Gå til innhold

Oversettelse av koreansk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg bestilte t-skjorte med flaske på trodde jeg det sto "stolthet" på flaska, da det var det som sto ved siden av da jeg bestilte den. Ved googling fant jeg ut at stolthet var skrevet på en helt annen måte, og at det som står på flaska er "Sojo" - hvilket er en koreansk vinsort.e99b8bf1-83da-4128-ac21-7d32bebcbb72.png.57360095d3946f87cc95fa3454ce9a1b.png

Derfor lurer jeg på om det er noen som kan hjelpe meg med å oversette hva som står på andre t-skjorter med koreansk tekst. Kom gjerne med link til hvor du fant det ut

https://www.spreadshirt.no/shop/design/koreansk+ikke+bekymre+deg+genser+unisex-D5c091bcd5fd3e463bb858862?sellable=aZMJ7Ld4bXF9Xwrkl3Z4-5-26&appearance=5&view=1#?affiliateId=1257693

'Jeg snakker ikke koreansk' Premium T-skjorte for kvinner | Spreadshirt

'Finger hjerte kjærlighet hånd symbol koreansk pop mote' Premium T-skjorte for kvinner | Spreadshirt

'sensitiv - koreansk språk' T-skjorte for kvinner | Spreadshirt

Anonymkode: 8a944...82e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da jeg bestilte t-skjorte med flaske på trodde jeg det sto "stolthet" på flaska, da det var det som sto ved siden av da jeg bestilte den. Ved googling fant jeg ut at stolthet var skrevet på en helt annen måte, og at det som står på flaska er "Sojo" - hvilket er en koreansk vinsort.e99b8bf1-83da-4128-ac21-7d32bebcbb72.png.57360095d3946f87cc95fa3454ce9a1b.png

Derfor lurer jeg på om det er noen som kan hjelpe meg med å oversette hva som står på andre t-skjorter med koreansk tekst. Kom gjerne med link til hvor du fant det ut

https://www.spreadshirt.no/shop/design/koreansk+ikke+bekymre+deg+genser+unisex-D5c091bcd5fd3e463bb858862?sellable=aZMJ7Ld4bXF9Xwrkl3Z4-5-26&appearance=5&view=1#?affiliateId=1257693

'Finger hjerte kjærlighet hånd symbol koreansk pop mote' Premium T-skjorte for kvinner | Spreadshirt

'sensitiv - koreansk språk' T-skjorte for kvinner | Spreadshirt

Bruk google….

Anonymkode: 46cba...3d6

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Papago er appen som er best på å oversette koreansk. Google er elendig

Anonymkode: 44f53...26a

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du ha en t-skjorte med et språk du ikke forstår?

Anonymkode: 422c1...d0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Bruk google….

Anonymkode: 46cba...3d6

Har prøvd. Får jo ikke til å kopiere de koreanske tegnene som står på klærne over til oversettelse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Papago er appen som er best på å oversette koreansk. Google er elendig

Da skal jeg prøve det 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor vil du ha en t-skjorte med et språk du ikke forstår?

Fordi jeg kjenner folk som er adoptert derfra, og fordi jeg har blitt litt interessert. Da er det også fint å vite hva som står på klærne. Vi hører mye koreansk musikk, men de har ofte engelsk refreng. F.eks Se7en og 2NE1

AnonymBruker
Skrevet

Det står ikke sojo men soju.
https://en.wikipedia.org/wiki/Soju

Jeg tipper "stolthet" her er pga pride og regnbuefargene på designet.

Anonymkode: bea17...bd0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser en del på japansk. Når jeg møter på en kanji jeg ikke forstår, bruker jeg å ta et bilde, og legge det inn i Google sin oversettelse app. Det stemmer som regel noenlunde. Hvis det fremdeles ikke gir mening, sjekker jeg på en gratis ordbok på nettet. Gjetter på at det finnes tilsvarende på koreansk. 

Hangul bør være veldig lett å lære seg å lese, forresten. Det er jo bare bokstaver satt sammen i ulike mønster. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det står ikke sojo men soju.
https://en.wikipedia.org/wiki/Soju

Jeg tipper "stolthet" her er pga pride og regnbuefargene på designet.

Anonymkode: bea17...bd0

Det tok litt tid før jeg så det. Jeg har hengt meg opp i at uttalen er "sojo", men det skrives visst soju. 

Stoltheten har nok med pride å gjøre ja :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har prøvd. Får jo ikke til å kopiere de koreanske tegnene som står på klærne over til oversettelse

Da skal jeg prøve det 

Fordi jeg kjenner folk som er adoptert derfra, og fordi jeg har blitt litt interessert. Da er det også fint å vite hva som står på klærne. Vi hører mye koreansk musikk, men de har ofte engelsk refreng. F.eks Se7en og 2NE1

Du kan legge til koreansk tastatur på dataen din. Jeg har det på min. Kjøpte også klistremerker til å feste på selve tastaturet slik at når jeg veksler, vet jeg hvor de er. Men det er enda lettere på mobilen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Du kan legge til koreansk tastatur på dataen din. Jeg har det på min. Kjøpte også klistremerker til å feste på selve tastaturet slik at når jeg veksler, vet jeg hvor de er. Men det er enda lettere på mobilen. 

Hvordan gjør jeg det?

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger jo ikke å kopiere tegnene, men bruke google translater appen, ta bilde av hva du ønsker oversatt, så gjør den det

Anonymkode: 3339a...75f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste oversettere kan også oversette tekst fra bilder. Du behøver ikke kopiere teksten.

Anonymkode: f4753...32c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De fleste oversettere kan også oversette tekst fra bilder. Du behøver ikke kopiere teksten.

Anonymkode: f4753...32c

Hvis du går inn på en av lenkene, hvordan får du tak i det som står direkte på t-skjorta, og oversette? Hvilke(t) oversettelses-program brukes her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...