AnonymBruker Skrevet 12. mai #1 Skrevet 12. mai Vi tenker å gå i 17. mai tog med både norsk og pakistansk flagg. Norsk flagg fordi vi feirer Norge og det pakistanske fordi vi også har et bein i den kulturen. Flere som tenker å gå med flere type flagg i år? Anonymkode: cef2d...7f8 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mai Populært innlegg #2 Skrevet 12. mai Men hvorfor? Hvorfor gå med flagg fra andre land akkurat på Norges grunnlovsdag? Anonymkode: 49237...730 41 3 23
AnonymBruker Skrevet 12. mai #3 Skrevet 12. mai Å feire landets dag er fint for alle kulturer men jeg skjønner ikke behovet for å flagge med andre flagg enn norges flagg på norges dag. Anonymkode: 2ef01...e54 23 8
AnonymBruker Skrevet 12. mai #4 Skrevet 12. mai Personlig synes jeg det er fint å se folk fra mange ulike kulturer og nasjoner samles for å feire Norges nasjonaldag på 17. mai. Vi feirer jo frihet, demokrati osv, ikke Norge i seg selv. Vi er et mangfoldig land og det er bare flott at vi alle samles for å feire. Anonymkode: 02f2c...389 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #5 Skrevet 12. mai For meg er det helt likegyldig hva slags flagg man velger å gå med. Påvirker det meg på noen som helst måte? Nei. Flagg og vær glad med det flagget du har- vi er alle norske og glade i Norge ❤️🇧🇻 Anonymkode: 8b96b...843 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mai Populært innlegg #6 Skrevet 12. mai Kan jeg få feire den pakistanske nasjonaldagen med indisk flagg? Tenkte å ha en liten parade og picnik utenfor den pakistamske ambassaden og da synes jeg indiske flagg hadde vært hyggelig siden vennina mi er indisk. Anonymkode: 1dec1...a39 51 2 22
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mai Populært innlegg #7 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Personlig synes jeg det er fint å se folk fra mange ulike kulturer og nasjoner samles for å feire Norges nasjonaldag på 17. mai. Vi feirer jo frihet, demokrati osv, ikke Norge i seg selv. Vi er et mangfoldig land og det er bare flott at vi alle samles for å feire. Anonymkode: 02f2c...389 Grunnloven ble undertegnet 17. mai 1814, det er dette vi feirer. Så jo, vi feirer Norge Anonymkode: 2ef01...e54 27 34
AnonymBruker Skrevet 12. mai #8 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi tenker å gå i 17. mai tog med både norsk og pakistansk flagg. Norsk flagg fordi vi feirer Norge og det pakistanske fordi vi også har et bein i den kulturen. Flere som tenker å gå med flere type flagg i år? Anonymkode: cef2d...7f8 Pakistans flagg kan man bruke på Pakistans nasjonaldag. Norsk flagg bruker vi på vår nasjonaldag. Alle mulige flagg kan brukes i andre sammenhenger, men bare norsk på 17. mai... er min mening. Anonymkode: 6dbd5...184 27 9
Pippi Lotta Skrevet 12. mai #9 Skrevet 12. mai Jeg synes det er veldig kjekt med forskjelige flag i togget, det viser jo frem mangfoldet som fines i nettopp Norge. Men jeg tror det finnes mange grinebitere, som greier å bli provosert over dette. Så har dere uflaks kan dere desvere få en sur komentar. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #10 Skrevet 12. mai Nei 🤦🏻♀️ Det er Norges dag, man feirer Norge. Vær gjerne utlendig her og feir med oss, men man bruker KUN norsk flagg på 17. mai! Anonymkode: 5d7e0...ecf 23 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mai Populært innlegg #11 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Personlig synes jeg det er fint å se folk fra mange ulike kulturer og nasjoner samles for å feire Norges nasjonaldag på 17. mai. Vi feirer jo frihet, demokrati osv, ikke Norge i seg selv. Vi er et mangfoldig land og det er bare flott at vi alle samles for å feire. Anonymkode: 02f2c...389 Sånn går det når skolen i Norge forfaller. 17.mai er Norges grunnlovsdag og grunnloven ble dannet fordi vi løsrev oss fra Danmak og etblaerte oss som en selvstendig nasjon. Så, jo, vi feirer i aller høyeste grad nasjonen Norge. Det er derfor vi synger den norske nasjonalsangen, ikke den danske (eller pakistanske) og vi flagger med det norske flagget. Det er ikke Pride, FN-dagen, mangfoldsdagen eller EU-dagen. Det er Norges nasjonaldag. Det burde ikke være så vanskelig å få inn i hodet, en det har vel litt med sosial intelligens å gjøre. Si fra når du har bursdag, så skal jeg komme og feire meg selv. Anonymkode: 1dec1...a39 33 17
AnonymBruker Skrevet 12. mai #12 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi tenker å gå i 17. mai tog med både norsk og pakistansk flagg. Norsk flagg fordi vi feirer Norge og det pakistanske fordi vi også har et bein i den kulturen. Flere som tenker å gå med flere type flagg i år? Anonymkode: cef2d...7f8 Norsk grunnlovsdag... Hva hadde dere gjort mot oss om vi kom med norsk flagg i pakistan på deres nasjonaldag? Hva hadde dere følt? Anonymkode: c241e...bb5 13 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai #13 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan jeg få feire den pakistanske nasjonaldagen med indisk flagg? Tenkte å ha en liten parade og picnik utenfor den pakistamske ambassaden og da synes jeg indiske flagg hadde vært hyggelig siden vennina mi er indisk. Anonymkode: 1dec1...a39 Vi må tie stille og akseptere alt selv om de fleste andre ikke gjør det. Anonymkode: b039d...abb 4 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai #14 Skrevet 12. mai Pippi Lotta skrev (3 minutter siden): det viser jo frem mangfoldet som fines i nettopp Norge. Det er flott har vi har mangfold i Norge. Men å bruke andre flagg enn Norges flagg viser ikke mangfold, det viser splittelse. Det viser at folk med opprinnelse fra andre land ikke tar Norge til sitt bryst og er en del av nasjonen Norge. De viser at de ikke anser seg som norske. Et mangfoldig 17-mai tog bør inneholde representanter fra alle våre opprinnelser, men forent under vårt felles flagg. Anonymkode: 1dec1...a39 34 12
Diggilo Skrevet 12. mai #15 Skrevet 12. mai Nei 17 mai er Norges nasjonaldag, da feirer vi Norge. 23 mars er nasjonaldagen til Pakistan, da kan du lage dit eget tog og flagge med det Pakistanske flagget så mye du ønsker 18 2
AprilLudgate Skrevet 12. mai #16 Skrevet 12. mai Jeg ser ikke poenget på selve nasjonaldagen, men det plager meg ikke. Hadde heller tatt på meg en tradisjonell drakt eller hatt på meg noe som symboliserte den ene delen av ens kulturopphav - og så bært flagget til landet man feirer. 9 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai #17 Skrevet 12. mai Hvis du kun bruker det pakistanske flagget på norges nasjonaldag, så synes det blir feil. Men om du har for vane å flagget med det pakistanske flagget ved alle alle anledninger året rundt, så er det greit at du også gjør det på 17. mai. Anonymkode: 31eae...7eb 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #18 Skrevet 12. mai Så mange sure her da. Så mange regler.. Hva om jeg bruker nasjonaldrakt fra Pakistan? Dette også galt? Hva om jeg har et lite pakistansk flagg sydd inn i jakka? Anonymkode: cef2d...7f8 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #19 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Personlig synes jeg det er fint å se folk fra mange ulike kulturer og nasjoner samles for å feire Norges nasjonaldag på 17. mai. Vi feirer jo frihet, demokrati osv, ikke Norge i seg selv. Vi er et mangfoldig land og det er bare flott at vi alle samles for å feire. Anonymkode: 02f2c...389 Ja, håper vi ser mange tyske, eller russiske / amerikanske flagg 🥳 Det hadde vært stilig nedover Carl Johan 🙄 Anonymkode: 1bd8c...e01 11
AnonymBruker Skrevet 12. mai #20 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er flott har vi har mangfold i Norge. Men å bruke andre flagg enn Norges flagg viser ikke mangfold, det viser splittelse. Det viser at folk med opprinnelse fra andre land ikke tar Norge til sitt bryst og er en del av nasjonen Norge. De viser at de ikke anser seg som norske. Et mangfoldig 17-mai tog bør inneholde representanter fra alle våre opprinnelser, men forent under vårt felles flagg. Anonymkode: 1dec1...a39 Veldig bra sagt 👏👏👏 Anonymkode: 140e9...cde 8 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå