AnonymBruker Skrevet 12. mai #1 Skrevet 12. mai Ble utsatt for vold / overgrep av en tidligere sjef i en gitt bransje, la oss si den er fasadepreget og materialistisk, veldig styrt av markedssvingningene. Har jobbet i denne bransjen i alle år, men på grunn av miljøet, og at jeg trigges veldig av denne bransjen opp mot overgrepet, så må jeg si farvel til denne bransjen for egen helse sin skyld. Dette er kortversjonen av historien. Kjenner jeg er lei fasadelivet, blir nesten kvalm av det, og skulle gjerne jobbet med noe meningsfult og med mennesker. Samtidig er helsesituasjonen der at jeg nå forsøker å bearbeide overgrepet i behandling og hva det har gjort med meg av gradvis isolering og skyld og skam. Sitter på mye kompetanse og utdanning, men selvtilliten er ikke på topp. Skal ha møte med NAV snart hvor agendaen er oppfølging mot arbeid og avklaring av helsesituasjonen nå. Jeg vil gjerne jobbe etterhvert, og må det også for å ha tilstrekkelig inntekt. Er det noen som kjenner til muligheter man kan ha hos NAV for støtte og hjelp over til noe annet mens man er sykemeldt, er det noe man kan gjøre selv, selv om helsesituasjonen er preget av at jeg sitter litt i fortiden og er preget av en kropp som har vært i alarmberedskap over lang tid. Noen stikkord som gjør at jeg kan lese meg litt opp på ulike muligheter? Anonymkode: b2f25...452
AnonymBruker Skrevet 12. mai #2 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke få deg en jobb innen helse hvertfall, kanskje heller noe der du slipper å forholde deg til mennesker. Anonymkode: 2decd...41f Hvorfor sier du det? Var det noe med formuleringen som trigget? Anonymkode: b2f25...452
AnonymBruker Skrevet 12. mai #3 Skrevet 12. mai Nav har mange ordninger som kan være nyttige for sykmeldte, en kan få tilbud om hjelpetiltak som karriereveiledning, avklaring og utprøving av annet arbeid for å finne en ny yrkesvei, arbeidsrettet rehabilitering kan være nyttig for mange, blant annet Anonymkode: 583a3...2b7 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #4 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ble utsatt for vold / overgrep av en tidligere sjef i en gitt bransje, la oss si den er fasadepreget og materialistisk, veldig styrt av markedssvingningene. Har jobbet i denne bransjen i alle år, men på grunn av miljøet, og at jeg trigges veldig av denne bransjen opp mot overgrepet, så må jeg si farvel til denne bransjen for egen helse sin skyld. Dette er kortversjonen av historien. Kjenner jeg er lei fasadelivet, blir nesten kvalm av det, og skulle gjerne jobbet med noe meningsfult og med mennesker. Samtidig er helsesituasjonen der at jeg nå forsøker å bearbeide overgrepet i behandling og hva det har gjort med meg av gradvis isolering og skyld og skam. Sitter på mye kompetanse og utdanning, men selvtilliten er ikke på topp. Skal ha møte med NAV snart hvor agendaen er oppfølging mot arbeid og avklaring av helsesituasjonen nå. Jeg vil gjerne jobbe etterhvert, og må det også for å ha tilstrekkelig inntekt. Er det noen som kjenner til muligheter man kan ha hos NAV for støtte og hjelp over til noe annet mens man er sykemeldt, er det noe man kan gjøre selv, selv om helsesituasjonen er preget av at jeg sitter litt i fortiden og er preget av en kropp som har vært i alarmberedskap over lang tid. Noen stikkord som gjør at jeg kan lese meg litt opp på ulike muligheter? Anonymkode: b2f25...452 Avhengig av planen fremover, om du trenger ny utdanning for å komme deg i jobb i annen bransje o.l, så vil jeg tro AAP vil bli det mest aktuelle. Her vil fastlegen din også bli involvert gjennom legeerklæring som begrunner hvorfor du ikke kan vende tilbake til bransjen du har relevant erfaring fra. I din situasjon er det ikke så mye du får gjort på egen hånd før du setter deg ned med NAV, annet enn å reflektere over mulige retninger du vil gå, hva slags jobber du kan tenke deg, og hvordan det kan løses enkelt og realistisk. Anonymkode: 0a2bf...582 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #5 Skrevet 12. mai Ville bedt nav om å kalle inn legen også til møtet. Anonymkode: 5a9ff...c15 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå