marsvin Skrevet 13. mai Forfatter #21 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg fikk ett bra tips fra husfliden. Legg den i en bøtte med omo ultra (hvit) i 1-2 døgn, vask som vanlig etterpå. Jeg har gjort dette med min skjorte og den ble veldig fin etterpå. Anonymkode: 4f56d...265 Hjalp det på gul flekk? resten av skjorten er hvit og fin.
AnonymBruker Skrevet 13. mai #22 Skrevet 13. mai marsvin skrev (2 minutter siden): Hjalp det på gul flekk? resten av skjorten er hvit og fin. Du kan prøve med litt bakepulver i vannet også, om du har. Du trenger ikke skrubbe og gnikke, bare ha det i vannet. Det har fungert på en del vanskelige flekker hos meg i alle fall. Anonymkode: 82088...720
AnonymBruker Skrevet 13. mai #23 Skrevet 13. mai husfliden anbefaler normalt sett ikke annet enn sitronsåpefra "på stell" men ser det merket også har sitronrens på apoteket.. Bunadspakken – alt du trenger til vask og rens av bunad | På stell evt kan du kjøpehele pakken på linken over som også har med flekkfjerneren.. Anonymkode: 8d518...5ad
AnonymBruker Skrevet 13. mai #24 Skrevet 13. mai Vær veldig forsiktig med klorin om du vurderer det, min skjorte ble rosa 😄. Den ble faktisk fin igjen etter et døgn i sitronsåpevann, men jeg fikk sjokk da den skifta farge i det svake klorinvannet. Den ble skarp rosa! Anonymkode: da7cc...131
AnonymBruker Skrevet 13. mai #25 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vær veldig forsiktig med klorin om du vurderer det, min skjorte ble rosa 😄. Den ble faktisk fin igjen etter et døgn i sitronsåpevann, men jeg fikk sjokk da den skifta farge i det svake klorinvannet. Den ble skarp rosa! Anonymkode: da7cc...131 Forsiktig med klorin?!!!! Understatement of the year! Klorin har da ingenting i nærheten av tekstiler å gjøre!!!!!! Anonymkode: 41718...200
AnonymBruker Skrevet 13. mai #26 Skrevet 13. mai Veldig svakt klorinvann kan redde et plagg der man har prøvd alt annet, verdt et forsøk om man ellers ikke hadde brukt plagget. Anonymkode: da7cc...131
Djungelvrål Skrevet 13. mai #27 Skrevet 13. mai Det er bare å koke den. Kok opp vann i kjele og ha i vaskepulver, la ligge i 30 min. Blir som ny.
AnonymBruker Skrevet 13. mai #28 Skrevet 13. mai marsvin skrev (På 12.5.2025 den 10.25): Har gule flekker på linskjorten, og er litt hast å få denne i orden før lørdag 😮 Noen som har et bra triks? Har forsøkt den berømmelige sitronsåpen, både flekkfjerning og bløtlegging, men det hjelper ikke. Vasket den i 60 grader med omo flytende hvit etterpå. Noen som vet hva som hjelper her for å fjerne flekkene? tror det muligens er fra svette/deodorant. Jeg sier det en gang til: Sitronsåpa er bra. Men den trenger tid. Bruk et døgn. Bruk to døgn. Men et par timer er for lite. Anonymkode: 41718...200 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #29 Skrevet 13. mai Min bunadsskjorte er 50 år gammel, den får gule flekker når jeg stryker den. Flekkene er der ikke før den blir strøket. Leste et sted at det er såperester, så skal prøve å skylle, skylle og skylle igjen og så se når jeg stryker den. Anonymkode: dbaf5...dde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå