Gå til innhold

En litt høyere bil som kommer seg fram

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor et sted med dårlig grusvei, og har en gammel Toyota Avensis som jeg må vrake nå. Er ute etter en bil som har god klaring og god framkommelighet, men uten å være 4X4, da de rett og slett er for dyre for meg og det er for dårlig utvalg av dem her. Jeg kan ikke bruke mer enn 20 000 på bilen, så det blir en eldre modell.

Noen forslag? Jeg vet at Volvo er høyere, og god kvalitet også. Toyota kjøper jeg gjerne også, men vet ikke om Avensis er spesielt lav og andre er høyere?

Anonymkode: f0bce...a6c

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en SUV, eller en mini-suv

Anonymkode: 19037...117

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg bor et sted med dårlig grusvei, og har en gammel Toyota Avensis som jeg må vrake nå. Er ute etter en bil som har god klaring og god framkommelighet, men uten å være 4X4, da de rett og slett er for dyre for meg og det er for dårlig utvalg av dem her. Jeg kan ikke bruke mer enn 20 000 på bilen, så det blir en eldre modell.

Noen forslag? Jeg vet at Volvo er høyere, og god kvalitet også. Toyota kjøper jeg gjerne også, men vet ikke om Avensis er spesielt lav og andre er høyere?

Avensis er lav. Har hatt flere Toyota, har Avensis nå og aldri opplevd så lav bil før.

Urban cruiser fra Toyota? 

Anonymkode: 4a950...558

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Avensis er lav. Har hatt flere Toyota, har Avensis nå og aldri opplevd så lav bil før.

Skulle skrive det samme. Avensis er lav og min opplevelse er at den er usedvanlig lav.

TS: Hva med en Hyundai? Elantra, for eksempel. Det er en grei bil, bedre klaring under, og du kan få en eldre modell i prisklasse din

Anonymkode: 40972...a0c

AnonymBruker
Skrevet

Urban Cruiser er et godt forslag, men den prisklassen er blitt veldig knapp de siste årene. Ditt beste alternativ er nok en Suzuki SX4 eller tom. noe så smått som en Ignis. Du sier du ikke vil ha 4×4, men Suzuki sine gamle biler har tre store fordeler:

1) usedvanlig god fremkommelighet 

2) stort sett eid av pensjonister - pent behandla, i god stand

3) ekstremt ukule - veldig lave bruktpriser

Derfor tenker jeg dette er det beste alternativet ditt. Så er gamle Hyundai og Kia heller ikke en dum idé, ganske gode biler og billig å få tak i. Men jeg tror kanskje Suzuki bør stå øverst på lista di. Det fins mange slike på bygda også.

Anonymkode: 9fc30...1a4

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Takk. Men Urban Cruiser er altfor dyr, de brukte begynner på 25000. Corolla er mer i min prisklasse, og den er høyere enn Avensis? TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Urban Cruiser er et godt forslag, men den prisklassen er blitt veldig knapp de siste årene. Ditt beste alternativ er nok en Suzuki SX4 eller tom. noe så smått som en Ignis. Du sier du ikke vil ha 4×4, men Suzuki sine gamle biler har tre store fordeler:

1) usedvanlig god fremkommelighet 

2) stort sett eid av pensjonister - pent behandla, i god stand

3) ekstremt ukule - veldig lave bruktpriser

Derfor tenker jeg dette er det beste alternativet ditt. Så er gamle Hyundai og Kia heller ikke en dum idé, ganske gode biler og billig å få tak i. Men jeg tror kanskje Suzuki bør stå øverst på lista di. Det fins mange slike på bygda også.

Takk for råd. Men disse er for dyre også, ser det er bare noen ytterst få til under 30 000. TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for råd. Men disse er for dyre også, ser det er bare noen ytterst få til under 30 000. TS

Forskjellen er at en Toyota til den prisen er brukt opp. En Suzuki til samme pris er bare ikke mer verdt uansett. Men, fra eller til, med dette budsjettet får du bare såvidt en godkjent bil.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk. Men Urban Cruiser er altfor dyr, de brukte begynner på 25000. Corolla er mer i min prisklasse, og den er høyere enn Avensis? TS

Ja hvorfor ikke corolla, eller Yaris?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kjøp en SUV, eller en mini-suv

Anonymkode: 19037...117

SUV er like dyrt som 4x4. TS

AnonymBruker
Skrevet

Suzuki Jimny? Mye for pengene. Eide en og var meget fornøyd. Men sitteplass for kun 4. Lite bagasjerom når baksetene ikke felles fremover. Men kul bil

Anonymkode: 4ed0d...6ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forskjellen er at en Toyota til den prisen er brukt opp. En Suzuki til samme pris er bare ikke mer verdt uansett. Men, fra eller til, med dette budsjettet får du bare såvidt en godkjent bil.

Jeg fikk en 17" laptop med CD-spiller på finn.no, som kostet 20-25000 da den var ny, til kr 1000. Den kjører Win 10 på tredje året nå. Det fikk jeg også høre på KG at var umulig, jeg ble rådet til å kjøpe en billig hos en forhandler istedenfor, noe som er et elendig råd.
Har også kjøpt 5 biler før til under 20 000, noen har holdt i to år, noen i fire. Den jeg har nå har holdt i fire og et halvt år. Dette er eneste måten jeg har råd til å ha bil på, jeg skifter ut til en ny EU-godkjent bil som jeg håper går i 2 år. Nå må jeg nok over 20 000 fordi alle priser har økt, men over 30 er klin umulig.
Min erfaring fra KG er at det er få her med virkelig dårlig råd, så de skjønner ikke hvilken verden man lever i med lite penger. TS

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Suzuki Jimny? Mye for pengene. Eide en og var meget fornøyd. Men sitteplass for kun 4. Lite bagasjerom når baksetene ikke felles fremover. Men kul bil

Anonymkode: 4ed0d...6ad

De begynner på over 50 000, og det er 4-5 brukt til salgs i hele Norge. TS

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg går for en Toyota, mest sannsynlig Corolla. Så akkurat en i mitt nærområde til 23 000, EU-godkjent til 2027. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror jeg går for en Toyota, mest sannsynlig Corolla. Så akkurat en i mitt nærområde til 23 000, EU-godkjent til 2027. TS

Corolla er gode biler og svært driftsikre. Jeg har hatt 2 stykker 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (4 minutter siden):

Corolla er gode biler og svært driftsikre. Jeg har hatt 2 stykker 😊

Kjøpte en gammel corolla for 15 år siden. Betalte 6000 kr og den varte tro det eller ei i 3 år. Knall bil var det rett og slett.

Anonymkode: 165ee...c87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitsubishi Lancer 1.6 GLI  4WD Stasjonsvogn

Anonymkode: e9364...2bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Corolla er ofte lavere enn Avensis. Hvordan landet du på det valget?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2025 den 20.34):

Corolla er ofte lavere enn Avensis. Hvordan landet du på det valget?

De nye ja. TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2025 den 1.06):

Dacia Duster, høy under og firehjulsdrift og lav pris! Billig og enkel bil, men overraskende bra til prisen! 

Anonymkode: 95f63...4fb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...