til at noe har skåret seg veldig mellom dere to. Ville du da gjort det? Jeg måtte tenke litt på den for å svare seriøst. Jeg tror ikke du kommer til å like svaret. Jeg ville ikke levd godt med at partneren var frustrert og hadde et stort savn i forholdet. Jeg ville strukket meg ganske langt. Mange sier de heller ville vært single enn å ha pliktsex, men jeg tror faktisk jeg heller ville hatt pliktsex enn å ha en ulykkelig partner og kansje bryte opp familien. Det får bli mitt svar. Jeg skrevet i denne tråden at jeg ikke synes noen skal presse seg selv til sex og det mener jeg. Jeg mistenker at jeg selv ikke hadde klart å følge det rådet. Anonymkode: 787a4...030 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/15/#findComment-36058255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #294 Del Skrevet 18. mai Vel det eneste som var velfungerende i mitt forrige samboerforhold var sexen, det var grunnen for at jeg holdt ut så lenge. Visste jo jeg aldri kom til å finne en som var like dyktig i senga som han var. Men dessverre så må man ha et slags forhold utenfor soverommet og... Uansett,. poenget er at sex løser ikke alt og problemene man har kan ikke løses på soverommet, alltid.. Anonymkode: 03699...59e 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/15/#findComment-36058277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 19. mai #295 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg måtte tenke litt på den for å svare seriøst. Jeg tror ikke du kommer til å like svaret. Jeg ville ikke levd godt med at partneren var frustrert og hadde et stort savn i forholdet. Jeg ville strukket meg ganske langt. Mange sier de heller ville vært single enn å ha pliktsex, men jeg tror faktisk jeg heller ville hatt pliktsex enn å ha en ulykkelig partner og kansje bryte opp familien. Det får bli mitt svar. Jeg skrevet i denne tråden at jeg ikke synes noen skal presse seg selv til sex og det mener jeg. Jeg mistenker at jeg selv ikke hadde klart å følge det rådet. Anonymkode: 787a4...030 Det har ingenting å si om jeg liker svaret eller ikke. Jeg likte at du faktisk tenkte deg godt om. Så er jo svaret du kom frem til det samme som veldig mange kvinner kommer frem til, i tro på at det kan bidra positivt frem til de får ekte lyst igjen. Jeg har ikke hørt mange historier om at kvinner som begynte med å ha pliktsex fikk ekte lyst igjen, men mange om at det til slutt endte med fysiske reaksjoner som ble absolutt døden for sexliv (og forhold oftest). Jeg har hørt en historie om at en kvinne klarte å snu dette til ekte lyst igjen, etter pliktsex over en viss tid. En sjelden gang innimellom tror jeg kroppen til de fleste kvinner tåler. (Men personlig våger jeg ikke å gamble med det.) Nå vet jeg ikke om kvinner (altså vår seksualitet) er mer sårbare angående å ha sex vi faktisk ikke ønsker eller nyter enn menn er det, og om det finnes biologiske faktorer som påvirker kvinners seksualitet mer enn menns ved uønsket sex. For eksempel at faktorer som medfører vår evne til å stort sett overleve det å oppleve voldtekt (som definitivt har vært og er et kvinneopplevd traume mer enn menn opplever det så hyppig at de trengte å utvikle særskilte evner for å oppleve slikt, og likevel ikke nødvendigvis slutte å fungere generelt) medfører at dårlige opplevelser (en stor eller mange små) oftest medfører traume rettet mot mannen som gjorde det, og ikke mot menn. Jeg vet ikke, men mitt absolutt sterkeste inntrykk er at menn som ikke vil ha sex (uansett årsak) vil bare ikke ha sex når de ikke vil ha sex, i motsetning til det du landet på (men da teoretisk, uten å kjenne på en reell følelse av ulyst som får det til å butte mot å gjennomføre ditt forsett/ønske), mens kvinner som ikke ønsker sex ofte prøver å tilfredsstille mannen likevel, til de ikke klarer det lenger. (Selv de som vet at det er rimelig dumt av dem. Likevel lett å tro at man tåler og har kontroll over at det ikke blir for mye slikt, og at det ikke er så gale når motivasjonen for det er å være god mot en man er glad i.) Videre at menn som har fått dårlig forhold til det seksuelle oftest ikke tar det "tilbake"/kommer seg helt over dette igjen, men at kvinner veldig ofte nesten bare spretter ut av slikt når de ikke lenger er med mannen de har hatt dårlige opplevelser med, men ny mann. På ingen måte en fasit, men jeg synes det er interessant at det virker som kvinner og menn har litt ulike styrker og svakheter i dette. Jeg synes det er en styrke at menn faktisk sier nei til sex de ikke ønsker for det meste, men det er også en styrke i det at kvinner ofte leges svært bra etter dårlige seksuelle opplevelser som ødela deres seksualitet, for en stund. Kanskje ikke absolutt gunstig at det ofte må et mannebytte til for dette, men likevel imponerende hvordan kvinners seksualitet veldig ofte kan reise seg like sterk igjen etter både voldtekt og å ha mishandlet sin seksualitet ved å påføre den opplevelser den tok skade av over tid. Jeg kan også (teoretisk) se biologisk nytte av dette med at kvinners seksualitet vender seg mot mannen de opplevde noe ugunstig med, og ikke menn, og en mer psykologisk årsak til menns noe mindre evne til å reise seg etter seksuelle "nederlag", men mest av alt burde vi klare å få bedre kunnskap om slikt, fordi kunnskap gir gjensidig forståelse annet ikke kan medføre. Personlig kan man likevel erfare, og lære av erfaringer, selv om det er altfor lite forskning på området. Jeg selv har iallefall valgt å ikke ha sex jeg faktisk ikke ønsker FOR å bevare mitt forhold. Jeg har gjort det motsatte tidligere, og det gikk galt, så jeg sprer ikke bena ulystig for å bevare mitt forhold. Da jobber jeg heller med min lyst for å få den på plass igjen. Jeg ønsker ikke å (igjen) havne i situasjonen der jeg må gå fra mannen fordi hans kropp og kåthet etterhvert ga meg fysiske reaksjoner, kvalme og ubehag, til tross for at det var mitt eget valg å ha sex jeg egentlig ikke ønsket. Ikke bare ikke lyst på sex, men altså etterhver å reagere på ham og hans tenning som noe ekkelt å forholde seg til. Min mann fortjener ikke det. (Og jeg vet for godt at jeg ikke klarer å fikse det med ham om vi kommer til dette, for det er ikke viljestyrt.) 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/15/#findComment-36058329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 19. mai #296 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (På 12.5.2025 den 3.55): Og det kommer fra en besserwisser som ikke har partner i det hele tatt... Anonymkode: ae3c3...4c7 Hun har partner 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/15/#findComment-36058340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #297 Del Skrevet 19. mai Trolltunge skrev (5 timer siden): Ikke relevant inntil du står i den situasjonen at du faktisk ikke ønsker sex med kvinnen, av en eller annen årsak, fra fysisk/psykisk helse og utbrenthet/manglende energi til at noe har skåret seg veldig mellom dere to. Ville du da gjort det? For meg er det selvsagt at jeg kunne fingre min kjære eller bruke leketøy på henne for at hun skulle ha det godt, hvis jeg ikke evnet å ha sex på tradisjonelt vis. Hvis problemet var ar jeg fant henne motbydelig så får man håpe at jeg hadde vett til å gjøre det slutt? Har vi fått en slags forståelse her av at kvinner har sex av egoistiske formål, mens menn (også) har det av omtanke for sin kjære? Anonymkode: 5d179...ede 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/15/#findComment-36058354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #298 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vel det eneste som var velfungerende i mitt forrige samboerforhold var sexen, det var grunnen for at jeg holdt ut så lenge. Visste jo jeg aldri kom til å finne en som var like dyktig i senga som han var. Men dessverre så må man ha et slags forhold utenfor soverommet og... Uansett,. poenget er at sex løser ikke alt og problemene man har kan ikke løses på soverommet, alltid.. Anonymkode: 03699...59e Opplagt. På samme måte er det ikke «nok» at partneren er god til å kysse, har god personlig hygiene eller er flink til å rydde kjøkkenet. Det er en av flere ting som man ønsker eller forventer i en relasjon. Anonymkode: 5d179...ede Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/15/#findComment-36058355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #299 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): …jeg vet at jeg ALDRI angrer på at jeg tok meg "tid" til å dele det mest intime jeg kan gjøre med mannen min. Vi samarbeider meget godt, og har både "fellessfølelse og drar lasset sammen", men å leve sammen uten sex...? Nei, det hadde jammen meg vært ei dårlig prioritering, når det skal så inderlig lite til å ta seg den tiden med litt planlegging.. Anonymkode: 84658...b3f ❤️ Anonymkode: 5d179...ede Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/15/#findComment-36058366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #300 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): For meg er det selvsagt at jeg kunne fingre min kjære eller bruke leketøy på henne for at hun skulle ha det godt, hvis jeg ikke evnet å ha sex på tradisjonelt vis. Hvis problemet var ar jeg fant henne motbydelig så får man håpe at jeg hadde vett til å gjøre det slutt?... Anonymkode: 5d179...ede Du klarer ikke å sette deg inn i problemstillingen med lav lyst på sex. Det handler ikke om at den andre er motbydelig. Anonymkode: a5ebd...ede 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/15/#findComment-36058389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå