AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai Jeg skal ned i vekt og synes det er vanskelig å holde meg til opprinnelig kostplan fordi ungene og mannen spiser så godt. Jeg faller alltid for fristelsen. Tenkte derfor at meal prep kunne være greia for meg. Har sett en del videoer på nett og ser at det er mange oppskrifter der ute, både sunne og gode. Men blir ikke maten soggy og dårlig etterhvert? Har titta på en som ferdig lager brokkolisalat med kremet dressing, salaten inneholder blant annet oppkuttet agurk og brokkoli, kombinert med en dressing som blandes i. Blir ikke dette kjempe ekkelt og utvanna?? Har dere som kan dette noen gode oppskrifter og tips? Hvordan holder maten seg god? Tenkte å meal preppe for 3 dager om gangen. Mer enn det tørr jeg ikke Anonymkode: 001df...23c 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #2 Skrevet 11. mai Mye kan puttes i fryseren, og nei jeg opplever ikke at maten blir dårlig av å stå i kjøleskapet i matbokser i noen dager. Det fleste oppskrifter der det handler om salat med dressing putter jeg ikke noe dressing i salaten før jeg skal spise den. Anonymkode: 342f2...342 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai Ha papir i beholderen som trekker til seg fuktighet. Legger papir i grønnsakskuffen også, eller i beholdere så det holder seg lenger. Anonymkode: 4e3ce...cbc
AnonymBruker Skrevet 11. mai #4 Skrevet 11. mai I brokkolisalat bruker jeg bare brokkoli, rødløk, dressing og eventuelt eple og bacon (kommer litt an på om jeg skal ha noe annet til). Ellers syns jeg det er veldig kjekt å bake kylling i ovnen som jeg kutter opp, også deler jeg opp grønnsaker og salat i forskjellige beholdere, da er det bare å slenge sammen salaten når jeg skal spise den, eller eventuelt om jeg skal ha med ut døren. Kan variere med laks/ørret, kylling, biff, svinekjøtt, kalkun… Både grønn salat og brokkoli salat passer til. Ellers er det veldig greit med tomatsuppe da. Gul løk, store tomater, litt paprika, olivenolje og salt i ildfast form. Inn i ovnen på ca 220 grader i 30 minutter, så heller jeg det over i en gryte og bruker stavmikser. Slenger i litt kjøttbuljong og krydder. Hvis man vil ha kjøtt i så bruker jeg å lage spicy kjøttboller (de kan barna også spise med pasta og tomatsaus til middag). Kyllingsalat med sennepsdressing. Ovnsbakt kylling som jeg deler i små biter, romanosalat, rødløk og revet parmesan. Raps eller solsikkeolje og dijonsennep som jeg kjører med blender, den skal være ganske tykk. Vender alt inn i dressingen (dressingen kan du ha i egen beholder i kjøleskapet, så har du den i rett før du skal spise). Anonymkode: 2473a...2ca
AnonymBruker Skrevet 11. mai #5 Skrevet 11. mai Mealpreppe, for så å nevne supper og dressinger? Flytende tomme kalorier? Hvorfor kan ikke familien også spise skikkelig mat? De bør jo spise rent kjøtt, ris/potet og grønnsaker de og. Mealprep er vel mer for de med kalori og makro-kontroll også. Anonymkode: 5670b...ea9
AnonymBruker Skrevet 12. mai #6 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (19 timer siden): Mealpreppe, for så å nevne supper og dressinger? Flytende tomme kalorier? Hvorfor kan ikke familien også spise skikkelig mat? De bør jo spise rent kjøtt, ris/potet og grønnsaker de og. Mealprep er vel mer for de med kalori og makro-kontroll også. Anonymkode: 5670b...ea9 Ass, hæ…?? Til absolutt alt du skriver, bortsett fra det med at familien kan spise det samme.. men ellers- hæ?? Anonymkode: 5f29f...3a7 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #7 Skrevet 12. mai Vi mealprepper kylling, kjøtt, fisk osv. Og ris, potet osv. Vi spiser ikke dressing, men vi lager pico de gallo og rotfrukter som klarer seg noen dager i kjøleskapet. Kan førkoke egg, veie opp mandler og nøtter. Vi lager mat på søndag som holder i kjøleskapet til ons/ tors, og så stopper vi fredag og lørdag i fryseren. Ferske grønnsaker, type grønnsaker til salat holder seg ikke veldig lenge, men det trengs jo heller ikke veies og beregnes noe særlig så det er jo enkelt å lage etterhvert. Mange liker ikke å varme opp kokt potet, men her kuttes den opp før oppvarming, da blir den ikke så vanndig. Hvis man har lagd ris på ordentlig måte så kan den bli litt tørr ut i uka, men da varmes den opp med litt vann i mikrobølgeovnen. Oppskrifter kan jeg ikke hjelpe deg med, da vi bare lager maten uten oppskrifter. Anonymkode: 5c2ba...0a7
AnonymBruker Skrevet 12. mai #8 Skrevet 12. mai Legge til at vi fryser eventuell saus i silikonform for isbiter, da kan vi bare ta ut så mye vi ønsker. Anonymkode: 5c2ba...0a7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå