AnonymBruker Skrevet 12. mai #41 Del Skrevet 12. mai Jeg bryr meg ikke om hva små barn i 17maitoget gjør. Men jeg synes det er litt rart å skulle feire seg selv når man er i en annens bursdag. For eksempel så skal jeg i bursdag til nevøen min snart, han skal få gave av meg, skal jeg ta med en til meg selv også? I klassen til mitt yngste barn går det barn med foreldre som er født i Sverige, Russland, Thailand, Somalia og Polen. I klassen til mitt eldste barn går det barn med foreldre som er født i Afghanistan, Thailand, Bosnia og Danmark. De må gjerne flagge med flagg fra disse landene, men skjønner ikke helt vitsen når man feirer Norges bursdag. Anonymkode: 9004f...0ee 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #42 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nei, det er ikke greit. Hold deg til kun norsk flagg på 17 mai. Så kan du dra frem den pakistanske på 14 august. hilsen en pakistaner. Anonymkode: 37bdd...b4e Ikke for å spore av. Men på google står det at nasjonaldagen til Pakistan er 23.mars og uavhengighetsdagen er 14.august. er det den dagen dere feirer? Anonymkode: fdf41...c1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #43 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg bryr meg ikke om hva små barn i 17maitoget gjør. Men jeg synes det er litt rart å skulle feire seg selv når man er i en annens bursdag. For eksempel så skal jeg i bursdag til nevøen min snart, han skal få gave av meg, skal jeg ta med en til meg selv også? I klassen til mitt yngste barn går det barn med foreldre som er født i Sverige, Russland, Thailand, Somalia og Polen. I klassen til mitt eldste barn går det barn med foreldre som er født i Afghanistan, Thailand, Bosnia og Danmark. De må gjerne flagge med flagg fra disse landene, men skjønner ikke helt vitsen når man feirer Norges bursdag. Anonymkode: 9004f...0ee Så det skal kun være unntak fra enkelte land, og ikke andre, ikke sant? https://www.nrk.no/trondelag/onsker-ukraina-flagg-velkommen-i-barnetogene-17.-mai-1.15953981 https://www.vl.no/kommentar/flagg-fram-mangfoldet/895240 https://idag.no/sv-politiker-med-palestinsk-flagg-i-17-mai-tog/19.10518 https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/reagerer-pa-17-mai-program-uheldig/17722469/ Også dette er visst helt greit: https://www.f-b.no/hvorfor-regnbueflagg-pa-17-mai-her-er-svaret/o/5-59-1489679 Vi har altså allerede utvannet flaggreglene så det holder, i offentlig regi (kommuner, skoler osv). Jeg ser derfor ingen problemer med at andre også flagger med sitt lands flagg. Hadde vi fortsatt å holde oss kun til det norske, ville jeg ha forstått. Men man kan ikke operere i den beste Animal Farm-stilen og cherrypicke hvilke andre flagg enn det norske vi ønsker velkommen i toget. P.S. Jeg er ikke norsk selv, bare det er sagt. Og jeg har bestandig respektert det med bunad (at jeg ikke skaffer meg det når jeg ikke har biologisk tilknytning til Norge eller vokst opp her), flagg og annet. Men når det offentlige tillater alle mulige flagg i toget, så kan man like gjerne gi faen. Anonymkode: ac3f6...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #44 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Grunnloven ble undertegnet 17. mai 1814, det er dette vi feirer. Så jo, vi feirer Norge Anonymkode: 2ef01...e54 Da vet du svært lite om hva grunnloven vår sier. Søk det opp og kom tilbake hit. Anonymkode: 0b062...7a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet 12. mai #45 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi tenker å gå i 17. mai tog med både norsk og pakistansk flagg. Norsk flagg fordi vi feirer Norge og det pakistanske fordi vi også har et bein i den kulturen. Flere som tenker å gå med flere type flagg i år? Anonymkode: cef2d...7f8 Nei, hvorfor skal vi ødelegge Norges nasjonaldag med utenlandske flagg som ikke har noe der å gjøre? 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #46 Del Skrevet 12. mai Jeg er glad i konserter, så neste gang ei stjerne ala Sabrina Carpenter eller Taylor Swift kommer til Norge skal jeg dra dit. Liker å høre på dem, men liker også rock, så da tar jeg med boomblaster og spiller litt god rock også. For det er jo ikke nødvendig å respektere festen man drar til så lenge man har noen andre interesser også. Ting kan jo ikke skilles til en gang det passer bedre.... Anonymkode: 2940e...e81 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #47 Del Skrevet 12. mai Vært en del i Sverige 6. juni. Det hadde ikke falt meg inn å ta med et norsk flagg. Anonymkode: 9d474...f29 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #48 Del Skrevet 12. mai Når jeg skal i bursdag til noen andre pleier jeg aldri å skrive mitt navn på kaka. Meget spesielt å spørre jubilanten om det er greit for hen at mitt navn også får stå der. Anonymkode: 2a9b5...aff 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #49 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi tenker å gå i 17. mai tog med både norsk og pakistansk flagg. Norsk flagg fordi vi feirer Norge og det pakistanske fordi vi også har et bein i den kulturen. Flere som tenker å gå med flere type flagg i år? Anonymkode: cef2d...7f8 Nei, det er ikke greit. Det er Norges nasjonaldag. Så spiller ingen rolle hvor mange bein dere måtte ha i andre kulturer/land. Pakistan har vel sin egen nasjonaldag Anonymkode: 6712f...a74 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #50 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg bryr meg ikke om hva små barn i 17maitoget gjør. Men jeg synes det er litt rart å skulle feire seg selv når man er i en annens bursdag. For eksempel så skal jeg i bursdag til nevøen min snart, han skal få gave av meg, skal jeg ta med en til meg selv også? I klassen til mitt yngste barn går det barn med foreldre som er født i Sverige, Russland, Thailand, Somalia og Polen. I klassen til mitt eldste barn går det barn med foreldre som er født i Afghanistan, Thailand, Bosnia og Danmark. De må gjerne flagge med flagg fra disse landene, men skjønner ikke helt vitsen når man feirer Norges bursdag. Anonymkode: 9004f...0ee De som styrer Norge har vell lært av Norges historiens fornorskingsprosjekter. Mangfoldet består ikke lenger bare av etniske nordmenn, la de feire og la de være stolte av sin identitet. Man kan være norsk og feire samtidig sin egen kultur og arv. Vi verner om demokratiet og det består av flere elementer. Man burde heller hylle den felles feiringen av et fritt og fredelig land som har til og med flere lover som går på diskriminering og verning av minoriteter og urfolk. Folk gidder jo ikke å sette seg inn i Norges historien før de roper at nasjonaldagen består kun av regime av norske flagg. Da har man misforstått grunnloven vår og demokratiet vi bor i. Anonymkode: 0b062...7a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #51 Del Skrevet 12. mai Batteri skrev (29 minutter siden): Altså folkens, dette er superenkelt. • Liker du ikke andre flagg enn det norske på 17.mai, flagg kun med norsk flagg selv. • Liker du ikke gule bukser, ikke bruk gule bukser. • Liker du ikke abort, ikke ta abort. • Liker du ikke Pride, ikke feir Pride. • Liker du ikke brunost, ikke spis brunost. • Liker du ikke VG, ikke les VG. JEG gjør som JEG vil med mitt liv, så kan DU gjøre som DU vil med ditt liv. Dette skisserer et opplegg hvor du er helt alene i verden. Der du kan gjøre akkurat som det passer deg uten å ta hensyn til noen andre. Bor du alene så greit, gjør som du vil. Men når du beveger deg ute blant folk så blir det noe annet. Vi lever tross alt i et samfunn hvor en viss form for smidighet er nødvendig for at det skal gå rundt. Hva om jeg av en eller annen syk grunn ikke liker andre flagg enn nazi-flagget? Skulle da da liksom være greit å gå i 17.mai-toget med det? Anonymkode: 62dfe...ed6 6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #52 Del Skrevet 12. mai Tenker at på Norges nasjonaldag er det norske flagg som gjelder. Helt unødvendig med andre lands flagg just på den dagen. Dette har ingenting med at "Norge er for nordmenn", men å vise respekt for at Norge fikk sin egen grunnlov 17. mai 1814. Eks. om jeg var i Sverige på deres nasjonaldag, hadde jeg selvfølgelig ikke tatt med meg norsk flagg. Blir for demonstrativt. En dag i året, må en kunne oppføre seg. Anonymkode: 2d6f5...8dc 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #53 Del Skrevet 12. mai hvaduikkeser skrev (23 minutter siden): Nei, hvorfor skal vi ødelegge Norges nasjonaldag med utenlandske flagg som ikke har noe der å gjøre? Nei, si det. Det har da vært både ukrainske, palestinske og israelske flagg i offentlige 17. mai-tog. Det er også opplest og vedtatt at Pride-flagget SKAL være med der. Jeg er enig med deg i at man skal holde seg til det norske flagget. Men vi gjør jo ikke lenger det. Og da må det være enten alle, eller ingen. Man kan ikke plukke ut "utvalgte" land som får lov, mens andre ikke får lov. Anonymkode: ac3f6...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #54 Del Skrevet 12. mai Samme diskusjonen vært år. Jeg har aldri noensinne sett noe annet flagg enn det norske. Så hvor stort er dette "problemet"? Jeg bryr meg så lite om hva slags flagg folk velger å gå med at jeg egentlig håper veldig mange velger ikke-norske i år, kun fordi det er morsomt å tenke på alle de som blir triggered av å se på dem. Jeg koser meg med tanken på at andre blir provosert av noe så teit. Anonymkode: 85cbb...b94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepenge Skrevet 12. mai #55 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi tenker å gå i 17. mai tog med både norsk og pakistansk flagg. Norsk flagg fordi vi feirer Norge og det pakistanske fordi vi også har et bein i den kulturen. Flere som tenker å gå med flere type flagg i år? Anonymkode: cef2d...7f8 Det kunne aldri falle meg inn å gå med andre flagg enn det norske i et 17. mai-tog i Norge. Feirer man Norges nasjonaldag i andre land enn Norge, er det kanskje mer naturlig. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #56 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi tenker å gå i 17. mai tog med både norsk og pakistansk flagg. Norsk flagg fordi vi feirer Norge og det pakistanske fordi vi også har et bein i den kulturen. Flere som tenker å gå med flere type flagg i år? Anonymkode: cef2d...7f8 Jeg skjønner ikke at det ikke holder med det norske på 17.? Anonymkode: f3ab9...1fb 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #57 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tenker at på Norges nasjonaldag er det norske flagg som gjelder. Helt unødvendig med andre lands flagg just på den dagen. Dette har ingenting med at "Norge er for nordmenn", men å vise respekt for at Norge fikk sin egen grunnlov 17. mai 1814. Eks. om jeg var i Sverige på deres nasjonaldag, hadde jeg selvfølgelig ikke tatt med meg norsk flagg. Blir for demonstrativt. En dag i året, må en kunne oppføre seg. Anonymkode: 2d6f5...8dc Les grunnloven, vet du hva den består av? Anonymkode: 0b062...7a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #58 Del Skrevet 12. mai Dere som mener at alle kan gå med det flagget de ønsker; gjelder det alle land? Alle flagg? Eller bare noen utvalgte "godkjente" land? Kan jeg gå med det danske flagget, selv om det var nettopp dem vi løsrev oss fra? Tysk flagg? Kan jeg gå med det russiske flagget? Israelske flagget? Nord Korea? Hva med Sørstasflagget? Nazi-flagg? Hvem bestemmer hvilke land og hvilke flagg som er innafor og hvilke som er upassende? Anonymkode: c6781...826 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #59 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere som mener at alle kan gå med det flagget de ønsker; gjelder det alle land? Alle flagg? Eller bare noen utvalgte "godkjente" land? Kan jeg gå med det danske flagget, selv om det var nettopp dem vi løsrev oss fra? Tysk flagg? Kan jeg gå med det russiske flagget? Israelske flagget? Nord Korea? Hva med Sørstasflagget? Nazi-flagg? Hvem bestemmer hvilke land og hvilke flagg som er innafor og hvilke som er upassende? Anonymkode: c6781...826 Siden du spør: ja, alle land. Anonymkode: 85cbb...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #60 Del Skrevet 12. mai Batteri skrev (1 time siden): Altså folkens, dette er superenkelt. • Liker du ikke andre flagg enn det norske på 17.mai, flagg kun med norsk flagg selv. • Liker du ikke gule bukser, ikke bruk gule bukser. • Liker du ikke abort, ikke ta abort. • Liker du ikke Pride, ikke feir Pride. • Liker du ikke brunost, ikke spis brunost. • Liker du ikke VG, ikke les VG. JEG gjør som JEG vil med mitt liv, så kan DU gjøre som DU vil med ditt liv. Hadde jeg sett andre flagg enn norske på 17.mai hadde jeg tenkt «så koselig at denne personen som kommer fra -land- ønsker å vise sin kjærlighet til Norge selv om man har røtter fra et annet land». Slutt å være så jævla surpomper over den minste lille ting. Takk for meg. LIker du ikke å betale skatt, ikke betal skatt LIker du ikke å holde fartsgrensa, kjør villmann LIker du ikke naboen, drep han Anonymkode: 09512...6af 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå