AnonymBruker Skrevet 19. mai #341 Del Skrevet 19. mai Trolltunge skrev (2 minutter siden): Uansett hva du skriver? Også når du likestiller en klem med å ha sex? Jeg opplever at endel kvinner tar for gitt at partneren (i likhet med dem selv) skal se på sex som «nice to have», og at de tar like for gitt at han skal levere på klem og kyss når de knipser. For meg et det et tegn på dårlig selvinnsikt og priviligert. Kanskje er det også tegn på dårlig refleksjon som fører til unødige samlivsbrudd. Min stil er å bruke analogier i håp om å åpne øyne for nye perspektiver. Noen forstår ikke konseptet analogi, andre liker ikke hvor den leder hen, men for noen kan det kanskje lede til nye måter å tenke på. Om ikke i dag og i denne tråden så kanskje om et år eller fem. Anonymkode: 5d179...ede 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/18/#findComment-36062231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #342 Del Skrevet 19. mai Trolltunge skrev (6 minutter siden): Intensjoner om å pirke i kvinnementaliten (noe slikt) er også unødvendig. Det klarer vi selv. Jeg er uenig. Jeg ser lite variasjon og mye «klan-mentalitet» blant kvinner her. Sitat Noen ganger gir det mer mening å rope ut i tomrommet. Mer kjønnskamp trengs ikke angående temaer som dette, Det trenger ikke å være en kjønnskamp. Det kan like gjerne være en kjønnsløs diskusjon om hva det innebærer å være i en relasjon. Sitat men mer konstruktiv dialog. De fleste menn og kvinner ønsker jo oppriktig å bevare sitt forhold godt. Det er ikke ønsket av noen parter når det går galt. Det blir fortvilelse. Og hvorfor skulle det være galt å påpeke at «den holdningen» eller «den handlingen» øker sjansen for at det går galt? Jeg får rikelig med tips her inne om hva jeg bør og ikke bør gjøre for dama. Ønsker ikke kvinner å lære like mye som de ønsker å lære bort? Anonymkode: 5d179...ede Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/18/#findComment-36062249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 19. mai #343 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg opplever at endel kvinner tar for gitt at partneren (i likhet med dem selv) skal se på sex som «nice to have», og at de tar like for gitt at han skal levere på klem og kyss når de knipser. For meg et det et tegn på dårlig selvinnsikt og priviligert. Kanskje er det også tegn på dårlig refleksjon som fører til unødige samlivsbrudd. Min stil er å bruke analogier i håp om å åpne øyne for nye perspektiver. Noen forstår ikke konseptet analogi, andre liker ikke hvor den leder hen, men for noen kan det kanskje lede til nye måter å tenke på. Om ikke i dag og i denne tråden så kanskje om et år eller fem. Anonymkode: 5d179...ede Kjenner ingen slike kvinner, og jeg kjenner mange kvinner. Ja gitt at du sitter på noen fantastiske fasiter som er revolusjonerende. Jeg har ikke sett noe som kan være det. Heller en uforstand i forhold til at de aller fleste mennesker i forhold virkelig forsøker å få ting til å fungere mellom seg og partner. Så gjør begge kjønn/parter også feil, og ting blir vanskelig, men å diskutere temaer som dette kan gi bedre forståelse og innsikt. Om det ikke gjøres til kjønnskamp. Unødvendig. Det er ikke en utbredt hobby det å ønske å gjøre seg selv og sin egen parter vondt. Det er mer vanlig at når ene part er frustrert/ulykkelig er også andre part det tilsvarende, og begge ønsker at det som er vanskelig skal løses. Hva er da klokt? Det er det noe uenighet om, men ikke fordi kvinner eller menn generelt ønsker å gjøre hverandre vondt, eller er skapt slemme. 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/18/#findComment-36062271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #344 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er uenig. Jeg ser lite variasjon og mye «klan-mentalitet» blant kvinner her. Det trenger ikke å være en kjønnskamp. Det kan like gjerne være en kjønnsløs diskusjon om hva det innebærer å være i en relasjon. Og hvorfor skulle det være galt å påpeke at «den holdningen» eller «den handlingen» øker sjansen for at det går galt? Jeg får rikelig med tips her inne om hva jeg bør og ikke bør gjøre for dama. Ønsker ikke kvinner å lære like mye som de ønsker å lære bort? Anonymkode: 5d179...ede Er klan mentaliteten, ikke prøv å få kvinner til sengs når de ikke vil eller andre ting? Har vi ikke lov til å være enige? Vil det at vi tidvis er enige eller delvis enige utelukke at vi vurderer oss og andre? Eller også er ulike og uenige på ting? Anonymkode: 31c25...c15 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/18/#findComment-36062274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #345 Del Skrevet 19. mai Trolltunge skrev (8 minutter siden): Det er ikke en utbredt hobby det å ønske å gjøre seg selv og sin egen parter vondt. ..Det er det noe uenighet om, men ikke fordi kvinner eller menn generelt ønsker å gjøre hverandre vondt, eller er skapt slemme. Hvorfor svarer du meg med dette? Hvor i teksten min finner du ord som gjør at du opplever at dette er en fornuftig respons? Anonymkode: 5d179...ede Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/18/#findComment-36062299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #346 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er klan mentaliteten, ikke prøv å få kvinner til sengs når de ikke vil eller andre ting? Har vi ikke lov til å være enige? Vil det at vi tidvis er enige eller delvis enige utelukke at vi vurderer oss og andre? Eller også er ulike og uenige på ting? Anonymkode: 31c25...c15 Påstanden var at det ikke hadde noen hensikt å pirke i kvinne-mentalitet, for det klarer kvinner selv. Jeg ser få kvinner som utfordrer synet som majoriteten av kvinner legger fram her, så jeg jeg sier meg uenig; det ser ut som om en ekstern «pirker» har noe for seg. Anonymkode: 5d179...ede Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/18/#findComment-36062309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 19. mai #347 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er uenig. Jeg ser lite variasjon og mye «klan-mentalitet» blant kvinner her. Det trenger ikke å være en kjønnskamp. Det kan like gjerne være en kjønnsløs diskusjon om hva det innebærer å være i en relasjon. Og hvorfor skulle det være galt å påpeke at «den holdningen» eller «den handlingen» øker sjansen for at det går galt? Jeg får rikelig med tips her inne om hva jeg bør og ikke bør gjøre for dama. Ønsker ikke kvinner å lære like mye som de ønsker å lære bort? Anonymkode: 5d179...ede Jo, og dersom spørsmålet handlet om noe menn opplever og vet hvordan det påvirker dem ville jeg selvfølgelig lyttet til hva menn skrev. Når spørsmålet er om kvinner bør spre bena ulystig er det derimot hvordan kvinner opplever det å ha sex de ikke ønsker som er vesentlig, og hvordan slikt påvirker oss. Ikke om mann synes vi burde det om vi selv ønsker en klem nå og da, uten å ta innover seg hvorfor kvinner ikke bør/kan/vil, i perspektivet at vi er kvinner, og er best på å oppleve ting som kvinner. Jeg kommer ikke til å uttale meg om prostatabesvær eller ereksjonsproblemer, og hvordan dette påvirker min fysisk, psykiske og seksuelle helse, eller å skrive at en mann som opplever sex som ubehagelig bare likevel bør ha det. 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/18/#findComment-36062317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #348 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei? Jeg mener at hensikten med å skrive noe her er at ordene skal bety noe, at noen skal respektere det jeg skriver. Alternativet for meg er å rope ut i tomrommet, det synes meningsløst. Anonymkode: 5d179...ede Poenget mitt er at du får ikke respekt av å tigge om det, da høres du bare ut som gjennomsnittskvinnemenesket her inne som sukker høyt og tramper i gulvet, og ikke forstår hvorfor mann og barn ikke hører på henne. Anonymkode: 3fd20...2e6 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/18/#findComment-36062318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #349 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (På 12.5.2025 den 10.33): Enig i dette? https://www.nettavisen.no/sanna-sarromaa-for-a-unnga-samlivsbrudd-ma-du-spre-beina/s/5-95-2425688 Så damer, villig til å spre beina for redde ekteskapet? Anonymkode: 6181b...f1a Nei, det et litt for enkel løsning som ikke løser noenting.... Anonymkode: f688c...7fe 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/18/#findComment-36062324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #350 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ser få kvinner som utfordrer synet som majoriteten av kvinner legger fram her Jeg er jo her… Anonymkode: 3fd20...2e6 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/18/#findComment-36062330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #351 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nå kan ikke du bestemme hva som er sunt for meg? Spesielt om du aldri har vært i et forhold selv eller hatt lyst på sex. Et forhold er en enhet og jeg gjør daglig ting med eller for min kjære som jeg ikke ville ha gjort som singel. Anonymkode: 5d179...ede Jeg har vært i lengre forhold og har hatt sex som regel flere ganger om dagen når jeg har vært i forhold, fordi jeg hadde lyst. Men jeg hadde aldri hatt sex med min partner om jeg ikke hadde lyst, det hadde vært turn off deluxe og jeg kjenner få som ønsker å ha sex med noen som ikke vil ha sex. Vet ikke om du blander koder her eller hva.. Synes dere er jævla merkelige som synes det er akseptabelt at folk skal ha sex med sin partner om de ikke har lyst bare for å glede partneren... Hadde blitt lei meg om min partner kun hadde sex med meg for min del, da kan man like gjerne la være. Anonymkode: 03699...59e 5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/18/#findComment-36062343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 19. mai #352 Del Skrevet 19. mai Katten.2.0 skrev (På 13.5.2025 den 15.16): Skjønner ikke at folk gir henne oppmerksomhet og spalteplass. Helt utrolig at shitpostere som Sanna og Rolness har så lett tilgang til media. Dette er jo folk som ikke har noe å bidra med utover å si noe de vet provoserer, så de selv får oppmerksomhet.. 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/18/#findComment-36062359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 19. mai #353 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor svarer du meg med dette? Hvor i teksten min finner du ord som gjør at du opplever at dette er en fornuftig respons? Anonymkode: 5d179...ede Fordi dette ligger i at du konkluderte med at kvinner har sex av egoistiske formål, og menn også kan ha det av omtanke for partner. Samt dine underliggende toner om at kvinner er urimelige, i at vi har offermentalitet og klanmentalitet når vi prøver å forklare hvordan ting oppleves for oss. (Som muligens burde si deg noe om de fleste av oss er ganske samstemte om det.) Det å kalle det vi prøver å formidle for offermentalitet og kvinne... (ja hva var det nå igjen?) er hersketeknikker for å latterliggjøre kvinner, og undergrave våre opplevelser av hvordan det er å være akkurat kvinne i en slik situasjon. (Som menn ikke har vært kvinne i, og derfor burde lytte angående.) Hvilket påpeker at du ikke synes vi er verdt å lytte til eller respektere. Egoistiske og lite rasjonelle er vi tydeligvis. Hvilket er å kalle oss dumme, slemme og idioter, uten å bruke de ordene. Du derimot er en slags Messias, som om du ikke når gjennom nå, så om fem år. Når vi er blitt smartere vi kvinner? Du krever iallefall respekt for dine meninger, uten å gi tilsvarende respekt til dem som uttaler seg om noe du ikke engang har forutsetning for å uttale deg om. Du har aldri vært og vil aldri bli en kvinne som har sex du ikke ønsker. Nei de fleste har omtanke for sin partner, godhet for sin partner, ønsker sin partner godt, og ønsker å løse det som blir vanskelig i forholdet. Det er ingen ideell situasjon for noen parter når ting går galt, og vi kvinner mister ikke sexlyst for å plage menn. Vi plages selv når ting blir vanskelig i vårt forhold, og ønsker helst løsning på det. Kanskje du ikke forstår dette nå, men muligens om fem år. Hvem vet! 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/18/#findComment-36062407 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #354 Del Skrevet 20. mai Trolltunge skrev (7 timer siden): Samt dine underliggende toner om at kvinner er urimelige, i at vi har offermentalitet og klanmentalitet når vi prøver å forklare hvordan ting oppleves for oss. (Som muligens burde si deg noe om de fleste av oss er ganske samstemte om det.) Det å kalle det vi prøver å formidle for offermentalitet og kvinne... (ja hva var det nå igjen?) er hersketeknikker for å latterliggjøre kvinner, og undergrave våre opplevelser av hvordan det er å være akkurat kvinne i en slik situasjon. Jeg tror at kulturen vi oppdras i betyr mye fot vår (selv-)forståelse. Vår kultur med at kvinner et uskyldige offer er en kultur som både menn og kvinner er «skyldige» i å oppdra og foredle andre kvinner inn i. Det er ikke din skyld at du er oppdratt og formet på en gitt måte noe mer enn det er min skyld at jeg er oppdratt og formet på en gitt måte. Som voksne kan vi stille spørsmål ved våre innlærte responser og verdier men det er fryktelig vanskelig. Hvis man legger til grunn min tro om at kvinner får sin seksualitet «skadet» av tusen års kultur og historie hvor kvinnen først og fremst skal bevare sin jomfruelighet, dernest skal se etter om partneren «fortjener» henne så er det rimelig å tro at også mannlig seksualitet blir «skadet» av den tilsvarende mannlige kulturen hvor mannen er jeger og mannlig seksualitet er noe farlig og kommer fra et overflodshorn. Anonymkode: 5d179...ede Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/18/#findComment-36062786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 20. mai #355 Del Skrevet 20. mai (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg tror at kulturen vi oppdras i betyr mye fot vår (selv-)forståelse. Vår kultur med at kvinner et uskyldige offer er en kultur som både menn og kvinner er «skyldige» i å oppdra og foredle andre kvinner inn i. Det er ikke din skyld at du er oppdratt og formet på en gitt måte noe mer enn det er min skyld at jeg er oppdratt og formet på en gitt måte. Som voksne kan vi stille spørsmål ved våre innlærte responser og verdier men det er fryktelig vanskelig. Hvis man legger til grunn min tro om at kvinner får sin seksualitet «skadet» av tusen års kultur og historie hvor kvinnen først og fremst skal bevare sin jomfruelighet, dernest skal se etter om partneren «fortjener» henne så er det rimelig å tro at også mannlig seksualitet blir «skadet» av den tilsvarende mannlige kulturen hvor mannen er jeger og mannlig seksualitet er noe farlig og kommer fra et overflodshorn. Anonymkode: 5d179...ede Jeg påpeker selv vår drittkultur som årsaken til at der er utbredt for dårlig seksuell forståelse, som gir en del problemer mellom kvinner og menn. Blant annet denne underliggende forståelsen av at menn har sterke behov og en viktig seksualitet, mens kvinner har en svakere og mindre viktig seksualitet, som medfører holdninger om blant annet at kvinner bør stille opp og tilfredsstille sin manns seksuelle behov på bekostning av sin egen velvære, og ivaretakelse av sin seksualitet og glede ved sex. Hvilket igjen fører til seksuelle problemer for både individer og par, ettersom at ingenting selvfølgelig kan opprettholdes som sterkt og godt om det samtidig ignoreres, overkjøres og direkte mishandles. For min del virker det som du selv er påvirket av det du nå fremmer som en utfordring vi har med dårlig kultur, og bidrar til å fremme og foredle noen av de største utfordringene ved dette, like blind for hvordan vår drittkultur har påvirket deg som du anklager kvinner for å ha blitt formet av dette. Ja jeg og kvinner generelt er uten skyld i hvordan denne kulturen påvirket oss negativt til å anse vår seksualitet som mindre viktig enn menns seksualitet, men både jeg og utallige kvinner har tatt et personlig oppgjør med slikt, og utgjør som voksne kvinner et veldig spekter fra å fremdeles være påvirket til å være absolutt skamløse angående at vår seksualitet også er sterk og viktig, og ikke noe vi skal ofre på menns alter, men ivareta godt og klokt til felles glede for oss og vår(e) partner(e). Jeg som tilhører det ytre spekteret på skamløs side, hvor min seksualitet er noe jeg anser som viktig, vesentlig og som essensielt å pleie og bevare sterk og god, til glede og begeistring for både meg og min partner, finner det tilnærmet sarkastisk at du viser til vår kultur og utfordringer ved den for å fremme nøyaktig det som ødelegger så mye. Jeg kunne kalt det morsomt, men det er det motsatte av morsomt. I ethvert samfunn finnes det lover og regler som er basert på at flertallet er noenlunde enige om hva som er rett og galt. At mange er enige om noe betyr lilevel helt reelt ikke at vi er kliss like, eller kun styrer etter hjernevasket innlært respons, men at mange nok har- tross ulikheter ellers- en enighet om at diverse er galt. Så når du påpeker at kvinner virker veldig samstemte angående en del ting bør du på ingen måte avvise dette som at vi har en automatisert klankultur. For vi kvinner er veldig ulike. Som nevnt på et bredt spekter av hvor påvirket av negative elementer i vår kultur angående det seksuelle, fra å føle skam til total skamløshet, men også på absolutt alle måter man kan være ulike angående. Når vi kvinner likevel, og til tross for dette, samles i relativt stor enighet om noe er det ikke fordi vi er hjernevasket, men av samme årsakene som at samfunnet klarte å skape noen felles lover. Fordi at galt ER galt, med stor enighet på tvers av ulikheter ellers. At du har rett i at vi har en kultur som ikke påvirker oss bra (du får iallefall ikke protester på det fra meg) gjør det likevel fryktelig ugreit av deg å ikke lytte til erfaringer og meninger fra noen som opplever og konkluderer ut fra erfaringer du ikke engang har grunnlag for å inneha. Spesielt ironisk blir det når du da trekker frem kultur du tydeligvis er forblindet av selv, mens dem og det du håner er et opprør og en oppvåkning fra akkurat slik negativt innlæring. Nei kvinner har ikke en svakere og uviktig seksualitet som vi kan ofre for menns tilfredsstillelse. For begge kjønns glede og begeistring må kvinners seksualitet også ivaretas godt. Ikke trampes på med å påføre oss sex vi ikke ønsker eller nyter. Det er ikke innlært kultur, det er oppvåkning fra de deler av vår kultur som medfører for dårlig forståelse for at ingenting bevares godt for noen ved å ødelegge det. Kvinner skulle ofre sin seksualitet for mannens skyld, for hans var sterkere og viktigere. Nå tar stadig flere kvinner til ordet for hva det da fører til. Ikke fordi vi er en klan, men fordi galt er galt, på tross av ulikheter ellers. Da bør faktisk menn påvirket av vår drittkultur selv også lytte til oss, og våkne. For et sexliv kan ikke bevares godt og til glede for menn heller om de samtidig tråkker på kvinnens seksualitet, av innlært kulturell uvitenhet. Endret 20. mai av Trolltunge 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/18/#findComment-36064038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #356 Del Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (14 timer siden): jeg kjenner få som ønsker å ha sex med noen som ikke vil ha sex. Synes dere er jævla merkelige som synes det er akseptabelt at folk skal ha sex med sin partner om de ikke har lyst bare for å glede partneren... Hadde blitt lei meg om min partner kun hadde sex med meg for min del, da kan man like gjerne la være. Anonymkode: 03699...59e Dette er normalt. Det er ikke vanlig å ønske sex, med en som selv ikke ønsker å ha sex. De fleste ønsker ikke å bli utført seksuelle handlinger på av en som gjør det for å være snill. De fleste syntes det vil være avtennende å bli sugd av en som ikke vil ha sex, men gjør det av empati for deg. Det er stusselig. Anonymkode: 91623...4ae 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/18/#findComment-36064409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #357 Del Skrevet 20. mai Så Sanna på TV2 frokost-tv nylig, der prøvde Sanna å diskreditere sexolog Tone Haldorsen (som også er psykologi-student) og påstå at hun selv hadde lengst og best utdanning (Sanna har doktorgrad i sosiologi og studert historie, norsk og pedagogikk). Og da det ikke fungerte, begynte Sanna å påsto at den andre åpenbart aldri har vært i lange parforhold (aka, du har ingen personlig erfaringer), Haldorsen svarte, det har jeg vært og er jeg.... Anonymkode: a5ebd...ede 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/18/#findComment-36064922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 20. mai #358 Del Skrevet 20. mai Trolltunge skrev (17 timer siden): Kjenner ingen slike kvinner, og jeg kjenner mange kvinner. Ja gitt at du sitter på noen fantastiske fasiter som er revolusjonerende. Jeg har ikke sett noe som kan være det. Heller en uforstand i forhold til at de aller fleste mennesker i forhold virkelig forsøker å få ting til å fungere mellom seg og partner. Så gjør begge kjønn/parter også feil, og ting blir vanskelig, men å diskutere temaer som dette kan gi bedre forståelse og innsikt. Om det ikke gjøres til kjønnskamp. Unødvendig. Det er ikke en utbredt hobby det å ønske å gjøre seg selv og sin egen parter vondt. Det er mer vanlig at når ene part er frustrert/ulykkelig er også andre part det tilsvarende, og begge ønsker at det som er vanskelig skal løses. Hva er da klokt? Det er det noe uenighet om, men ikke fordi kvinner eller menn generelt ønsker å gjøre hverandre vondt, eller er skapt slemme. Jeg kjenner også mange kvinner, og det spørs nok hva en mener med salderingspost. Jeg kjenner ingen kvinner som mener at det er bra å ikke ha sex, som mener at sex er helt uviktig (med mindre de er asekseksuelle). Men jeg kjenner flere kvinner som mener det er umulig å ha regelmessige sex med en mann de elsker, og som jeg tror på at de elsker, uten at det er helt klart for meg hva i situasjonen som er umulig. Spesielt når jeg hører at de lever det som på meg virker som aktive liv. Jeg graver ikke i det, fordi jeg ikke er fasiten i deres liv, men det aner meg at deler av historia ikke blir fortalt. Skal jeg gjette, vil jeg sette en knapp på mangelfull rehabilitering etter fødsel, eller mangelfull oppfølging på bivirkninger av medisiner. 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/18/#findComment-36064938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #359 Del Skrevet 20. mai Trolltunge skrev (18 timer siden): dine underliggende toner om at kvinner er urimelige, i at vi har offermentalitet Trolltunge skrev (18 timer siden): Hvilket påpeker at du ikke synes vi er verdt å lytte til eller respektere. Egoistiske og lite rasjonelle er vi tydeligvis. Hvilket er å kalle oss dumme, slemme og idioter, uten å bruke de ordene. Altså…! Anonymkode: 3fd20...2e6 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/18/#findComment-36065527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #360 Del Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg tror at kulturen vi oppdras i betyr mye for vår (selv-)forståelse. Vår kultur med at kvinner et uskyldige offer er en kultur som både menn og kvinner er «skyldige» i å oppdra og foredle andre kvinner inn i. Det er ikke din skyld at du er oppdratt og formet på en gitt måte noe mer enn det er min skyld at jeg er oppdratt og formet på en gitt måte. Som voksne kan vi stille spørsmål ved våre innlærte responser og verdier men det er fryktelig vanskelig. Hvis man legger til grunn min tro om at kvinner får sin seksualitet «skadet» av tusen års kultur og historie hvor kvinnen først og fremst skal bevare sin jomfruelighet, dernest skal se etter om partneren «fortjener» henne så er det rimelig å tro at også mannlig seksualitet blir «skadet» av den tilsvarende mannlige kulturen hvor mannen er jeger og mannlig seksualitet er noe farlig og kommer fra et overflodshorn. Anonymkode: 5d179...ede Dette er jo renspikket plagiat av mitt tidligere innlegg fra side 12 eller noe… Se her ja, her er det; AnonymBruker skrev (På 15.5.2025 den 9.32): Tenker det kan være greit å svare deg som er ironisk her, og ikke en av de mange kvinnene som får ptsd av å tvinge seg selv til sex. Du har et poeng når du mocker det. Og de har et poeng når de opplever det som de gjør. Tenker at sannheten ligger i midten her et sted. Vi har et samfunn som - fra vugge til grav - får kvinner til å stille spørsmål ved om de virkelig ønsket sex, eller kaaanskke følte seg litt presset, hadde pliktsex, var et offer, kanskje prins charming ikke var så snill likevel, var en overgriper, narsissist, psykopat, etc. Når da kvinner kontinuerlig stiller seg selv disse spørsmålene og kjenner etter på hver mindre motforestilling, så ja, selvfølgelig vil da også flere av oss oppleve at vi har blitt voldtatt eller utvikle ptsd. Vi må ikke bare si at kvinner må spre bena. Vi må si at sex ikke er farlig. At det å pule litt enda man ikke har ekstremt lyst til det, ikke er noen big deal for de fleste av oss. Gjør vi ikke det, så kan vi som samfunn ta skylden for denne ptsd’en. Anonymkode: 3fd20...2e6 Jeg har fått med meg feministenes pamfletter om menn som kupper kvinners poenger. Mennene fnyser når kvinnene sier noe, og så presenterer de det hele som sitt eget ved en senere anledning. Selv har jeg alltid ristet på hodet av feminister, fordi jeg synes de er så tåpelige, men du passer jo rett inn i skremmebildet deres av menn, jo! Anonymkode: 3fd20...2e6 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840516-for-%C3%A5-unng%C3%A5-samlivsbrudd-m%C3%A5-du-spre-beina/page/18/#findComment-36065561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå