Gå til innhold

Får alle dere andre vært med barnet på 17. Mai arangenment i barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her er foreldre invitert til å delta i 17. Mai tog fra 9-10.30, det betyr at jeg ikke er på jobb før litt over kl. 11.00.

Det er ikke så lett å ta en halv dag fri, kan jobbe det inn, men da rekker jeg ikke levering, eller jeg mister hele ettermiddagen og er ikke hjemme før barna er lagt. Far kan ta dette men et av barna er veldig krevde så mannen blir stresset om vi ikke er to hjemme om ettermiddagen. Og barna får veldig lang dag i barnehagen. 

Hvordan løser dere andre det?

Jeg synes ikke det er verdt å bli med barnet i tog en times tid mot å miste hele ettermiddagen og leggingen. 

Anonymkode: 86db1...b5c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke vært med i fjor, pga møte som var helt umulig å flytte på jobb, så jeg er med i år. Mannen min og svigers var med i fjor. I år er det mannen som prioriterer jobb, mens jeg og svigers stiller opp. Tenker at så lenge minst én forelder er der, så er det helt greit. Og ekstra pluss med besteforeldre hvis man er så heldig å ha mulighet til å ta med dem. Vi har fleksible jobber, så vi kommer alltid til å stille minst én forelder, det er en viktig prioritering synes jeg (for oss med fleksible jobber). 

Anonymkode: 3700c...246

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger får vi det til, andre ganger ikke. Er slik når det er midt i arbeidsdagen. 

Anonymkode: 43fde...557

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg fikk ikke vært med i fjor, pga møte som var helt umulig å flytte på jobb, så jeg er med i år. Mannen min og svigers var med i fjor. I år er det mannen som prioriterer jobb, mens jeg og svigers stiller opp. Tenker at så lenge minst én forelder er der, så er det helt greit. Og ekstra pluss med besteforeldre hvis man er så heldig å ha mulighet til å ta med dem. Vi har fleksible jobber, så vi kommer alltid til å stille minst én forelder, det er en viktig prioritering synes jeg (for oss med fleksible jobber). 

Anonymkode: 3700c...246

Hadde jo jo ikke vært noe problem om en av oss kunne dra, eller vi hadde andre å sende.

Skrevet

Vi ble heldigvis ikke invitert 😅

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får det til i år, men ifjor jobbet vi begge to. Det er mange barn som ikke har foreldrene der, så barna er ikke alene om det. Barna storkoser seg uansett, de har masse opplegg etterpå uansett. 

Anonymkode: d8d2e...83c

• Liker 2
Skrevet

Vi var stort sett begge+besteforeldre. Hvis ingen av oss kunne, så dro en eller flere besteforeldre. Det holder at en av dere kommer. At det blir slitsomt for pappaen er ingen god grunn.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi er invitert til å se på toget i år, men ellers ikke noe arrangement som vi foreldre får være med på. Hadde jeg vært i jobb, hadde jeg ikke prioritert å komme seint på jobb for å se det. I år er jeg i permisjon med lillesøster, så jeg har faktisk mulighet. Men jeg vurderer likevel å droppe det, fordi barnet mitt syns det kan være vanskelig å være igjen i barnehagen uten oss i slike situasjoner (ble f.eks hylgråt da vi gikk etter påskefrokost).

Uansett, man får ikke til alt. :)

Anonymkode: a7eb1...797

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakker du nå om at ungene skal gå i tog og markere nasjonaldagen i barnehagen den 16.mai? I såfall skal vi ikke være med. Vår barnehage har spesifisert i egen melding at arrangementet på 16.mai er kun for barna, foresatte skal ikke være tilstede. Jeg synes det er litt fint, fordi 16.mai er en helt vanlig at arbeidsdag, synes det er urimelig å kreve at foreldre skal møte opp en hel formiddag på barnehagen da. Synes også synd på de barna som må oppleve at mor og far ikke møter opp, fordi de er så uheldige at de har ufleksible jobber.  Dette er dårlig gjort av barnehagen å legge opp til disse forskjellene. 

Anonymkode: be3b6...0fb

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Snakker du nå om at ungene skal gå i tog og markere nasjonaldagen i barnehagen den 16.mai? I såfall skal vi ikke være med. Vår barnehage har spesifisert i egen melding at arrangementet på 16.mai er kun for barna, foresatte skal ikke være tilstede. Jeg synes det er litt fint, fordi 16.mai er en helt vanlig at arbeidsdag, synes det er urimelig å kreve at foreldre skal møte opp en hel formiddag på barnehagen da. Synes også synd på de barna som må oppleve at mor og far ikke møter opp, fordi de er så uheldige at de har ufleksible jobber.  Dette er dårlig gjort av barnehagen å legge opp til disse forskjellene. 

Anonymkode: be3b6...0fb

Ja, her er foreldre invitert til å gå i toget med sine barn, deretter er det eget opplegg kun for barna.

Virker som de egentlig bare vil ha litt ekstra hender når så mange barn skal gå i tog samtidig. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi får det ikke til. Har gitt beskjed til besteforeldre som vil se på toget, men de gjør ikke mer enn å se og heie på ungene. 

Anonymkode: 99ebe...dc8

AnonymBruker
Skrevet

I vår barnehage starter det klokka 15 og så tar man med barna hjem etterpå. Henter vanligvis 16 så det går greit for meg å flekse og dra en drøy time før fra jobb. Har ganske fleksibel jobb.

Vi pleier å bytte på hvem som deltar på ting i bhg så vi tar annenhver gang.

Barnet vårt kan bli litt engstelig når det er mange voksne det ikke kjenner så vi har prioritert å delta på disse tingene i barnehagen. Vår barnehage har ikke så veldig mange slike foreldrearrangementer og de er nesten alltid klokken 15 eller 16. Hadde forsøkt å sende tante eller besteforeldre om vi ikke kunne selv.

Anonymkode: 6548b...830

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det i arbeidstiden, så får man det enten til - eller ikke. Sånn er det, og det vet bhg. De vet at ikke alle foreldre bare kan kaste alt de har i hendene.

Anonymkode: f5a21...96c

AnonymBruker
Skrevet

Slik arrangementer på dagtid er ikke noe man forventer at foreldrene møter på, det er ett tilbud til de som har mulighet og vil. Ingen skal ha dårlig samvittighet for å ikke komme, barna er godt ivaretatt uansett.

Anonymkode: a27e5...f99

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er så trist med de som ikke har foreldre eller besteforeldre med på slike ting, vitner om ressurssvake familier.

Anonymkode: 8f63a...066

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Synes det er så trist med de som ikke har foreldre eller besteforeldre med på slike ting, vitner om ressurssvake familier.

Anonymkode: 8f63a...066

Ikke alle er så heldige at de har besteforeldre å sende dersom man selv ikke har anledning til å dra nei. Detertrist, men sånn er livet. Det tar og gir på ulike måter og ting. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I vår barnehage er foreldre ikke invitert. De som har mulighet kan selvsagt stille seg opp langs veien og se på, men det er ikke vanlig.

Anonymkode: 54be8...593

AnonymBruker
Skrevet

16. mai i bhg der barna gikk var kun for barna, på 17. mai kunne de barna som ville gå bak barnehagens fane i toget med foreldre.  Barnehagebarna ble flettet inn i toget etterhvert så de gikk kun halve strekningen. 

Når eldste startet skolen rakk vi å se han gå forbi i toget før vi begynte å gå selv

Anonymkode: 664b9...f98

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde strukket meg langt for å se toget 🙈 Så får det helle gå på bekostning av etterm/kveld akkurat den dagen. Men enig i det flere skriver, det blir et dilemma.

Anonymkode: 73e54...3f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar flextimer den dagen men det er langt fra alle som har foreldre der. 

Anonymkode: cda3b...0e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...