Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dater en dame, har gjort det et par år. Hun har mange mannlige venner som jeg ikke ofrer en kalori på å tenke på, men hun insisterer på å beholde telefonkontakt/sosiale medier med et par tre ekser, noe jeg har sagt jeg synes er ubehagelig. Og for en liten stund siden oppdaget jeg at hun har tatt kontakt med siste eks før meg igjen. Lagt til som venn på FB uten å si noe om det. Dette er en eks som var psykopatisk og voldelig som hun har sagt hun aldri vil ha noe med å gjøre igjen, før nå. Når jeg tar opp temaet får jeg meg en leksjon om hvor sykelig sjalu og lite forståelsesfull jeg er som ikke tolererer dette. Jeg blir usikker og i villrede. 

Anonymkode: 95565...366

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Datet henne i et par år?

Anonymkode: 7b681...6fd

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvem dater i et par år?

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dater en dame, har gjort det et par år. Hun har mange mannlige venner som jeg ikke ofrer en kalori på å tenke på, men hun insisterer på å beholde telefonkontakt/sosiale medier med et par tre ekser, noe jeg har sagt jeg synes er ubehagelig. Og for en liten stund siden oppdaget jeg at hun har tatt kontakt med siste eks før meg igjen. Lagt til som venn på FB uten å si noe om det. Dette er en eks som var psykopatisk og voldelig som hun har sagt hun aldri vil ha noe med å gjøre igjen, før nå. Når jeg tar opp temaet får jeg meg en leksjon om hvor sykelig sjalu og lite forståelsesfull jeg er som ikke tolererer dette. Jeg blir usikker og i villrede. 

La oss anta du mente vært sammen et par år.

Jeg tenker det verste her er ikke at hun har kontakt med menn og ekser generelt, men at det er så mange røde flagg med at hun vil ha kontakten med en voldelig psykopatisk mann.

Jeg hadde ikke giddet å krangle, hadde bare forlatt henne. Alt tilsier at det er noe galt med henne, og at du bør komme deg unna. 

Anonymkode: 0cc9a...ac3

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Som det blir sagt over her, regner med at dere er "kjærester" 
Slike kvinnfolk er bare å løpe vekk fra, de må "sikre" seg på alle kanter i tilfelle du ikke lever opp til forventningene en dag.

Alternativt så legger du deg ut på datingapper, der du kan chatte med andre damer. Kanskje møte noen for en kaffekopp.
Så kan du fortelle om hennes syklige sjalusi den dagen hun føler seg som nummer to.

AnonymBruker
Skrevet

Dater i et par år..? Eller vært i et forhold i et par år? 

Anonymkode: 0271f...d28

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hun vil ha kontakten med en voldelig psykopatisk mann

Som hun har påstått er en voldelig psykopat.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som dere passer sammen i det hele tatt, og høres heller ikke ut som hun er interessert i å være i et forhold, i alle fall ikke med deg. Hun viser lite respekt for dine følelser. Og om det stemmer at dere fortsatt bare dater etter 2 år så er det jo ikke snakk om et forhold heller. Finn noe bedre du, noen som er mer lik deg og som respekterer deg og dine følelser også.

Anonymkode: ca91e...5a1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vært i lignende situasjon. Endte opp med at hun var utro mot meg med eksen. Skjer sikkert svært sjeldent men pga. dette godtar jeg ikke at en eventuell kjæreste holder jevn kontakt med ekser. Holder naturligvis meg selv til samme standard.

Anonymkode: a48d4...62c

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Virker veldig umodent av henne 

Lukter drama lang vei, trives du med henne så javel , men ville holdt meg en armlengdes avstand følelsesmessig. 

Typisk easy come, easy go. Inn med storm og ut døra like fort

Men ja, har sett de slå seg til ro og. gjerne kommet barn i bildet

Anonymkode: ced05...538

Skrevet

Dater dere, eller er dere kjærester? 

Hvis dere ikke har et avklart kjæresteforhold, synes jeg det er rart at du bryr deg om hun fortsatt har kontakt med ekser. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Kniv & gaffel skrev (3 minutter siden):

Dater dere, eller er dere kjærester? 

Hvis dere ikke har et avklart kjæresteforhold, synes jeg det er rart at du bryr deg om hun fortsatt har kontakt med ekser. 

TS her. Er kjærester ja. 

Skrevet

Det er du som setter dine grenser, men du må stå for dem også. Kamerater ok, men ekser ikke ok er en helt rimelig grense å sette, men du må jo mene det, og faktisk gå om hun ikke respekterer dine grenser. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her. Er kjærester ja. 

Ok, takk for oppklaring. 

AnonymBruker
Skrevet

TS her.
Jeg prøver å forstå hvorfor hun gjør dette, hva som er så viktig med å ha denne kontakten med ekser. Spesielt etter at jeg har gitt uttrykk for at dette er ubehagelig for meg. Men da får jeg bare høre at jeg vil styre hvem hun skal ha kontakt med og at jeg ikke respekterer henne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS her.
Jeg prøver å forstå hvorfor hun gjør dette, hva som er så viktig med å ha denne kontakten med ekser. Spesielt etter at jeg har gitt uttrykk for at dette er ubehagelig for meg. Men da får jeg bare høre at jeg vil styre hvem hun skal ha kontakt med og at jeg ikke respekterer henne. 

Vet du, slike personer skal man ikke kaste bort tid på å forsøke å forstå.

Hun er manipulerende, hun liker drama, hun skaper drama. Alt sammen veldig gode grunner til å komme deg ut av forholdet og aldri se deg tilbake.

Hvis det er slik at eksen hennes faktisk var en voldelig psykopat. I så fall ville en oppegående kvinne i et nytt forhold prise seg lykkelig for å ha kommet unna ham og ikke hatt mer med ham å gjøre (unntak om de hadde barn sammen, da må en viss kontakt til, men selv da ekstremt lite smart å gi en slik mann tilgang til hennes sosiale medier, så lite sannsynlig at hun ville gjort det da). Kjæresten din velger å gjøre det motsatte, hun inviterer ham inn i livet sitt, gir ham mulighet til å holde oversikt over hennes liv. Om han faktisk var en voldelig psykopat, så har hun i så fall så sterke traumebånd til ham fremdeles, at hun vil la ham komme mellom dere, uansett hva hun tror nå. Er han slik hun har fortalt er det ingen sunne og logiske grunner til at hun inviterer ham inn i sitt sosiale liv igjen. 

Og når hun ikke bare gjør det, men blir sur på deg fordi du reagerer på at hun tar inn i varmen igjen en hun påstår har utsatt henne for psykisk og fysisk vold, da er også hun en manipulerende person. I noen tilfeller tiltrekker faktisk to veldig ulike narsissisttyper seg - en som hennes eks, og motsatsen covert narsissist (les om det, kalles gjerne den skjulte narsissisten). Det at hun beskylder deg for å være sykelig sjalu (når du ikke vil at du skal ha kontakt med en hun selv har påstått har utøvd vold mot henne...), det tyder på at hun nok er over i å være en skjult narsissisttype selv.

Og... om det skulle være slik at hennes eks egentlig ikke var en voldelig psykopat likevel, da lyver hun så mye til deg at det mye mulig er hun som hadde den rollen i det forholdet.

Uansett hvordan du snur og vender på dette. Du kan ikke endre henne. Du må bare forholde deg til den hun er og det hun gjør. Og måten hun nå handler, det er en rekke blodrøde flagg som bør fortelle deg at du bør avslutte forholdet jo før jo heller.

Ikke kast bort tid på å forsøke å forstå, for slike vil man aldri fullt ut forstå uansett. Du kan ikke endre henne. Du kan ikke "redde" henne om hun vil ta inn i livet sitt igjen sin påståtte voldelige psykopat-eks.

Kom deg ut av forholdet. Du trenger ikke si annet enn at du har innsett at dere nok ikke passer sammen, har ulike ønsker for fremtiden og at følelsene ikke er slik de bør være for et seriøst forhold. Og så kutter du bare all kontakt (også blokker på sosiale medier!).

Anonymkode: ea096...ec9

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

TS her.

Du får gi beskjed om at respekt skal gå to veier. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vet du, slike personer skal man ikke kaste bort tid på å forsøke å forstå.

Hun er manipulerende, hun liker drama, hun skaper drama. Alt sammen veldig gode grunner til å komme deg ut av forholdet og aldri se deg tilbake.

Hvis det er slik at eksen hennes faktisk var en voldelig psykopat. I så fall ville en oppegående kvinne i et nytt forhold prise seg lykkelig for å ha kommet unna ham og ikke hatt mer med ham å gjøre (unntak om de hadde barn sammen, da må en viss kontakt til, men selv da ekstremt lite smart å gi en slik mann tilgang til hennes sosiale medier, så lite sannsynlig at hun ville gjort det da). Kjæresten din velger å gjøre det motsatte, hun inviterer ham inn i livet sitt, gir ham mulighet til å holde oversikt over hennes liv. Om han faktisk var en voldelig psykopat, så har hun i så fall så sterke traumebånd til ham fremdeles, at hun vil la ham komme mellom dere, uansett hva hun tror nå. Er han slik hun har fortalt er det ingen sunne og logiske grunner til at hun inviterer ham inn i sitt sosiale liv igjen. 

Og når hun ikke bare gjør det, men blir sur på deg fordi du reagerer på at hun tar inn i varmen igjen en hun påstår har utsatt henne for psykisk og fysisk vold, da er også hun en manipulerende person. I noen tilfeller tiltrekker faktisk to veldig ulike narsissisttyper seg - en som hennes eks, og motsatsen covert narsissist (les om det, kalles gjerne den skjulte narsissisten). Det at hun beskylder deg for å være sykelig sjalu (når du ikke vil at du skal ha kontakt med en hun selv har påstått har utøvd vold mot henne...), det tyder på at hun nok er over i å være en skjult narsissisttype selv.

Og... om det skulle være slik at hennes eks egentlig ikke var en voldelig psykopat likevel, da lyver hun så mye til deg at det mye mulig er hun som hadde den rollen i det forholdet.

Uansett hvordan du snur og vender på dette. Du kan ikke endre henne. Du må bare forholde deg til den hun er og det hun gjør. Og måten hun nå handler, det er en rekke blodrøde flagg som bør fortelle deg at du bør avslutte forholdet jo før jo heller.

Ikke kast bort tid på å forsøke å forstå, for slike vil man aldri fullt ut forstå uansett. Du kan ikke endre henne. Du kan ikke "redde" henne om hun vil ta inn i livet sitt igjen sin påståtte voldelige psykopat-eks.

Kom deg ut av forholdet. Du trenger ikke si annet enn at du har innsett at dere nok ikke passer sammen, har ulike ønsker for fremtiden og at følelsene ikke er slik de bør være for et seriøst forhold. Og så kutter du bare all kontakt (også blokker på sosiale medier!).

Anonymkode: ea096...ec9

Ts her.  
Takk for er veldig godt og grundig svar. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kontakt med en venn, som jeg ikke regner som ex. Fordi vi aldri var sammen. I begynnelsen når vi traff hadde vi sex. Men dette er en person jeg hverken ønsker å ha sex med eller villa forhold til. 

Jeg har ikke mange venner, og denne personen har blitt en av mine nærmeste venner. Hvis jeg kutter han ut som venn, har jeg ingen å prate med som venn. Så jeg kan ikke bare kutte ham ut fra mitt liv. 

Vi støtter hverandre og hører på hverandres date situasjoner. Jeg ønsker han finner noen og han ønsker det beste for meg. 

Så da er det dårlig gjort å be om å kutte ut. Men pm det er ultimatum gjør jeg det. 

Anonymkode: e95b1...653

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har kontakt med en venn, som jeg ikke regner som ex. Fordi vi aldri var sammen. I begynnelsen når vi traff hadde vi sex. Men dette er en person jeg hverken ønsker å ha sex med eller villa forhold til. 

Jeg har ikke mange venner, og denne personen har blitt en av mine nærmeste venner. Hvis jeg kutter han ut som venn, har jeg ingen å prate med som venn. Så jeg kan ikke bare kutte ham ut fra mitt liv. 

Vi støtter hverandre og hører på hverandres date situasjoner. Jeg ønsker han finner noen og han ønsker det beste for meg. 

Så da er det dårlig gjort å be om å kutte ut. Men pm det er ultimatum gjør jeg det. 

Anonymkode: e95b1...653

TS her.
Ja, dette er en lignende situasjon som min.  At kjæresten min har nær kontakt og snakker om meg og oss med en tidligere eks/sexpartner er ubehagelig og gjør meg usikker. Unaturlig å holde en sånn relasjon som nær venn når du har funnet en ny kjæreste. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...