AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai Jeg korresponderer via mail med en kollega som er humørsyk, og hvis jeg skriver noe positivt, svarer hun meg med et "tusen takk" eller "flott." Skriver jeg mail om noe som er mer negativt som feks at hun har brukt for mye av firmakortet, hun har ikke sendt inn reisefaktura tidsnok eller at det ikke blir penger til blåttur i år, får jeg ikke tilbakemelding på at hun har lest mailen. Andre på avdelingen svarer alltid med; "mottatt", "ok" eller "den er grei". Er ikke det uhøflig? Anonymkode: f8067...4ab
AnonymBruker Skrevet 11. mai #2 Skrevet 11. mai Med mindre jeg får beskjed om at de ønsker tilbakemelding, så svarer jeg ikke på slike mail, svarer heller ikke med "fint", "flott" "mottatt". Det gjør jeg på teams. Anonymkode: 2bfaf...52f 12 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai Jeg svarer ikke på ren informasjon som ikke krever tilbakemelding. Det genrer bare en ekstra e-post og en distraksjon som tar noen sekunder eller minutter unødvendig fokus for begge parter. Anonymkode: f97bc...3f7 19 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #4 Skrevet 12. mai Jeg svarer på e-post som krever et svar. Jeg svarer ikke bare for å svare. Jeg svarer også kun den det gjelder (dersom en e-post er send til flere). Det er i utgangspunktet for mange e-poster som det er og e-post bør reduseres til det mest nødvendige. Så nei, dersom e-posten ikke krever et svar så er det absolutt ikke uhøflig å ikke svare. Anonymkode: fde97...52c 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai #5 Skrevet 12. mai Folk som må svare på hver bidige epost er grusomt. Send til hele organisasjonen for å gjøre det enda bedre! Ren informasjon er ren informasjon. Hvis det ikke krever en tilbakemelding kan folk la være å svare. Her sender leder typisk epost om at hun avspaserer fra fredag kl 14. Og 6 andre kolleger svarer det er greit oh ønsker god helg. Helt unødvendig! Vi trenger å vite at hun avspaserer, men det påvirker ikke oss nevneverdig. Vi har nestleder på jobb Anonymkode: d8caa...848 3 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai #6 Skrevet 12. mai Er det ikke bedt om noe svar, er det heller ingen grunn til å svare. Jobbmail kan forventes lest med mindre du mottar en fraværsmelding. Anonymkode: de342...e1a 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #7 Skrevet 12. mai Svarer ikke på mottatte mail. Det sier seg selv at de er mottatt… Anonymkode: 924a8...d2e 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai #8 Skrevet 12. mai Men hun svarer kun når det er positiv mail fra meg, og det er jo rart Hun er veldig opp og ned i humøret, og takler dårlig konstruktiv kritikk eller kritikk i det hele tatt Av og til er det greit å vite om mottaker har lest mailen eller ei. Ts Anonymkode: f8067...4ab
AnonymBruker Skrevet 12. mai #9 Skrevet 12. mai Hvis jeg har forespurt noe, og får svar, så svarer jeg alltid tusen takk. Ren informasjon over mail svarer jeg ikke på, med mindre det er fra samarbeidspartnere eller kunder. Kommer an på konteksten. Anonymkode: e815d...1bc 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai #10 Skrevet 12. mai Som andre sier her, så svarer jeg kun om det er noe i mailen som krever tilbakemelding. Hvis ikke lar jeg være. Det er bare nok en overflødig e-post for begge parter. At en mail er mottatt og lest anser jeg som en selvfølge. Anonymkode: fb010...bb7 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #11 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Som andre sier her, så svarer jeg kun om det er noe i mailen som krever tilbakemelding. Hvis ikke lar jeg være. Det er bare nok en overflødig e-post for begge parter. At en mail er mottatt og lest anser jeg som en selvfølge. Anonymkode: fb010...bb7 Men er det ikke rart at hun kun gir tilbakemelding på positive mailer? ts Anonymkode: f8067...4ab
AnonymBruker Skrevet 12. mai #12 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men er det ikke rart at hun kun gir tilbakemelding på positive mailer? ts Anonymkode: f8067...4ab Jo. Rart, men unødvendig. Anonymkode: fb010...bb7 2
Uanonym bruker Skrevet 12. mai #13 Skrevet 12. mai Ren info som ikke krever noe svar, trenger man ikke å svare på. Det er sløsing med tid. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #14 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men hun svarer kun når det er positiv mail fra meg, og det er jo rart Hun er veldig opp og ned i humøret, og takler dårlig konstruktiv kritikk eller kritikk i det hele tatt Av og til er det greit å vite om mottaker har lest mailen eller ei. Ts Anonymkode: f8067...4ab Da skriver du at du behøver tilbakemelding om eposten eller oppgaven er lest. Kolleger som deg er er marerittet for en del av oss. Å bli vonbråten over slikt er galskap. Som genererer så mtw unødvendig skriftlighet Anonymkode: d8caa...848 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai #15 Skrevet 12. mai Hvorfor har du hengt deg så opp i humøret hennes? Gå videre i livet, drit nå i den dama… Anonymkode: f8db1...2a2 4
AprilLudgate Skrevet 12. mai #16 Skrevet 12. mai Denne hadde jeg ikke brukt en kalori på å analysere 😅🤷♀️ 3
Daria Skrevet 12. mai #17 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Men er det ikke rart at hun kun gir tilbakemelding på positive mailer? ts Anonymkode: f8067...4ab Hun lever vel etter regelen om at hvis du ikke har noe pent å si, så la være å si noe. Vil du gjerne ha mer negativitet i innboksen din? Trenger du tilbakemelding på det du skriver, så be om det. Hvis du bare trenger å vite at den er lest, så har mange epostsystemer lesebekreftelesfunksjon man kan sette på ved behov. 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai #18 Skrevet 12. mai Nei det er ikke uhøflig, move on. Anonymkode: e2363...cc7 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #19 Skrevet 12. mai Er ikke mye produktivt å sitte å sende svadamail. De har vel annet å bruke tiden sin på når de er på jobb. Anonymkode: 09658...5a1 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #20 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men hun svarer kun når det er positiv mail fra meg, og det er jo rart Hun er veldig opp og ned i humøret, og takler dårlig konstruktiv kritikk eller kritikk i det hele tatt Av og til er det greit å vite om mottaker har lest mailen eller ei. Ts Anonymkode: f8067...4ab Du er vel ikke lederen hennes, så hvordan hun takler konstruktiv kritikk er ikke din sak. Om du ønsker bekreftelse på lest e-post, må du be om det. Det høres dog ut som du har for lite å gjøre på jobb, når du bryr deg om dette. Anonymkode: bf374...1cb 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå